Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

darthy001

Sitat fra: toppi på onsdag 12. desember 2012, klokken 21:20
Interessant at noen mener setene er bedre enn VW. Dette viser vel bare hvor forskjellige preferanser man kan ha, om ikke Tiguan har fått noen utrolige seter?

Jeg har eid mange Audi og VW modeller. Også 2010 Audi A6. Setene til model S var helt på høyden med A6 sine synes jeg. Jeg fant meg perfekt til rette, og satt veldig behagelig.  :)
Skal jeg pirke på noe, kunne automatisk justering av sidestøtte, løftet de enda et hakk.
Nå skriver du egentlig litt forvirrende da jeg ikke helt forstår hvor du vil i hvert fall.. :) se på første setningen din en gang til...

For å klargjøre. Før jeg kjøpte Tiguanen så hadde jeg en Audi A5 som jeg elsket setene på. Tiguanen min har OK seter men ikke i nærheten av setene til Audi. Tiguanen min har for øvrig helt standard "sportsseter" fra VW. Det er de dyreste setene du får på Tiguan, men langt ifra noe å rope hurra for. Og samtidig så synes jeg de er bedre enn setene i Model S for min kropp i hvert fall;)

Model S setene mangler sidestøtte totalt. Er som å sitte i en sofa. Mykt og godt ja, men ikke slik jeg vil sitte i en bil. I tillegg mangler den ekstra justerbare sitteputen som audi, bmw etc har for ekstra støtte til lårene. Totalt synes jeg setene på Model S derfor er en skikkelig nedtur i forhold til resten av bilen.

Tar du toppsetene til Audi, bmw, mercedes eller andre premium-merker så er Model S setene tilnærmet patetiske i min mening. De er definitivt designet for smellfeite amerikanere og ikke slik jeg liker bilseter.

Faktisk så irriterte det meg så mye at jeg tror jeg kansellerer kjøpet mitt hvis de ikke kommer med bedre seter. Synd men sant.

Oreo

Sitat fra: rossifan46 på onsdag 12. desember 2012, klokken 21:16
Kjørte forbi Tesla på Alnabru nå, så inn på verkstedet at de hadde den sorte Model S'n oppe på bokken. La også merke til at det sto en hvit Model S til lading på verkstedet, men så ikke noe til den sølvgrå. Har den kommet idag? Kan det stemme at Norge nå har alle tre Model S'ene som visst nok skal befinne seg i Europa :) ?
Interessant!
Er ikke den tredje som skulle være i Milano, og som Autofil kjørte, Signature Red?
Da må det i tilfelle bety at det befinner seg minst 4 Model S i Europa. For å være ærlig tror jeg nok det er flere enn som så.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Stig O

Det er jo annonsert at europa modellen kommer med mere sportslige seter!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

laumb

Hadde jeg drevet Teslabutikk i Oslo, så hadde nok min private US modell allerede kommet.
Bare synsing, men det gir mening!

Ellers er jeg nysgjerrig på denne bekreftelsen av sportsligere seter i EU modellen. Kilde?
Jeg har hørt det mange steder - mest nettaviser som "håper" det kommer.

Selv håper jeg det kommer - men, har jeg oversett en så vesentlig bekreftelse? o_O


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

darthy001

Sitat fra: Stig O på onsdag 12. desember 2012, klokken 22:20
Det er jo annonsert at europa modellen kommer med mere sportslige seter!
Jeg har, i likhet med laumb, til gode å se dette bekreftet av Tesla.

Nok av eksempler på at Tesla-selgere etc bekrefter saker de ikke har peiling på.. Innklappbare speil og paksensorer har også blitt "bekreftet" av ymse tesla-reps uten at det har blitt offisielt bekreftet i etterkant.

Håper du har rett her og de kommer med andre seter for jeg vil ha denne bilen ;D

Havebigfun

Vi kan danne en interessegruppe som ønsker å få utlevert bilen uten seter mot et prisavslag.
Det er ikke noe problen å bestille seter andre steder- da imidlertid ikke momsfri  :(
Er vi mange nok kan vi evt påvirke Tesla å sette inn Recaroseter (eller andre) i Nederland mot et påslag.
Det er snakk om 10-20k kr- lite i totalsammenhengen og etter min mening ikke grunn til å kansellere hele opplegget.
eks:
http://www.ebay.de/itm/Recaro-Speed-Noppensaturn-Neu-/110374252498?pt=DE_Autoteile&hash=item19b2d16fd2

laumb

#216
Det blir litt å ta i.

Setene i bilen er utrolig lekre de - det vi ønsker oss er litt mer sidestøtte. Bøtteseter er å trekke den litt langt.

En ting er helt sikkert, seter for amerikansk ræv - helt flatt, one size fits all - er ikke umettelig populært i Europa.
Kjenner folk på jobben som avventer sportsseter før de reserverer.

Men, på den annen side, 'kanerne ekke så kresne så lenge bilen går fort, rett fram og har plass til 378lbs med bacon, uten at fjøringa sægger.

Edit: for 20k så fikser nok Hellanor deg Recaroseter i samme farge som interiøret i bilen.
Så kan du selge de gamle for en liten bunke pesos.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Øyvind.h

Sitat fra: darthy001 på onsdag 12. desember 2012, klokken 21:37
Sitat fra: toppi på onsdag 12. desember 2012, klokken 21:20
Interessant at noen mener setene er bedre enn VW. Dette viser vel bare hvor forskjellige preferanser man kan ha, om ikke Tiguan har fått noen utrolige seter?

Jeg har eid mange Audi og VW modeller. Også 2010 Audi A6. Setene til model S var helt på høyden med A6 sine synes jeg. Jeg fant meg perfekt til rette, og satt veldig behagelig.  :)
Skal jeg pirke på noe, kunne automatisk justering av sidestøtte, løftet de enda et hakk.
Tar du toppsetene til Audi, bmw, mercedes eller andre premium-merker så er Model S setene tilnærmet patetiske i min mening. De er definitivt designet for smellfeite amerikanere og ikke slik jeg liker bilseter.

Faktisk så irriterte det meg så mye at jeg tror jeg kansellerer kjøpet mitt hvis de ikke kommer med bedre seter. Synd men sant.
Og der gjorde du presiseringen du burde hatt i ditt første innlegg. Det at du ikke liker setene betyr ikke at de er dårlige. Hva som er behagelig er subjektivt, og jeg synes eksempelvis at setene er gode. En tysk journalist klaget på setene, samtidig som eiere som har tilbakelagt tusenvis av kilometer skryter av langur-komforten. Og de amerikanske eierne jeg har sett så langt er ikke smellfeite.....
Sidestøtten er ikke tilstedeværende, men setet i seg selv synes jeg er godt å sitte i. Bedre enn setene i Passaten, men det er min mening. Folk må prøve bilen for å se hva man selv synes, men folk har forskjellig smak så det finnes nok ikke et sete alle synes er perfekt.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toppi

Mente selvfølgelig dårligere enn VW.

Setene scorer høyt hos mange brukere, og bilen selges i bøtter og spann. De som ikke liker setene får bare krysse fingrene for at Tesla kommer med flere valg ved Europa lanseringen, og ikke venter...

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Stig O

Yes!!! Sport-seats as an option in the European version!!
I was reading in the norwegian newspaper Finansavisen, that during a test-drive event for the European press this october, Tesla Confirms that Model S will have sportseats as an option on European models!
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Stighl

I dag fikk jeg også endelig en prøvetur. Bilen er helt suveren å kjøre.
Ja, det er et helt rått drag, men jeg ble mere fornøyd med hvor enkel den var. Alt går så smooth og stille. Antispinnsystemet jobber på spreng, men det virker allikevel så behagelig.
Skjermen er også intuitiv og enkel i bruk. Jeg tror ikke det tar lang tid før man ikke tenker på størrelsen engang.
Når man får bilen og har rast fra seg de første ukene, så tror jeg at man finner en behagelig kjørestil med veldig god rekkevidde.

Stig

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Nes på Romerike.
Tesla Model S

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. desember 2012, klokken 22:45
Og der gjorde du presiseringen du burde hatt i ditt første innlegg. Det at du ikke liker setene betyr ikke at de er dårlige. Hva som er behagelig er subjektivt, og jeg synes eksempelvis at setene er gode. En tysk journalist klaget på setene, samtidig som eiere som har tilbakelagt tusenvis av kilometer skryter av langur-komforten. Og de amerikanske eierne jeg har sett så langt er ikke smellfeite.....
Sidestøtten er ikke tilstedeværende, men setet i seg selv synes jeg er godt å sitte i. Bedre enn setene i Passaten, men det er min mening. Folk må prøve bilen for å se hva man selv synes, men folk har forskjellig smak så det finnes nok ikke et sete alle synes er perfekt.....

Det gjør det nok ikke nei. Personlig er jeg lite interessert i "sportsseter" med masse sidestøtte som presser meg inn i en bestemt sitteposisjon. På langtur vil jeg helst ha litt å gå på i setene så jeg kan endre sittestilling litt innimellom. I Leafen sitter jeg faktisk veldig bra, mens Touranen vår har litt for mye sidestøtte for min smak (Highline-seter).

Så så lenge sportsseter er en opsjon og ikke eneste mulighet spiller det ingen rolle for min del. Regner med at de får inn både bil med og uten slike etterhvert så begge kan prøvesittes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leaffen

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. desember 2012, klokken 00:38
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. desember 2012, klokken 22:45
Og der gjorde du presiseringen du burde hatt i ditt første innlegg. Det at du ikke liker setene betyr ikke at de er dårlige. Hva som er behagelig er subjektivt, og jeg synes eksempelvis at setene er gode. En tysk journalist klaget på setene, samtidig som eiere som har tilbakelagt tusenvis av kilometer skryter av langur-komforten. Og de amerikanske eierne jeg har sett så langt er ikke smellfeite.....
Sidestøtten er ikke tilstedeværende, men setet i seg selv synes jeg er godt å sitte i. Bedre enn setene i Passaten, men det er min mening. Folk må prøve bilen for å se hva man selv synes, men folk har forskjellig smak så det finnes nok ikke et sete alle synes er perfekt.....

Det gjør det nok ikke nei. Personlig er jeg lite interessert i "sportsseter" med masse sidestøtte som presser meg inn i en bestemt sitteposisjon. På langtur vil jeg helst ha litt å gå på i setene så jeg kan endre sittestilling litt innimellom. I Leafen sitter jeg faktisk veldig bra, mens Touranen vår har litt for mye sidestøtte for min smak (Highline-seter).

Så så lenge sportsseter er en opsjon og ikke eneste mulighet spiller det ingen rolle for min del. Regner med at de får inn både bil med og uten slike etterhvert så begge kan prøvesittes.

Fullstendig enig med deg jkirkebo. Jeg har ikke tenkt å bruke bilen til banekjøring. Foretrekker derfor komfort og behagelige seter. Har man muligheten til å variere kjørestillingen er dette et stort pluss. Min mening er at sportsseter er noe som er oppfunnet for banekjøring og videreført i populærfilmer som Fast and Furious som gigantiske markedsførings-stunt mot lettpåvirkelige ungdommer. Markedsføringsstunt fra bilutstyrs og trimmeindustrien. Derfor er dette kommet inn som et sånt "må ha" greie. Helt meningsløst og fullstendig irrasjonelt. På samme måte som annen styling (spoilere og skjørt). Og egentlig helt ubrukelig for vanlig kjøring på vanlige veier.

Skulle egentlig ønske at vi fikk enda flere elementer av komfort inn i Model S. Har absolutt sansen for "The American dream". Som i korthet går ut på at det er en menneskerett å kunne cruise Amerika på tvers i store "Amerikanere" med høyt comfortnivå. Model S er ikke så langt unna den tankegangen, hvis bare setene blir av god comfortvariant.

Hva med permanent komfortposisjon på luftfjæringen for eksempel? Gjerne ikke så energivennlig på langkjøring. Men tenk dere hvilken komfortopplevelse man kunne fått ut av dette. Ser helt klart for meg rolig komfortkjøring.... Lett tastetrykk for sportsfunksjon.... Bilen senker seg og gjør seg klart til å akse fra en brysom BMW.... Svooosssjj ut av lyskrysset, og borte var den.... Lett tastetrykk over til komfort igjen.

Nei folkens, Model S kan helt klart sees på som "the American dream" Sportsseter hører hjemme i sportsbiler for banekjøring.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Rio

Jeg tenker at med så mange sterke og dype meninger om Tesla Model S, så bør de som har bestilt kvalifisere for statlig støtte under trossamfunnreglene! :D

Entusiasmen og engasjementet er meget imponerende!

Har dere stiftet en Tesla Users Club Norway, som kan representere de norske brukerne - og da med tanke på å fortelle dem om norsk el-nettverk, og alt annet?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. desember 2012, klokken 00:38
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. desember 2012, klokken 22:45
Og der gjorde du presiseringen du burde hatt i ditt første innlegg. Det at du ikke liker setene betyr ikke at de er dårlige. Hva som er behagelig er subjektivt, og jeg synes eksempelvis at setene er gode. En tysk journalist klaget på setene, samtidig som eiere som har tilbakelagt tusenvis av kilometer skryter av langur-komforten. Og de amerikanske eierne jeg har sett så langt er ikke smellfeite.....
Sidestøtten er ikke tilstedeværende, men setet i seg selv synes jeg er godt å sitte i. Bedre enn setene i Passaten, men det er min mening. Folk må prøve bilen for å se hva man selv synes, men folk har forskjellig smak så det finnes nok ikke et sete alle synes er perfekt.....

Det gjør det nok ikke nei. Personlig er jeg lite interessert i "sportsseter" med masse sidestøtte som presser meg inn i en bestemt sitteposisjon. På langtur vil jeg helst ha litt å gå på i setene så jeg kan endre sittestilling litt innimellom. I Leafen sitter jeg faktisk veldig bra, mens Touranen vår har litt for mye sidestøtte for min smak (Highline-seter).

Så så lenge sportsseter er en opsjon og ikke eneste mulighet spiller det ingen rolle for min del. Regner med at de får inn både bil med og uten slike etterhvert så begge kan prøvesittes.
Jeg kunne godt tenke meg mer sporty seter såfremt prisen for dette er fornuftig. Bedre sidestøtte syntes jeg det burde vært i en så sprek bil, og jeg husker at jeg syntes Sportline setene i Golfen min var gode. Riktignok litt for harde for langturer, men satt akkurat passe fast i setet etter min smak. Ulempen med at man sitter godt fast er at man ikke merker like godt om man kjører agressivt/svingete, noe passasjerer bak lider under ettersom de ikke har noen sidestøtte. Manglende sidestøtte foran kan altså ha en preventiv påvirkning på aggressiv kjørestil, men jeg kunne uansett tenkt meg noe mer støtte. Denne bilen ber om å bli brukt  :)

Når det er sagt syntes jeg setene var gode å sitte i på tross av manglende sidestøtte, men folks kropper og behov er forskjellige. Flere setetyper kommer sikkert etter hvert, så de som ikke liker dagens seter trenger antakelig ikke gjøre noe annet enn å vente noen måneder ekstra.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA