Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Quattro

I dag fikk jeg prøvekjørt for tredje gang i ca. 45 minutter, både motorvei og norsk humpete svingete landevei, etterpå fikk jeg super service av Tesla representanten på Alnabru. Bilen er helt suveren, på tross av høy vekt. Jeg er ingen fanboy, men jeg er nesten overbevist. Farge ble valgt, blå, svart skinn og matt abachi tre (jeg hadde bestemt meg for karbon, men den karbonen er rett og slett ikke brukbar).

Men, på de to andre turene mine har jeg ikke hatt noe ankepunkt vedr. seter, men etter 45 minutter så merket jeg at Tesla bør klare bedre, men om det er grunn god nok til ikke å trykke finalize må jeg finne ut raskt.

Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Nuvolari

Sitat fra: Quattro på fredag 03. mai 2013, klokken 21:48
I dag fikk jeg prøvekjørt for tredje gang i ca. 45 minutter, både motorvei og norsk humpete svingete landevei, etterpå fikk jeg super service av Tesla representanten på Alnabru. Bilen er helt suveren, på tross av høy vekt. Jeg er ingen fanboy, men jeg er nesten overbevist. Farge ble valgt, blå, svart skinn og matt abachi tre (jeg hadde bestemt meg for karbon, men den karbonen er rett og slett ikke brukbar).

Men, på de to andre turene mine har jeg ikke hatt noe ankepunkt vedr. seter, men etter 45 minutter så merket jeg at Tesla bør klare bedre, men om det er grunn god nok til ikke å trykke finalize må jeg finne ut raskt.

Du likte ikke utseende på karbon?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Quattro

Nei, karbon så ikke bra ut. De hadde 4 biler på Alnabru som jeg kikket på. Den ene hadde karbon, de andre hadde "trevirke". Det er litt sånn når du ser på karbonen at du blir helt forvirra, den blir et forstyrrende element i interiøret. Det er sikkert tøft og sporty, men Tesla har bommet totalt på Karbonløsningen. Vet ikke om du har sett illustrasjoner i bilder som du skal fokusere på så ser du bildet av Jesus eller noe annet rart? Jeg får litt den samme følelsen når jeg kikker på kabon interiøret.

De som ikke har sett karbon i virkeligheten bør sørge for å se den før de bestemmer seg for den.
Bil mottatt 27.03.14

Amper

P85D :o)

Quattro

Bil mottatt 27.03.14

tSla

Tesla Model S P85+

gbzdoc

Burde ikke være noen overraskelse for folk at det er sånn karbonen ser ut. Er jo relativt normalt at karbonstrukturen fremheves på den måten når den skal være dekor.

Sykkelrammer f.eks. hvor karbonen har en funksjon bør være så diskret som mulig. Gjerne lakkert for min del.

PS! Skal ikle ha karbon i bilen selv. ;)

ohh

Sitat fra: Quattro på fredag 03. mai 2013, klokken 22:29
Vet ikke om du har sett illustrasjoner i bilder som du skal fokusere på så ser du bildet av Jesus eller noe annet rart? Jeg får litt den samme følelsen når jeg kikker på kabon interiøret.

Om du får følelsen av å se Jesus i karboninteriøret på Tesla, så bør du nok definitivt velge noe annet ja.. ;-)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Muffinman

...og DERFOR valgte jeg ikke blå  :P

Sponzo

De hadde 4 biler på Alnabru som jeg kikket på. Den ene hadde karbon, de andre hadde "trevirke".

Hei Quattro, du skriver at de hadde 4 biler inne. Var det Model S allesammen og hvilke farger?

Jeg håper at en av de er i hvit farge.  ;o)

OleJA

Sitat fra: Sponzo på lørdag 04. mai 2013, klokken 14:46
De hadde 4 biler på Alnabru som jeg kikket på. Den ene hadde karbon, de andre hadde "trevirke".

Hei Quattro, du skriver at de hadde 4 biler inne. Var det Model S allesammen og hvilke farger?

Prøvekjørte på Holmensenteret idag, en blå og en perlehvit bil. Var innom Alnabru på jjemmveien og der er det en blå til i tillegg til de gamle i sort og sølv.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cobos

Var innom Alnabru på fredag selv og da var det 2 blå med prøveskilter, en perlehvit og de "gamle" sorte og sølvgrå Model S. I tillegg til rundt 10 Roadstere.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Quattro

Sitat fra: Sponzo på lørdag 04. mai 2013, klokken 14:46

To blå, en svart, en sølv og så tror jeg de har en i hvit eller perlehvit eller hva den fargen heter.
Bil mottatt 27.03.14

RSandven

Liker ikke at du ikke liker setene, Quattro. Det er det som trekker litt ned her. Savner litt mer støtte under lårene og sidene. Men håper jeg finner en god posisjon og alt er glemt når jeg trykker på fremoverpedalen :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Lanber

Uten sammenligning forøvrig, de verste seter jeg har opplevd var sportssetene i Cayenne.
Jeg var ødelagt i korsryggen etter 10 mil, 15 mil og jeg hadde problemer å komme ut. 3x verre enn passasjersetet i Elisen.

Ja jeg kunne tenkt meg mer sidestøtte i setene på S. Viktigere for meg er at jeg sitter komfortabelt. Der er det ingenting å utsette på dem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA