Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Cirion

Forresten, en god nyhet...

Når prøvekjøringen var ferdig så jeg de kjørte inn en Grå Model S Performance med Sort skinn og Røde striper.
Wood panel. Om den er for demokjøring eller showroom vet jeg ikke. Utenlandske skilter. Så ikke noen forskjell på lykter, så det er nok ikke EU versjon.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

RunarBT

Det blei fortalt at det kun blir brukt en bil til demokjøring. Den andre blir stående inne til utstilling.

Ah.. da må eg bort å kikke på denne og.:-)

darthy001

#137
Sitat fra: Cirion på onsdag 05. desember 2012, klokken 09:01
Forresten, en god nyhet...

Når prøvekjøringen var ferdig så jeg de kjørte inn en Grå Model S Performance med Sort skinn og Røde striper.
Wood panel. Om den er for demokjøring eller showroom vet jeg ikke. Utenlandske skilter. Så ikke noen forskjell på lykter, så det er nok ikke EU versjon.
Oi, det var spennende! har veldig lyst til å se grå i virkeligheten da jeg synes bilder av den har gått fra "sykt fin" til "bleeeh".

Noen som skal prøvekjøre de kommende dagene som kan gi beskjed om den står utstilt for da tar jeg meg en ekstra tur ut dit før jeg skal prøvekjøre den 12.

Og bilder hadde selvsagt vært meget fint!

laumb

Skal prøvekjøre mandag, men om mørk grå står i butikken, så blir det kanskje et par turer innom før den tid!

Grå er fargefavoritt #1 her i huset, etterfulgt av kjedelig sølv og kledelig hvit med mye jobb.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Epleskreller

Sitat fra: laumb på onsdag 05. desember 2012, klokken 10:19
Skal prøvekjøre mandag, men om mørk grå står i butikken, så blir det kanskje et par turer innom før den tid!

Jeg skal også mandag, klokken 1020. Om du skal før eller etter så kan vi sitte på med hverandre?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Jeg skal kl. 12:40. Hvis du vil vente så lenge/har mulighet, så er det greit for meg.

Faren min og kona skal bli med - svigerfar hadde veldig lyst, men jeg vet at det tidspunktet ikke passer han - så det skal være en plass til der. :)

Jeg har i hvert fall ikke noe problemer med å dra bort 2 ganger. :P

jkirkebo

Sitat fra: laumb på onsdag 05. desember 2012, klokken 10:19
Skal prøvekjøre mandag, men om mørk grå står i butikken, så blir det kanskje et par turer innom før den tid!

Grå er fargefavoritt #1 her i huset, etterfulgt av kjedelig sølv og kledelig hvit med mye arbeid.

Skulle ønske de heller fikk inn litt farger. Blå er favoritten, men den nye rødfargen er også fristende...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

darthy001

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 05. desember 2012, klokken 11:11
Sitat fra: laumb på onsdag 05. desember 2012, klokken 10:19
Skal prøvekjøre mandag, men om mørk grå står i butikken, så blir det kanskje et par turer innom før den tid!

Grå er fargefavoritt #1 her i huset, etterfulgt av kjedelig sølv og kledelig hvit med mye arbeid.

Skulle ønske de heller fikk inn litt farger. Blå er favoritten, men den nye rødfargen er også fristende...

For meg står valget mellom Sort, Blå og Grå.. Hvis de har Grå der nå og senere får en Blå inn så er det perfekt.  Men er vel mest sannsynlig at jeg safer med en Sort.

Cirion

Fikk en telefon fra Tesla hvor de beklaget det som skjedde i går og ville gi meg en ny prøvetur :)
Kan jo ikke si nei til sånt  8)

God service!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Oreo

Bra for deg  ;D
Hvorfor sa de ikke det med en gang da?
Var det fordi du publiserte det her, eller klagde du i butikken?
For min egen del kom jeg helt fra Trondheim for å prøvekjøre, men fikk ikke sett bilen en gang p.g.a. "incidenten" de hadde. Selv har jeg ikke hørt noen ting i ettertid.
Ok de ringte jo og sa i fra dagen i forveien, men da hadde jeg jo alt flybilettene i lomma. Ja jeg er en smule bitter, men det er fordi jeg ikke har fått sett bilen ennå.....%&#¤*
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cato76

Da har jeg fått roet meg etter prøvekjøringen!
Jeg var innom butikken på mandag ettermiddag kun får å kikke på bilen. De to representantene fra Tesla spurte meg om jeg hadde reservert prøvekjøring når jeg kom inn døren, noe jeg ikke hadde. Men jeg måtte jo da sjekke om det var mulig å ta en runde. Og JA  :) de hadde fått en kanselering, så jeg fikk en time ventetid før det var min tur  ;D.

Timen gikk fort og jeg fikk tatt en grundig kikk samt prøvesitte bilen mens denne sto på lading.  Så var det ut i trafikken. Opplevelsen nådde absolutt forventningene, bilen ligger godt på veien og akselerasjonen var helt utrolig  :o
Da denne prøvekjøringen kom litt brått på så fikk jeg ikke forberedt med skikkelig på hvilke funksjoner som jeg burde testet ut... Men regner med at det kommer ny sjanse til testkjøring når EU-modellen kommer til våren.

Men. Jeg fikk også noen negative observasjoner ved bilen, som var:

  • Baksetene virker spinkle, tynn rygg
  • Dashbordet virket løst. Tok tak i dashbordkanten over skjermen og kunne da "løfte" og rikke på dette. Forventet at dette skulle være godt festet
  • Platen som ligger over det lille rommet i bagasjerommet var spinkel og ligger relativt løst, tror denne blir fort ødelagt dersom man plasserer noe tungt over
  • Under prøvekjøringen tok jeg feil av blinklys-hendel og crusekontroll-hendel, dette blir nok en vanesak
  • Savner mulighet for å stille inn kraften i bilen, det burde vært mulig å stille inn bilen i forskjellige modus slik at f.eks ved vinterkjøring ikke fikk full kraft når man er litt uforsiktig med pedalen
  • Lite oppbevarings plass inne i bilen. Lite hanskerom og ingen oppbevaring i dører eller rundt bakseter

Uansett så håper jeg at noe av dette blir utbedret, men er ingen show-stopper for min del!

Her er ruten som jeg mener jeg kjørte. Er litt usikker på om dette stemmer 100% da jeg var mer opptatt av selve bilen og er lite kjent i Oslo.
Fikk også tatt noen bilder.
[/list]
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Sitat fra: Cato76 på onsdag 05. desember 2012, klokken 13:21
Men. Jeg fikk også noen negative observasjoner ved bilen, som var:

  • Baksetene virker spinkle, tynn rygg

En litt artig parallell her. Jeg har en svoger som er industridesigner og som nylig designet noen bilseter. Jeg spurte han hvorfor flysetene er så upraktisk tykke, og svaret var at det er fordi folk tror setene må være tykke for å være solide. Det er altså tilsynelatende en psykologisk grunn til at flysetene (og tydeligvis også bilsetene) ikke er tynnere enn de er. Folk tror de må være tykke for å være solide.

Merket meg for øvrig akkurat det samme selv når jeg så bilen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

foxy

interessant info på bildene - ser ut som Model s 85kw har en rekkevidde på 270km om vinteren i norge.
I-miev 2011
Asker

jkirkebo

Sitat fra: foxy på onsdag 05. desember 2012, klokken 18:39
interessant info på bildene - ser ut som Model s 85kw har en rekkevidde på 270km om vinteren i norge.

Ja, for vi kjører jo alltid til hytta med bånn gass og full akselerasjonstest med påfølgende brems ved hver eneste anledning som byr seg ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

#149
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 05. desember 2012, klokken 20:04
Sitat fra: foxy på onsdag 05. desember 2012, klokken 18:39
interessant info på bildene - ser ut som Model s 85kw har en rekkevidde på 270km om vinteren i norge.

Ja, for vi kjører jo alltid til hytta med bånn gass og full akselerasjonstest med påfølgende brems ved hver eneste anledning som byr seg ;)
Basert på observasjoner jeg gjør på vei til fjellet kjører faktisk enkelte slik. Selv om jeg holder bra driv blir jeg innimellom forbikjørt av de aller tøffeste gutta i X5/GL/Q7 som gir bånn pinne i motgående felt uten god oversikt..... Skulle tro det handlet om liv og død å komme frem til Norefjell innen et gitt tidspunkt.....
Normalt oppegående mennesker derimot vil nok ha bedre rekkevidde enn 27 mil, men jeg forventer ikke noe særlig mer enn 35 mil i sprengkulde med feriepakket bil.

Forøvrig, om vi først skal jobbe på spreng for å finne alle mulige feil kan jeg påpeke at påfyllingen av vindusspylevæske ser ut til å være dårlig plassert rett inntil panserets gassdemper.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA