Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Quattro

Sitat fra: RSandven på søndag 05. mai 2013, klokken 00:24
Liker ikke at du ikke liker setene, Quattro. Det er det som trekker litt ned her. Savner litt mer støtte under lårene og sidene. Men håper jeg finner en god posisjon og alt er glemt når jeg trykker på fremoverpedalen :)

Jeg var oppe i butikken i går for å overbevise min bedre halvdel bilen, hun påpekte en del ting som jeg bl.a. er enig i:

- plastikk følelse (jeg er litt enig)
- Høyt gulv i baksete og hvor beina får en rar knekk (enig)
- Hun er betatt av Audien og sammenlikner med den og mener kvaliteten står tilbake for den (litt enig)
- Hun syntes det er rart det er så mye bagasjeplass :o
- Syntes bilen er for stor :o

Når det gjelder setene hadde jeg småvondt i ryggen etter turen på fredag. På mine andre prøvekjøringer har jeg ikke hatt samme fornemmelse. Lørdag var flyttedag for min gamle mor så nå ligger jeg rett ut med ryggsmerter. Vet ikke helt om det kommer av bil eller flytting, sannsynligvis flytting.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Harlex


Tviler sterkt på at setene er årsaken til at man ligger flatt ut med ryggproblemer. Har ikke prøvekjørt (skal til helgen) men har prøvesittet. Har imidlertid kjørt mye bil og deriblant mye drittseter. Har no aldri fått noe nevneverdige ryggproblemer. Hvis setene i model s virkelig er så dårlig som endel antyder må vel det være for folk som allerede sliter litt med ryggen? Kan ikke fatte at Tesla har bommet så til de grader på setene. Men hvis det er fakta forventer jeg at setene er kraftig forbedret når jeg får min.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Zanka

#347
Jeg mener at setene i bilen er på nivå med setene i min BMW 5 serie, dette er standard seter ikke sport eller komfortseter (flere justeringer på setene i Model S).
Det burde etter min mening vært bedre sidestøtte, håper fortsatt at det blir endringer på dette i Europa modellen. Mener at dette ble sagt av flere tesla ansatte i høst, men har ikke hørt noe etter dette.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

RSandven

Håper vi klarer å tilvenne oss Tesla-kvaliteten. Får satse på at det er flyttingen som har gjort skadene ;P
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

valvolainen

Er setene for j¤%& koster det ikke allverdens med etpar recaro stoler.
Jeg tviler derimot sterkt på at det skulle bli behov for det.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Zanka

Setene er ikke elendig, men burde vært bedre.
Bytte av seter til noe uorginalt blir nok vanskelig siden det er føler i setet.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

valvolainen

Det høres jo virkelig ut som verdens undergang med setene.
Jeg for min del er glad for det heller mer mot komfort enn sport. At man kunne ØNSKE at de var bedre (i hvilken enn retning det måtte være - vi har jo tross alt ikke sittet mye i de.) er jo ganske vanlig. Jeg tipper nok at setene er, i likhet med mye annet, et vektkompromiss. Slanking av vekt er nok noe ingeniørene har klødd seg i hodet over. Jeg er fullstendig overbesvist om at setene er gode i lengden. Jeg er likeledes overbevist om at det er akkurat de samme setene som står i amerikanske biler som kommer til å stå i våre.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OleJA

Prøvekjørte på Holmensenteret på lørdag. Egentlig en altfor kort tur til å bli kjent med bilen, men det var ingenting å utsett på kjøreopplevelsen for å si det slik. La derimot også merke til at setene bare var middels gode, først og fremst var det manglende støtte under låra som var problemet. Sidestøtte og rygg føltes helt greit.

Kom i etterkant på at jeg aldri fikk tid til å stille inn setene før prøveturen, så det ble et lengre besøk i butikken på Alnabru i etterkant for å sjekke ut bilene som stod utstilt. Fant ut at dersom jeg vippet sitteputa maksimalt bakover, så ble det betydelig bedre med understøtte på låra.

Så alt i alt så tror jeg forsetene passerer til mitt bruk, men er enig i at de ikke er fantastisk bra.
Baksetet er derimot en merkverdig konstruksjon. Jeg sitter overhodet ikke bra der, men det betyr forsåvidt ikke så mye. Kommer til å ta med meg 'testpanelet', dvs mine 3 barn i alderen 8-17, straks butikken i Trondheim åpner. Så blir det enten bestilling eller kanselering straks etter det.

En av Tesla representantene hevdet forresten at Tesla jobbet med å lage bedre takhøyde i baksetet på EU bilene. Det var bla snakk om muligens å heve taket bak :o. Dette hørtes såpass utrolig ut at jeg tror det vel egentlig ikke før jeg ser det. 8)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Heve taket? Det tror heller ikke jeg på før jeg får se det. I så fall må det dreie seg om å gjøre innredningen i taket tynnere.

Gjermund

Skulle prøvekjørt lørdag, men fikk ikke tid, fikk bare tid til å prøvesitte og kikkel rundt.

Ble positivt overrasket over forsetene, men det er pga jeg har lest så sykt mye klager på de, så forventningene var vel skridd veldig lavt ned på det området, når det gjelder baksetene, må jeg si de er egentlig for barn. Voskne kan sitte der i korte perioder, kjøre langtur med mer enn to voksne derimot er nok ikke så behagelig for de bak.

Når det gjelder iinteriør generelt ble jeg litt positivt overrakset for jeg også hadde veldig lave forventninger der også, men jeg hadde helst sett at de hadde aluminium som valg, siden bilen også er mye i alu, hadde det stått i stil.

Oreo

Sitat fra: Gjermund på mandag 06. mai 2013, klokken 14:50
Når det gjelder iinteriør generelt ble jeg litt positivt overrakset for jeg også hadde veldig lave forventninger der også, men jeg hadde helst sett at de hadde aluminium som valg, siden bilen også er mye i alu, hadde det stått i stil.
Meget godt poeng, alu hadde vært et godt alternativ for dem som ikke liker tre i bilen. Overraskende faktisk når en tenker på at tyskerne tilbyr dette. Aluminium ala Bentley kunne også vært kult og hevet (premium!) følelsen av finish. Et klart alternativ for meg ville det blitt.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Høres ut som et marked for Custom utfrest aluminium? :D

Stig O

Har prøvekjøring på fredag. Er det noen som vet hvilke farger som er inne nå? Har veldig lyst til å se pearl white før jeg konfigurerer.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Cronos

Jeg prøvekjørte den svarte på tirsdag i forrige uke. Da hadde de fått inn 3 nye (hvorav én hvit), men jeg mistenker at disse 3 skulle til Trondheim og Bergen (hvis ikke de har egne, da). Mulig andre vet mer enn meg.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



19quiz76

Så den hvite der i går, vet dog ikke om den var pearl..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA