Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

glaserud

Den 8-års-grensa var vel noe som kom etter et par nesten-hendelser under de første prøvekjøringene i USA, tror jeg?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Wenche

Sitat fra: foxy på torsdag 22. november 2012, klokken 20:41
Sitat fra: Wenche på torsdag 22. november 2012, klokken 19:32
Du kan få sitte på med meg  ;D ;D ;D

Takker!!  ;D ;D -  men jeg blir så lett distrahert av å være nær pene og smarte damer, at jeg er redd for at jeg mister alle de tusen kosmetiske feil og ulyder fra bilen.  ;)

Til de som er i tvil om han/hun :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Havebigfun

Stavanger- here we come
bilene er på vei- fotografert ikveld på Alna/Oslo

stianrod

Det er nok de samme to som var i Trondheim. Begge Performance og den sorte (som jeg kjørte) var med tan/glossy interiør. Fin combo  :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Havebigfun

Den sorte var på prøveskilt- akkurat som den blå i Oslo. Den sølvfargene het: EL18690

Callaway

Hadde med samboeren på prøvekjøring i dag... Nå er hun helt fortapt også!  ;)

Etter et par drag med full aks, utbrøt hun "dette er omtrent som tivoli!"  ;D

Dermed blir det nok ikke så vanskelig å selge inn Performance heller...

Jimpec

Forstår det er mulig å prøvekjøre i Stavanger denne uken?

Hvor er det dette skjer hen?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Amper

ved atlantic hotel på dagtid.. men det er fullbooket for lenge siden...
P85D :o)

Adrian

Gleder meg. For de som skal være der og lurer på hvem jeg er så er det bare jeg som ser ut som han har møtt julenisse, tannfeen, påskeharen og Model S på ett og samme tidspunkt  :D :D :D :D :D :D :D
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Adrian

Der fikk jeg endelig prøvd bilen jeg har bestilt og angrer ikke ett sekund. Eneste jeg angrer på nå er nå gleder jeg meg enda mer. Trykket gasspedallen i bunn og fikk instant facelift. Herlig følelse. God kjørecomfort. Eneste som var dumt med kjøreturen, var at Tesla representanten var dansk og han hadde vanskeligheter med å forstå Haugesund dialekten min  ;)

Skulle bare ønsket at prøvekjøringen var litt lengre også, var i et slik lykkerus at jeg liksom ikke fikk med meg smådetaljer som lyder osv... Jaja, får følge bedre med når jeg får den..
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

bb

I morgen skal jeg prøvekjøre :) Dette er første gangen jeg har kjøpt bil uten å prøvekjøre den :P Jeg skal ta med meg kamerariggen min og filme det hele. Jeg håper Teslafolkene ikke har noe imot at jeg setter sugekoppen fast i panoramataket eller på sidevinduet :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Real EoN

@bb

Gleder meg til å se resultatet, du legger vel ut på youtube ellerno ?  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

bb

(YouTube-video og kjørerute lenger nede)
I dag fikk jeg prøvekjørt en Model S for første gang. Jeg må bare få sagt det. Bilen går satans fort!

Turen
Jeg møtte opp en halvtime før tiden fordi jeg ville se og teste lydanlegget i demobilene. Så fikk jeg vite at alle demobilene den dagen var utstilt på Aker Brygge. Kun den svarte var på Alnabru for prøvekjøring.

Teslamannen sa det var greit at jeg tok opp video. Men da måtte han være litt restriktiv i hva han sa. Vi kjørte «standardruten» rundt Alna som tok ca. 10 minutter. Det var satt av en halvtime til hver testkjører. Og resten av tiden var ment til å demonstrere bagasjerom, etc. Men jeg sa til han at jeg har sett det før og kan se det når som helst senere. Denne verdifulle tiden ville jeg bruke på selve kjøringen.

Så etter at vi parkerte stoppet jeg videoen. Og da sa han at vi kunne ta en ny tur. Det var rett opp Tveita og tilbake. Jeg fikk prøve akselerasjonen et par ganger til. Hadde vi hatt bedre tid (og ikke kamera) kunne vi tatt en tur på 100-sonen, sa han. Det får bli neste gang. De må være forsiktig med hva de gjør hvis vi tar opp video. Det skjønner jeg godt.

Selve bilen
+ Jævlig rask!
+ Fast og fin og krenger nesten ikke
+ God komfort selv med 21" felger
+ Gode seter
+ God støyisolasjon
- Litt hjulstøy (dette skal være fikset)
- Blinklyset går ikke tilbake (en bagatell eller kanskje min egen feil)
- Lydpakka kunne vært bedre
- Musikk via USB gjenkjenner ikke æ, ø og å

Jeg ble ganske overrasket over komforten til tross for enorme 21" felger. Med 19" tror jeg den blir helt perfekt.

Setene har jeg hørt mange klage over. Og de har ikke like god støtte som i BMWen min. Men til tross for det så synes jeg de var gode nok. Teslamannen sa faktisk at EU-setene kommer til å bli lik US.

Nå fikk jeg ikke hørt godt nok på støyen. Det jeg var urolig over var støy fra panoramataket. BMWen støyer litt når panoramataket er «åpent», dvs at man kan se gjennom glasset uten lufting. Men dette er kun over 80 km/t. Jeg har ikke fått kjørt Model S over 100 km/t over lang tid til å kunne bedømme dette.

Det var merkbar hjulstøy i 80 km/t. Dette er fikset på de nyere bilene.

Blinklyset gikk ofte ikke tilbake. Så jeg måtte slå den av selv. Mulig jeg gjorde noe feil. Dette er ikke så nøye siden jeg fort programmerer motorikken min til sånt.

Jeg fikk hørt på lydpakka en gang til. Lydpakka låt bra, men kunne gjerne hatt litt mer trøkk i bassen. Subwooferen er plassert i bakdøra. En under hvert sete hadde vært bedre. Musikk via USB fungerte utmerket. Men et minus for at den ikke fant Jørn Hoel-albumet mitt. Dette blir sikkert fikset senere.

De regenerative bremsene bremset ikke så mye som jeg hadde trodd. Det blir omtrent som å legge i et litt lavere gir og bruke motorbrems. Men det er i grunnen bra at den ikke bremser så mye. Det vil gjøre langkjøring behageligere.

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bonefish

Takk bb for at vi som ikke har fått prøvekjøre enda fikk være med på din :)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

bb

Takk :) Når har du din prøvekjøring, Bonefish? Teslamannen fortalte meg at disse tre-fire bilene blir sendt rundt landet for prøvekjøring/demo. Det kan jo hende du prøvekjører samme bil som meg.
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA