Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

acschmi

Ring Tesla for å sikre en tur i Stavanger 21-23 i stedet for å vente på mail! (Da er det kanskje for seint)

TerjeV

Sitat fra: Corny på onsdag 12. juni 2013, klokken 00:35
Sitat fra: TerjeV på torsdag 06. juni 2013, klokken 23:19
Så blir det prøvekjøring i Stavanger igjen 21,22 og 23 juni  8)

Noen som har hørt noe mer om dette. En Tesla er spottet utenfor Hall Toll i dag, men det kan vel ikke være for prøvekjøring hvis de skal være her først om ti dager?
Siemens som arrangerte prøvekjøring for sine ansatte.
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

D.O

Da har jeg vært å prøvekjørt, merkelig rekkefølge... Bestille først bil for så å prøvekjøre etterpå. Men angrer ikke :)
Positivt:
stille bil, ingen vibrasjoner eller støy, følte litt rart å gi gass uten at man fikk respons i form av lyd og vibrasjoner fra motor.

Bra akselerasjon, bilen går godt men er så behagelig at det ikke føles så voldsomt. G kreftene kjennes men mangel på lyd gjør at det ikke føles så raskt.

Stabil, lite krenging og tar ujevnheter veldig bra.

Lett å kjøre, lett på styring(men fast), lett på bremspedal og bilen føles som om den ruller lett og veier lite.

Rattet var ett av de beste jeg har prøvd.

Negativt:
Kunne merke at regen koplet ut og inn hurtig hvis man bremset svak med pedalen, med påfølgende svak vibrasjon i bilen/pedalen. Dette oppsto kun ved nedbremsing i lave hastigheter. Nesten som hvis man stopper med en automatgiret bil og holder svakt på på bremsen slik at den kryper/hakker litt frem.

Interiøret er ikke helt BMW (tyske merker) kvalitet, ikke stolene heller.

Lyden fra stereo var grei, men ikke mere. Lite bass og for mye diskant. Prøvde å justere, men det er rett og slett ikke trykk nok.

Totalvurdering: løp å kjøp :) alt kan ikke være 100% og folk har forskjellige ønsker/preferanser.

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Sitat fra: D.O på søndag 16. juni 2013, klokken 19:14
Interiøret er ikke helt BMW (tyske merker) kvalitet, ikke stolene heller.
Det var det jeg også merket. Men jeg synes sidestøtten var grei nok med mindre man kjører veldig aktivt i svingene. At Teslaen mangler den ekstra justerbare lårstøtten er et lite minus dog. Men for meg som bare er 173 cm gjør det ikke noe.

Lyden fra stereo var grei, men ikke mere. Lite bass og for mye diskant. Prøvde å justere, men det er rett og slett ikke trykk nok.
Det var det jeg også merket. I BMWen er 8,5" subber plassert under hvert forsete. I Teslaen er subbene (av ukjent størrelse) plassert under bagasjerommet. Det er litt for langt unna lytteposisjon imo. Men for all del, lyden fra Tesla er bra nok.

Dette er uansett bare pirketing. Og Tesla ligger vel milevis foran Leaf når det gjelder interiør, støy, osv?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Amoss

Nesten som hvis man stopper med en automatgiret bil og holder svakt på på bremsen slik at den kryper/hakker litt frem.

Det  var ikke "creep" du merket da?  Det kan i så fall slåes av om du ønsker det.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

D.O

Sitat fra: Amoss på søndag 16. juni 2013, klokken 20:33
Nesten som hvis man stopper med en automatgiret bil og holder svakt på på bremsen slik at den kryper/hakker litt frem.

Det  var ikke "creep" du merket da?  Det kan i så fall slåes av om du ønsker det.
Nei, skulle ikke tro det. Det var ikke mens bilen stod i ro. Men under svak nedbremsing, og lav hastighet. Altså hvis du ser det er rødt lys og du lar bilen bremse med regen mot krysset, så de siste meterne så velger du å bruke pedalen svak for å stoppe helt opp. Akkurat i det jeg begynte å bremse føltes det som regen slo seg av og på hurtig, like hurtig som abs systemene. Var kun slik ved svak trykk på pedalen. Kunne være creep som slo inn, at den er programert til å kople inn under en viss hastighet, men er det årsaken, da er det MYE moment som kopler inn.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Concept_d

Var innom Alnabru og så en pearl white p85+ i dag. Er det noen her inne som har prøvd den? Satt meg selvfølgelig opp på prøvekjøring, men det var ikke ledig før 2 juli ;)
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

Frodes Tesla

Skal dit til lørdag og prøv kjøre :) Kanskje for prøv kjøre Pearl hvite :)

Milzit

Sitat fra: Concept_d på mandag 17. juni 2013, klokken 22:05
Var innom Alnabru og så en pearl white p85+ i dag. Er det noen her inne som har prøvd den? Satt meg selvfølgelig opp på prøvekjøring, men det var ikke ledig før 2 juli ;)

Har de fått en Performance Pluss til Norge...?

Concept_d

Ja det har kommet en performance pluss til Alnabru ;)
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

trygvelo

Den Pearl White jeg prøvekjørte for noen uker siden var ikke P+ i hvert fall. Har det kommet en ny med P+ burde jeg bestille ny time  :)

Dix Hallpike

Sitat fra: Concept_d på mandag 17. juni 2013, klokken 23:05
Ja det har kommet en performance pluss til Alnabru ;)

Pearl White P+ skal rotere mellom de ulike Tesla sentra rundt om i landet. Skulle komme til Trondheim et par uker i juni/juli.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

janosat

Det er prøvekjøring i Bergen i dag.(Clarion på Flesland)
Noen som vet hvilken bil/biler som benyttes.
Skal kjøre selv i ettermiddag, (håper på P+.)

(Men det er vel lite sannsynlig)

Eivind_Bergen

Var akkurat på prøvekjøring i Bergen, de har en blå og en hvit performance til selve kjøringen, samt en svart performance som utstillingsmodell.

blokhus

Prøvekjørte idag tidlig i Bergen. Var første gang jeg kjørte, så det var selvsagt artig, men 2 ting utover det som er kommentert fra tidligere la jeg merke til.

1. En konstant svak vibrasjon i rattet

2. En av høyttalerne på anlegget virket sprengt.

"Co-piloten" skulle få mekaniker til å se på begge tingene fikk jeg beskjed på.

Kjørte den mørkeblå, som visst var den nyeste de hadde fått inn.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA