Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

RSandven

Var å testet bilen i dag i rush-tiden. Selv om det var slapseføre, så gikk dette noe voldsomt! Nydelig å kjenne draget hele veien.
Vi var full bil, og hadde ikke noe store problemer med å sitte baki der. Satt baki en X6 i går og den var det lavere og smalere.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

F1

Ang. den 10 minutters prøvekjøringen Tesla tilbyr fra Alnabru, opp Strømsveien, ned E6 og tilbake, så synes jeg ikke den runden yter bilen særlig rettferdighet.
Ruta kjøres i et av norges mest trafikkerte området, ingen skikkelige svinger og det er vanskelig å finne et sted som egner seg til akselerasjonstest,  når du har biler overalt rundt deg.

I tillegg ser jeg for meg at det er vanskelig å forstå om antall kjørte km står i forhold til angitt rekkevidde. fordi runden er svært kort og har forholdsmessig stor høydeforskjell.

Vet ikke helt om jeg gidder så mye styr for 10 minutter i kø.
Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

Øyvind.h

Sitat fra: F1 på lørdag 16. mars 2013, klokken 22:11
Ang. den 10 minutters prøvekjøringen Tesla tilbyr fra Alnabru, opp Strømsveien, ned E6 og tilbake, så synes jeg ikke den runden yter bilen særlig rettferdighet.
Ruta kjøres i et av norges mest trafikkerte området, ingen skikkelige svinger og det er vanskelig å finne et sted som egner seg til akselerasjonstest,  når du har biler overalt rundt deg.

I tillegg ser jeg for meg at det er vanskelig å forstå om antall kjørte km står i forhold til angitt rekkevidde. fordi runden er svært kort og har forholdsmessig stor høydeforskjell.

Vet ikke helt om jeg gidder så mye styr for 10 minutter i kø.
Du vet ruten er endret og nå går til Lørenskog og tilbake (Metro senteret)? Ca 20 min vil jeg anslå. Kjørte 11:30 på fredag. Plenty med muligheter til akselerasjonstesting.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F1


Du vet ruten er endret og nå går til Lørenskog og tilbake (Metro senteret)? Ca 20 min vil jeg anslå. Kjørte 11:30 på fredag. Plenty med muligheter til akselerasjonstesting.
[/quote]

Visste ikke det.
Da skal jeg revurdere.
Bosted: Hagan, Akershus
Transport: Volvo S80/Toyota Yaris (butikktralle)
Model S P2567

cdabel

Jeg var sisteman som fikk prøvekjøre på fredag. Siden jeg måte ventet en stund fikk jeg en ekstra lang tur.  Kanskje en liten taktikk å bestille prøvekjøring 17.30
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

RSandven

Leste denne tråden på TMC http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14822-Is-Creep-OFF-better-! og her kjører de fleste med Creep slått av. Jeg er vant til å ha denne funksjonen på (BMW med automat), så for meg syns jeg det gikk greit å prøvekjøre med denne på. Men siden MS er "bygd" for en-pedal-kjøring, så ville det vært interesssant å prøve med denne avslått.

Så hvis du skal prøve MS, så prøv både med og uten og gi en tilbakemelding :)
Legger opp til en ny prøvekjøring til sommeren, så da skal det kjøres :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Nuvolari

Sitat fra: RSandven på søndag 17. mars 2013, klokken 12:08
Leste denne tråden på TMC http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14822-Is-Creep-OFF-better-! og her kjører de fleste med Creep slått av. Jeg er vant til å ha denne funksjonen på (BMW med automat), så for meg syns jeg det gikk greit å prøvekjøre med denne på. Men siden MS er "bygd" for en-pedal-kjøring, så ville det vært interesssant å prøve med denne avslått.

Så hvis du skal prøve MS, så prøv både med og uten og gi en tilbakemelding :)
Legger opp til en ny prøvekjøring til sommeren, så da skal det kjøres :D

Creep er jo historisk en funksjon ingen har bedt om men som har kommet som følge av automatgir. Jeg kommer til å kjøre uten creep for optimal en-pedal-kjøring.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Bent

Selv om creep strengt tatt er unødvendig, og kanskje mest for å gi amerikanske automatgirkjørere en gjenkjennelseseffekt, synes jeg på sitt og vis det er helt greitt.

Dersom bilen sto helt i ro når jeg ikke holder ned pedalen kunne jeg fort ha vent meg til å la bilen stå i Drive i tilfeller der jeg strengt tatt burde sette den i Park, eller i minste gjøre det ved vanvare nå og da. Og så sprek som disse bilene er, er det bare litt uforsiktighet med høyrefoten som skal til for da å plutselig stå parkert inni hva som enn sto foran deg. Creep er en funksjon som hele tiden minner meg om at bilen er "på" og klar til å ta av (og tvinger meg til å holde høyrefoten trygt klemt ned på bremsa), jeg er ikke sikker på at jeg ville slått det av om jeg kunne. (Ikke noe mulighet for å velge på Roadsteren, den har alltid creep.)
Tesla Roadster, 25Mm

Nuvolari

Noen som har prøvekjørt TMS med 21"? Er det stor forskjell sammenlignet med 19"? Skal kjøre den på fredag 14.30. Blir artig å endelig få teste den med 21".
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Siggen

Jepps:-) Endog ikke i Norge men teleskadde veier i Toronto.
Det føltes godt ut. Bedre enn Touranen på 19" og ML'n på 22" :-)

Sponzo

Sitat fra: Nuvolari på fredag 05. april 2013, klokken 20:37
Noen som har prøvekjørt TMS med 21"? Er det stor forskjell sammenlignet med 19"? Skal kjøre den på fredag 14.30. Blir artig å endelig få teste den med 21".

Fik en prøvetur mandag med 21"
- bedre grep
- mindre hjulstøy (trolig pga. sommerdekk)
- ingen nevneverdig endring på komfort og føles ganske lik 19"
- ser mye finere ut enn 19"

Bare positivt!

Nuvolari

Sitat fra: Sponzo på lørdag 06. april 2013, klokken 00:45
Sitat fra: Nuvolari på fredag 05. april 2013, klokken 20:37
Noen som har prøvekjørt TMS med 21"? Er det stor forskjell sammenlignet med 19"? Skal kjøre den på fredag 14.30. Blir artig å endelig få teste den med 21".

Fik en prøvetur mandag med 21"
- bedre grep
- mindre hjulstøy (trolig pga. sommerdekk)
- ingen nevneverdig endring på komfort og føles ganske lik 19"
- ser mye finere ut enn 19"

Bare positivt!

Perfekt, da er spørsmålet om det blir 245 eller 265 bak (performance plus).
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Celter

Sitat fra: Sponzo på lørdag 06. april 2013, klokken 00:45
Sitat fra: Nuvolari på fredag 05. april 2013, klokken 20:37
Noen som har prøvekjørt TMS med 21"? Er det stor forskjell sammenlignet med 19"? Skal kjøre den på fredag 14.30. Blir artig å endelig få teste den med 21".



Fik en prøvetur mandag med 21"
- bedre grep
- mindre hjulstøy (trolig pga. sommerdekk)
- ingen nevneverdig endring på komfort og føles ganske lik 19"
- ser mye finere ut enn 19"

Bare positivt!

Jeg har også prøvekjørt den med både 19" og 21" felger. Føret var veldig forskjellig så det er vanskelig å sammenligne. Men mine erfaringer var vel heller det motsatte av dine. I tillegg synes jeg utseende ikke er så forskjellig. Jeg velger bort 21" felgene, da jeg vet at en fortauskant kommer til å ødelegge dem relativt fort. Oppskrapte 21" felger er ikke pent.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Oreo

Er sammenligningen 19" vinter vs. 21" sommer eller faktisk 19" sommer vs. 21" sommer?
Det mest ideelle hadde jo vært å sammenligne med samme dekktype også. Kanskje noe Tesla burde kunne tilby, en uke med 19" og en uke med 21" f.eks. Da hadde man kunnet stikke innom for en prøvetur i begge ukene. Eller enda bedre, skaffe noen flere demobiler.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA