Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Signature #280

Testen kommer frem.. Der hvor bilen rygger ut..

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Jeg får bare opp den lille videoen av at den rygger ut.
Ikke den lange som varer hele kjøreturen.

Cirion

Stemmer, prøveturen var for stor... 1,5GB og jeg har nå fått redusert den til 398MB.
Vimeo kontoen min har en maks grense på 500MB.

Prøveturen lastes opp nå og blir tilgjengelig på denne linken:
https://vimeo.com/55357599
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb

Aha! Regnet egentlig med at det var noe slikt! Gleder meg til å se den - selv om jeg tok den. :P
SÅ gøy er det med Tesla-videoer, faktisk!

Oreo

Du er ikke sann laumb  :P
Jeg trodde jeg var en Tesla-junkie?
Får fortsatt ikke opp linken?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cirion

Stor fil med laaang transcoding.

Nå tror jeg den skal funke :)

Oreo

jepp funker nå.
Takk for prøveturen  ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Fantastisk! Synd at autofokusen på kameraet ditt bråker så fryktelig.. :)

Skulle kanskje prøvd F11 framfor F3.5 om lyset hadde tillatt det. :)

Cirion

Har en kompis som lurte på hva den lyden var.

Er jo et godt tegn når bilen ikke klarer å overdøve fokus motoren :)
Ble faktisk overrasket hvor godt jeg hører meg selv når du sitter i baksetet med kamera og bruker den innebygde mic'en.

laumb

Eneste jeg reagerte på var når jeg kommenterte at det var 440km rekkevidde; "yes we have charged it In standard mode".

Jeg tror ikke noe på han.

_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Cronos

For de som er sulteforet på video...

http://www.youtube.com/watch?v=Qv1vHggg9Ng&feature=results_video

Ikke så veldig spennende, men det er jo Model S like fullt! :p
(hvis videoen "skurrer" litt innimellom er det fordi jeg svarte "ja" på videostabilisering hos Youtube)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

darthy001

Fikk endelig kjørt en tur selv idag og det var en ren fornøyelse kjøremessig.

Bilen lå som spikret fast i bakken, deilig i svingene og kjørte veldig glatt over ujevnheter i veien. Traction controllen fikk kjørt seg på dagens litt glatte underlag(-7C og skyfri himmel), men den imponerte meg virkelig. Full pedal uten noen form for problemer og en vanvittig spesiell aksellerasjon. Jeg har tidligere leid en 2009 Corvette en dag i USA og dette var om mulig ennå mer brutalt samtidig som det var veldig høflig på samme tid. Vanskelig å beskrive det, men å trykke pedalen i gulvet når vi lå i 80 på motorveien var en deilig opplevelse enkelt og greit. Dog var det litt vel raskt oppe i "der ryker lappen hvis onkel ser meg"-hastighet;)

Setene er ikke mye å skryte av derimot. Det er ikke positivt når jeg etter kjøreturen setter meg inn i min 2012 Tiguan og tenker "jøss så gode disse setene er i forhold". For de VW-setene er kun middels gode sammenliknet med virkelig gode seter på de såkalte premium-merkene. Så jeg håper virkelig de kommer med noen andre seter på europa-modellen. Faktisk ikke sikker på om jeg vil kjøpe den med de nåværende setene.

Rattet på bilen var helt nydelig. Tykt og godt å holde i og sammen med sport-modus på styringen var det regelrett fantastisk å ratte denne bilen. Må si at jeg ikke tenkte mye over at bilen var så stor nå jeg kjørte rundt omkring. Virket som en liten og tight sportsbil for meg. Meget positivt. Jeg fant også en fin kjøreposisjon uten problemer.

Begge skjermene fungerte også perfekt i sollys og med solbriller så ingenting å utsette på det.

Var for øvrig en del dogging i bakruta og foran siden. Ikke helt bevandret på den delen av skjermen hos Tesla så klarte ikke underveis helt forstå hvilke innstillinger han hadde på, men lurer på om han co-piloten kjørte med resirk og/eller ingen AC... Det var i hvert fall ekstremt for dogging på rutene.. Håper det var han co-piloten som ikke forstår at man burde ha på AC..

Alt i alt smilte jeg fra start til slutt og nå må bare Tesla få nye seter før jeg sender de enda mer penger ;D

rossifan46

Kjørte forbi Tesla på Alnabru nå, så inn på verkstedet at de hadde den sorte Model S'n oppe på bokken. La også merke til at det sto en hvit Model S til lading på verkstedet, men så ikke noe til den sølvgrå. Har den kommet idag? Kan det stemme at Norge nå har alle tre Model S'ene som visst nok skal befinne seg i Europa :) ?
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

toppi

Interessant at noen mener setene er bedre enn VW. Dette viser vel bare hvor forskjellige preferanser man kan ha, om ikke Tiguan har fått noen utrolige seter?

Jeg har eid mange Audi og VW modeller. Også 2010 Audi A6. Setene til model S var helt på høyden med A6 sine synes jeg. Jeg fant meg perfekt til rette, og satt veldig behagelig.  :)
Skal jeg pirke på noe, kunne automatisk justering av sidestøtte, løftet de enda et hakk.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA