Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Harlex

Jævlig bra bb.... Fikk flashback fra min prøvetur nå.... Gleder meg ikke mindre...Jeg var selv svært betuttet/begeistret da jeg kjørte. Såpass at jeg glemte å teste masse og spurte om så og si ingenting. Veldig greit at du fikk frem at lydisoleringen var bedret. Synes selv hjulstøy var plagsomt da jeg satt i baksetet halve turen min... Jaja... Jeg satser på en ny prøvetur når de åpner.
Bergen... Og da er jeg forhåpentligvis mer konsentrert...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Bonefish

Venter på at det skal bli en prøvekjøring i Bergen :) Den som venter på noe godt osv...
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

stianrod

Takk for flott oppsummering og video!  :)

Husker veldig godt første gang jeg selv tråkket i bånn.  Reagerte akkurat på samme måte  :) Fikk også vibber til fornøyelsesparker...hehe. Fantastisk følelse, litt skrekkblandet fryd...

Var det sølvbilen du testet? (EL 18690)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

bb

Takk for tilbakemelding :)

En kompis av meg sa at jeg kom til å bli overrasket. Haha, tenkte jeg. Jeg er jo vant med trykket fra elsykkelen daglig. Der tok jeg skrekkelig feil, ja :P

Jeg prøvekjørte en sort med prøveskilt. Det var muligens den jeg så i november i fjor. I så fall er ikke rart den er «gammel». Vedlagte bilde ble tatt 22. november 2012. Den er avbildet med 19" felger og piggfrie dekk.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Corny

Knallvideo! Jeg må si det er veldig bra av Tesla å tillate filming av prøvekjøring. Det er klart de fleste filmene gir god reklame, men jeg tipper det ikke hadde vært like lett å få filmet prøvekjøring av andre bilmerker med tilsvarende krefter.

Jeg er ganske sikker på at jeg testet samme bil som deg, med samme Tesla ansatt i Stavanger denne uken. Veldig hyggelik kar med god kjennskap til bilen og endringer som er gjort siden denne bilen ble bygd. Jeg kjørte i rushtiden, så det ble mye køkjøring, selv på motorveien. I kollektivfeltet var det kun 50km/t så jeg fikk ikke testet aksellerasjonen så mye, men det lille jeg fikk prøve gav mersmak.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

bb

Takk :) Ja, Tesla har skjønt det. Videoer som ligger på YouTube er gratis reklame for dem :) Og folk vil jo gjerne legge ut video fra den svært så spesielle kjøreturen sin. Så hvorfor svømme mot strømmen?

Det er kanskje bare en svart demobil? For noen uker siden så jeg en mørkeblå. Den så litt sort ut, men var faktisk ikke svart.

Ja, karen var utrolig hyggelig og hadde god peiling. Han sa forresten at demobilene har fartssperre på 110 km/t. Dette er etter et par episoder. Jeg bestilte bevisst prøvekjøring på en lørdags formiddag fordi det er minst trafikk da.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Harlex

Sitat fra: bb på lørdag 25. mai 2013, klokken 23:27
Takk :) Ja, Tesla har skjønt det. Videoer som ligger på YouTube er gratis reklame for dem :) Og folk vil jo gjerne legge ut video fra den svært så spesielle kjøreturen sin. Så hvorfor svømme mot strømmen?

Det er kanskje bare en svart demobil? For noen uker siden så jeg en mørkeblå. Den så litt sort ut, men var faktisk ikke svart.

Ja, karen var utrolig hyggelig og hadde god peiling. Han sa forresten at demobilene har fartssperre på 110 km/t. Dette er etter et par episoder. Jeg bestilte bevisst prøvekjøring på en lørdags formiddag fordi det er minst trafikk da.
Den blå jeg kjørte hadde ikke en fartsperre på 110 da jeg kjørte den.... Men jeg klarte å tøyle meg.... Nesten hele tiden ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Real EoN

Det aller mest morsomme med denne videoen var at du var så oppspilt, at du faktisk glemte stille av creep mode enda du ba om det  :D  Han viste deg hvor, men du vart hekta på andre innstillinger  ;D  Dette var den bilen jeg utforska i november 2012 rett etter jeg reserverte, prøvekjøring hadde jeg i desember i den sølvgråe. Utrolig bra video, linka rett til fjasbok. Har bare mer og mer tro på at min inngang i TSLA aksjer, selv om det vart litt seint.. og tok ut risikogevinst litt tidlig.. så kan min topp topp modell av model S bli veldig gratis om 1 år eller 2  :) Takk igjen for genial video !!

edit: ops, såg nå at "kjørelærern" faktisk slo av creep... hehe.. jaja
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Stig O

Sitat fra: Harlex på lørdag 25. mai 2013, klokken 22:34
Jævlig bra bb.... Fikk flashback fra min prøvetur nå.... Gleder meg ikke mindre...Jeg var selv svært betuttet/begeistret da jeg kjørte. Såpass at jeg glemte å teste masse og spurte om så og si ingenting. Veldig greit at du fikk frem at lydisoleringen var bedret. Synes selv hjulstøy var plagsomt da jeg satt i baksetet halve turen min... Jaja... Jeg satser på en ny prøvetur når de åpner.
Bergen... Og da er jeg forhåpentligvis mer konsentrert...

Ja det med lydisoleringen var den beste nyheten jeg har lest på lenge. Det er den viktigste faktoren når man diskuterer om en bil er premium eller ikke. Det var vel den største negative faktoren i Vi Menn reportasjen også.Er det noen som har lest noe om dette på det amerikanske forumet? Er det først på nå når EU modellene produseres, eller når er disse endringene gjort?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

bjodnes

Prøvekjørte i Stavanger for noen dager siden. Fikk også beskjed om at hjulbuene var bedre isolert enn på de første modellene som vi prøvekjører nå
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Amper

jeg kjørte på samme plass, men jeg oppfattet en tilsvarende beskjed som sa at EU modellene vi fikk snart ville være bedre isolert for hjulstøy enn demobilen (den svarte)
P85D :o)

Lokführer

bb, gikk bilen i stykker når du trykka på "break" pedalen?  :P
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

bb

Sitat fra: Lokführer på mandag 27. mai 2013, klokken 08:33
bb, gikk bilen i stykker når du trykka på "break" pedalen?  :P
Uups... det var noen skrivefeil og noen småting jeg glemte å rette på, ja. Men men... det er for sent nå :P Takk for at du sa ifra.
Bjørns videoer

laumb

OleJA

Sitat fra: laumb på onsdag 29. mai 2013, klokken 08:54
Sitat fra: Muffinman på onsdag 15. mai 2013, klokken 16:24
Noen som klarer å grave fram bilder av lyspakken "i aksjon"?
Jeg trodde lyspakken var et tilvalg kun på EU biler, hvordan kan det da finnes bilder av den? Eller har dette vært standard på US biler hele tiden og vi får lov til å betale ekstra for den?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA