Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Real EoN

Om du ringer +47 210 61 929 får du bestillt deg time med en gang om dem har noe ledig  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Øyvind.h

#121
Litt på siden, men dørhåndtakene som det lenge har vært snakk om at skulle sprette ut automatisk når du nærmer deg bilen, kommer nå på plass med en software oppdatering  ;D



Edit:
Her er en liste over andre punkter som er oppdatert i software-releasen som gikk ut for et par dager siden:
New Features...
Vehicle Sleep
App Launcher
Voice Commands

New Controls/Settings...
Auto-Presenting Door Handles
Alarm
Metric Distance Unit
Range Driving Mode

Enhancements...
Synchronized Door Handles
USB Media Browsing
Alphabetic Index
Callling from Maps
Steering Wheel Controls - Fan Speed & Sunroof
HomeLink - Location Awareness
Energy App
Throttle Response

Link til vesjonsbeskrivelse:
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=12065&d=1354297257
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

JohanH

Sitat fra: Stig O på søndag 02. desember 2012, klokken 20:07
Tesla har ikke planer om el. innfellbare speil. Bedre nakkestøtter som kan heves er laget. Se bilde.

Nakkestøttene bak kan ikke heves - de er stasjonære. Jeg har lest at med regulerbare støtter så kan dette slå begge veier d.v.s. hvis støttene er helt korrekt justert for passasjerern kan det gi bedre beskyttelse, men hvis den er feil justert kan det medføre dårligere beskyttelse. Mens en med fast høyde gir et slags mellomting - d.v.s. grei beskyttelse for de fleste. Jeg tror også at i US/Euro NCAP så er det laget slik at man ikke tester med nakkestøttene i optimal posisjon d.v.s. man prøver å etterligne virkelige forhold hvor man ofte ikke justerer støttene hver gang man setter seg i bilen. Dette kan innebære at enkleste måten for Tesla å få 5 stjerner for passasjerer bak var å lage det slik. Kanskje er det også det beste i virkeligheten?

Runex

At feiljusterte nakkestøtter kan være verre enn ingen nakkestøtte (gjelder for lange personer bak i Model S) har jeg vondt for å tro. Da er det i så fall en teori ingen av de andre bilprodusenter følger. Ta f.eks. Volvo og Mercedes som bruker lassevis med penger hvert år på forskning på passasjersikkerhet.
Regner med at noe av utfordringen er at det blir et søkk/hull under nakkestøtta hvis denne står justert for høyt. Jeg vil tro at det i 2012/13 ikke bør være særlig stor utfordring å konstruere en hevbar nakkestøtte som gir støtte hele veien fra setet og opp.
Satser på at fast (dvs. manglende) nakkestøtte bare er midlertidig (fordi de har hatt så mye annet å tenke på foreløpig), og at justerbar kommer etterhvert.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

Stig O

Sitat fra: JohanH på mandag 03. desember 2012, klokken 13:03
Sitat fra: Stig O på søndag 02. desember 2012, klokken 20:07
Tesla har ikke planer om el. innfellbare speil. Bedre nakkestøtter som kan heves er laget. Se bilde.

Nakkestøttene bak kan ikke heves - de er stasjonære. Jeg har lest at med regulerbare støtter så kan dette slå begge veier d.v.s. hvis støttene er helt korrekt justert for passasjerern kan det gi bedre beskyttelse, men hvis den er feil justert kan det medføre dårligere beskyttelse. Mens en med fast høyde gir et slags mellomting - d.v.s. grei beskyttelse for de fleste. Jeg tror også at i US/Euro NCAP så er det laget slik at man ikke tester med nakkestøttene i optimal posisjon d.v.s. man prøver å etterligne virkelige forhold hvor man ofte ikke justerer støttene hver gang man setter seg i bilen. Dette kan innebære at enkleste måten for Tesla å få 5 stjerner for passasjerer bak var å lage det slik. Kanskje er det også det beste i virkeligheten?


Det er andre nakkestøtter på bildet jeg la ved en på test bilen i Oslo
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

leafster

Heldigvis skal jeg oppholde meg mest i førersetet ;)

Wenche

Kjørte kl 15.40 i dag  ;D Masse trafikk på småveiene  :-\ Full stopp på motorveien, men veldig morsomt og litt dristig å suse forbi i 120, i kollektivfeltet  :P Fantastisk nydelig og morsom bil ;D Midt i blinken for meg  ;D ;D ;D
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Havebigfun

Bilen varmes med (luft-luft-) varmepumpe
Disse har en nedre grense hvor de får betydelig redusert virkningsgrad. Denne er avhenging av kvaliteten på varmepumpen på -10 til -15. I California har man vel også mer fokus på aircon- siden slik at kuldeegenskapene ikke er like optimale.
Når virkningsgraden går ned ved lave temeraturer øker strømforbruket...
Det hadde vært interessant om de som prøvekjører i disse kalde tider observerer hvordan det er med varme i kupeen og om de evt er "rask" fallende igjenværende km som tegn på at oppvarmingen tar vesentlig mer strøm enn man kan regne med- sikkert ikke lett å finne ut av.
Men det er mange øyne og mange som kan stille spørsmål  ;) 

Georg

Øyvind.h

Jeg skal forsøke å få med meg snittforbruket fra test-turen, og se hva forbruket ligger på i forskjellige hastigheter. Skal kjøre på lørdag, men har ingen forventninger om mild trafikk nå som julen nærmer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Wenche

Vær OBS på dødsone ved filbytte! Jeg hadde begynt å legge over da det plutselig var en bil i filen. ??? Maks 3 cm klaring, gjetter jeg. Kunne lett blitt flere uker til neste prøvekjøring :-\
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Oreo

Wenche, høyre eller venstre side som var vrien å se?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

gbzdoc

#132
Mitt beste råd til alle er å ta seg nok tid til å finne riktig sitteposisjon. Særlig om man ikke er veldig vant med å justere settet i ørten retninger med knapper...

Jeg fant 100% sittestilling først etter turen og sleit derfor litt med store unødvendige blindsoner... :-/

(Er høyere enn gjennomsnittet...)

Real EoN

Ser det er bra testforhold i oslo idag  ;)

http://www.dagbladet.no/2012/12/05/nyheter/samferdsel/vinter/kulde/innenriks/24680801/

Håper på flere filmer fra dem som skal prøvekjøre.
Og hvordan den føles på vinterføre ! (uten pigg, ikke F... om du er trygg)  :o
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Cirion

Jeg skulle kjøre 15:20 i går, 14:45 fikk jeg telefon om at prøvekjøringen var utsatt til 16:20.
Bilen trengte lading.

For å rekke å være der før 15:05 som de selv krever, var jeg allerede i vålerenga tunellen.

Etter en laaang og kiip venting fikk jeg en liten tur i kø-kjøring. Bekmørkt var det også blitt.

Kan ikke si jeg fikk noe mer føling på bilen enn når jeg satt i den i butikken. Kuul bil, men imponerte ikke de 3 som var med. 2 av dem var over 180 og med full vinterpolstring satt de litt trangt i baksetet. De høyese klagde på at de traff bjelken i svinger og måtte sitte med hodet litt på skrå.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA