Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S3XY Buttons - del din konfig og erfaringer - nå med drift mode!

Startet av OlaM, fredag 29. september 2023, klokken 12:17

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Rosstopher på fredag 12. januar 2024, klokken 09:41
Sitat fra: Handyman på fredag 12. januar 2024, klokken 09:33
Sitat fra: Monnark på torsdag 11. januar 2024, klokken 23:32Hvordan er dette med tanke på garantien på bilen. Er det «lov» å installere disse knappene? Kan de i teorien forsake en ulykke ved at de rocker ved noe av det tekniske i bilen?
Systemet kan jo deaktivere sikkerhetsfunksjoner og systemer, endre bilens oppførsel og egenskaper drastisk mm. Det er garantert noe Tesla vil være negativ til, dersom de skulle finne ut at det kan ha en sammenheng med en ulykke. Dersom de vinner frem med dette kan eier av bilen virkelig få problemer.
Vil tro at de lett kan finne spor av dette i loggene i bilen. Loggene i bilene er SVÆRT omfattende. De logger enormt mange datapukter med relativt høy frekvens.
Hvis det er en ulykke så er produsenten sjelden en av partene i saken. Hvis det er snakk om garanti/reklamasjon derimot, kan det være relevant for de å sjekke logg. De må i så fall dokumentere at det er knappene/din bruk som er årsaken til at ting har gått i stykker (eller bare nekte og la deg ta det til retten).
Tesla blir svært ofte konsultert der deres biler har vært involvert i en ulykke. Loggene er gull verdt for myndighetene som jobber med å finne årsakene. Men det er en risiko ved å stole blindt på data som kun produsenten har kontroll over.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jeglikertesla

Jeg har en Tesla Model 3 SR+ 2021 model, og den kommer jo uten mulighet for ha drift mode.
Vil jeg faktisk få mulighet til å få dette via S3XY Buttons?

Jimnordb

OlaM

Fra 4.3.1 release notes: Wipers - all changes are now displayed on Tesla's main screen [available for all Tesla models]

Har ikke testet dette ennå selv, men virker veldig lovende. Var et minus at knappene overstyrte vindusviskeren på en litt usynlig måte.
'21 3LR

OlaM

Testet det over nå, det funket bra. Gjør visker-kontroll mer nyttig for det var ikke alltid jeg var helt sikker på hvor den var før, og så virket det litt mer hacky når menyens status ikke er lik. Men selve responsen virket litt dårligere, tok litt lenger tid, hoppet to hakk selv om jeg bare klikket en gang...kanskje bare litt glitch eller brukerfeil. Får se over tid, men fin oppgradering uansett.
'21 3LR

OlaM

Stor oppdatering. Skru av frontmotor, styr passasjersete og makroer - opp til tre funksjoner på samme klikk.

https://www.youtube.com/watch?v=RU6LvhEN6m0
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA