Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: En merkelig opplevelse vedr batterimåleren

Startet av drFloyd, torsdag 06. desember 2012, klokken 20:46

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Sponzo på torsdag 29. november 2012, klokken 16:35
En kompis kjørte forbi Tesla butikken på Alna tidligere i dag og så at glasvinduene inntill verkstedet var dekket til...........
Lidt senere på dagen så han bilen kjøre på veiene ved Alnabru. Det interessante var at bilen kjørte over brua som krysser E6 med retning mot SmartClub på Smalvollveien (rett etter McDonalds og A-Møbler).
........
Var bilen ute på en test etter reperasjonen eller har Tesla endret ruten for prøvekjøring som konsekvens av "incidenten" i forrige uke?

Om bilen ble ferdig i formiddag finner jeg det høyst usannsynlig at noen prøveturer var booket på ettermiddagen, men de er sikkert i gang igjen i morgen!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Milzit

laumb

Sitat fra: Milzit på torsdag 29. november 2012, klokken 20:33
Sitat fra: Milzit på torsdag 22. november 2012, klokken 11:52
Får håpe ingen kræsjer da hvis de kun har en bil:-)
Hva var det jeg sa.... ;D

Var en grunn til at jeg ville kjøre så fort som overhodet mulig, og det var dag 2.
Forventet mer enn jeg regnet med, at noen kom til å krasje den.

Cirion

Da er de i gang med å ordne nye timer.
Får håpe den fortsatt virker på tirsdag da ;)
Jeg skal kjøre kl 15:20
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb

12:40 Mandag 10. des.

Ikke noe tull nå folkens!

PAS

Fikk 15 min  i Model S i ettermiddag på småveier rund Alna. Sort performance med 19 tommer vinterjul uten pigg .  Nydelig og stille, helt uproblematisk å kjøre. Synes setene var OK . (de som liker å kjøre hardt i svinger ville nok lilkt å ha litt mere sidestøtte).
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

petersv

Hvis noen skal kjøre i starten av neste uke, kan dere skru på sportstracker eller lignende og registrere ruta man kjører? :)

PHsigP85

De var i full gang igjen etter lunsj i dag. Jeg var innom ca 13.30 og da var første ledige time 16.00. De hadde også ledig slot 16.40 og valgte den i håp om litt mindre trafikk.

Deilig å endelig få testet den etter å ha fått tirsdagens prøvekjøring kansellert. Må si jeg er imponert over kvalitetsfølelsen, men 10 minutter er utrolig liten tid når man har gledet seg så lenge!

Skaden påført mandag må også ha vært noe helt minimalt. De ville ikke si hva det var annet enn at en sjåfør hadde vært uheldig: "No accident, just a minor incident, but parts still needed".

Gled dere!

Model S #S256
Model X #P114
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

RoadRunner

Sitat fra: Oreo på torsdag 29. november 2012, klokken 15:54
Nå har jeg sannsynligvis ikke tid før jul for en tur til
Jeg skal til Oslo i januar og sjekket om det var mulig å få en prøvetur da. Men fikk beskjed om at de ikke vet om de har bilen etter jul...
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

PHsigP85

Ikke overrasket over det. Bilen som benyttes er en amerikansk versjon på tyske skilter. Får Også håpe det blir noen endringer før europeisk versjon er klar. F.eks el.innfellbare speil (uten overdreven forstørring), ordentlige nakkestøtter i baksetet (passasjeren min påsto fare for whip-lash pga syk aksellerasjon og lave støtter) og mulighet for oppkobling via wifi for større oppgraderinger hjemme. ;D

Gleder meg til konfigurasjon på nyåret!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Stig O

Tesla har ikke planer om el. innfellbare speil. Bedre nakkestøtter som kan heves er laget. Se bilde.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Oreo

Innfellbare speil og nakkestøtter har vært mine største "bekymringer".
Jeg spurte om spesielt om nakkestøttene da det er ovenfornevnte bilde som finnes i designkonfiguratoren på nett, OG i Showroom'et. Da hevdet Tesla rep'en (Steve) at de ikke er justerbare, noe som vel stemmer med produksjonsutgavene på US versjonen. Derfor er designkonfiguratoren en smule misvisende, noe som er kritikkverdig.
Det samme så ut til å gjelde karbonfiber EXTERIØRET (front "leppe" i karbonfiber). I Tesla store'n på Alna så det ut som dette var inkludert på skjermen. Når jeg sjekker i designkonfiguratoren nå, kan jeg ikke se dette. Karbonfiber exteriør var vel noe Tesla valgte å gå bort i fra rett før produksjon så vidt jeg vet. Sikkert mer praktisk og billigere (både for Tesla og for kunden når en skal erstatte disse), men likevel en litt på kanten av hva de først "lover" som de i ettertid går tilbake på.

Når jeg i dag kjører rundt i -15 grader kom jeg til å tenke på at varme i baksetet også skulle være å foretrekke. Leafen har jo dette (+ratt) samt at jeg hadde dette i min 2001 modell SAAB 95.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øyvind.h

Sitat fra: Stig O på søndag 02. desember 2012, klokken 20:07
Tesla har ikke planer om el. innfellbare speil. Bedre nakkestøtter som kan heves er laget. Se bilde.
Positivt å se at de allerede er på ballen. Det vil tilhøre sjeldenhetene at noen over 180cm befinner seg på baksetet på min Tesla, men synes allikevel nakkestøttene burde vært bedre. Det koster så lite å bare sette inn noen justerbare støtter. De har nok brukt faste støtter for å holde ting enkelt og også beholde best mulig utsyn bakover, men det holder ikke i lengden.

Dette er en av grunnene til at vi kan være fornøyde med å ikke være blant de aller aller første som får bilen. Jeg venter gjerne noen måneder ekstra om det betyr at de retter opp i slike småting. Jeg venter ikke to år på eksempelvis adaptiv cruisecontrol eller innfellbare speil, men jeg kan godt vente et par måneder på nakkestøtter og sportsseter :) Ellers gjør de jo software videreutvikling fortløpende, så bilen blir ikke dårligere enn den er den dagen den blir levert.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Morten_2012

Det blir spennende å se hvilke endringer som blir gjort på Europa modellen. Håper virkelig det kommer parkeringssensorer på den også.

Er det noen som ikke har fått tilbakemelding etter å ha registrert seg på prøvekjøring? Jeg har gjort det to ganger i løpet av en uke nå uten å få noen tilbakemelding. Har prøvd å ringe dem på 21061920 også uten å få svar.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA