Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-5008

Startet av daktari, fredag 22. september 2023, klokken 17:48

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: Elbilbjorn på fredag 24. januar 2025, klokken 14:15Lurer på hvilke marginer BOS legger opp til på bilene. e5008 skulle jo på papiret kunne bli en bestselger. Nå har den ikke 4x4 enda, men hvis de hadde priset longrange på 660km mye lavere så kunne rekkevidde ha vært konkurransefortrinnet mot alle andre, Enyaq, ID4, Tesla Y etc.

Men nå taler heller ikke Bjørn Nyland sin test for et kjøp her med alle de feilene han fikk opp, samt at de krever abonnement for å ha app med kobling til bilen og betaling for forvarming. Hadde de fått kontroll på feilene og fri app tilgang i 5 år med ok priser etter 5+ så kanskje.

Fortrinnet til 5008 er jo syv seter men ja trenger man ikke det så er konkurrentene bedre og man får awd nå og ikke sommer/høst 2025. Aner ikke hva prisen er for connect pluss, 100ish i måneden?
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Sitat fra: Elbilbjorn på fredag 24. januar 2025, klokken 14:15Lurer på hvilke marginer BOS legger opp til på bilene. e5008 skulle jo på papiret kunne bli en bestselger. Nå har den ikke 4x4 enda, men hvis de hadde priset longrange på 660km mye lavere så kunne rekkevidde ha vært konkurransefortrinnet mot alle andre, Enyaq, ID4, Tesla Y etc.

Men nå taler heller ikke Bjørn Nyland sin test for et kjøp her med alle de feilene han fikk opp, samt at de krever abonnement for å ha app med kobling til bilen og betaling for forvarming. Hadde de fått kontroll på feilene og fri app tilgang i 5 år med ok priser etter 5+ så kanskje.

Det er ikke bare Teslabjørn sin test som viser mye feil med programvare. Er med på Facebook-gruppa til E-3008/E-5008. Sykt mye feil med programvare. En stor gjenganger er at alle skjermene går i svart. Løsningen er "bare" å låse bilen, gå langt nok vekk fra bilen til at nøkkelen ikke rekker bort og vente til bilen skrur seg helt av. Jeg som for litt siden fikk unge nr 3, kan se for meg hvordan jeg skal gjøre det med en kone, to småbarn og et spedbarn på vinterstid, når vi bare vil hjem... Hadde denne på topp 3-4 for neste bil, men nå har jeg blitt ekstremt skeptisk.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

unik42

Lukter ID-software av det ja.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Daniel_0007

Sitat fra: unik42 på torsdag 30. januar 2025, klokken 12:16Lukter ID-software av det ja.

Flere burde egentlig bare ta å bruk android automotive, software til stellantis er vel der vag var for 4 år siden når id3 kom, er ikke bare på peugeot de sliter, har lest at software på nye jeep wagoner s og dodge charger er like dårlig og, tipper de bruker samme software.
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Det virker som at long range utgaven er utsatt til høsten. Vet ikke hvordan det ligger an med AWD-utgaven.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

lmpe

Sitat fra: batterimannen på onsdag 29. januar 2025, klokken 17:58
Sitat fra: Elbilbjorn på fredag 24. januar 2025, klokken 14:15Lurer på hvilke marginer BOS legger opp til på bilene. e5008 skulle jo på papiret kunne bli en bestselger. Nå har den ikke 4x4 enda, men hvis de hadde priset longrange på 660km mye lavere så kunne rekkevidde ha vært konkurransefortrinnet mot alle andre, Enyaq, ID4, Tesla Y etc.

Men nå taler heller ikke Bjørn Nyland sin test for et kjøp her med alle de feilene han fikk opp, samt at de krever abonnement for å ha app med kobling til bilen og betaling for forvarming. Hadde de fått kontroll på feilene og fri app tilgang i 5 år med ok priser etter 5+ så kanskje.

Det er ikke bare Teslabjørn sin test som viser mye feil med programvare. Er med på Facebook-gruppa til E-3008/E-5008. Sykt mye feil med programvare. En stor gjenganger er at alle skjermene går i svart. Løsningen er "bare" å låse bilen, gå langt nok vekk fra bilen til at nøkkelen ikke rekker bort og vente til bilen skrur seg helt av. Jeg som for litt siden fikk unge nr 3, kan se for meg hvordan jeg skal gjøre det med en kone, to småbarn og et spedbarn på vinterstid, når vi bare vil hjem... Hadde denne på topp 3-4 for neste bil, men nå har jeg blitt ekstremt skeptisk.

Til opplysning, så har jeg hatt bilen siden oktober og ikke hatt noen av de problemene som nevnes av Teslabjørn eller i den gruppa. Fikk riktig nok beskjed av selger om  "det er en stor datamaskin, feil kan oppstå - her er 12v batteriet", så noe skepsis er sikkert lurt. Om det er mer feil enn på andre biler vet jeg ikke.

Største svakhet er etter min mening appen og mangel på forvarming av batteri. De sier det skal komme, og det ryktes også om en ny app, men vi får se.

Holmis

Noen som vet om det er mulig å ta ut tredje seterad? Syntes denne tar mye plass når den ikke er i bruk

E-Trond

E-5008 kommer i en variant med 5 seter også.
Om den blir tatt inn i Norge er jo et åpent spørsmål.

https://www.elbil24.no/nyheter/peugeot-rydder-plass-i-e-5008/82683879
ID 7 GTX
Ioniq  2020

daktari

Sitat fra: Holmis på lørdag 01. mars 2025, klokken 10:34Noen som vet om det er mulig å ta ut tredje seterad? Syntes denne tar mye plass når den ikke er i bruk
Ganske sikkert ikke, dette er typisk fastmontert og nedfellbare.

VW Caddy og Renault Kangoo og Peugeot Partner er biler med sannsynlig avtakbare seter festet i gulvet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lmpe

Sitat fra: Holmis på lørdag 01. mars 2025, klokken 10:34Noen som vet om det er mulig å ta ut tredje seterad? Syntes denne tar mye plass når den ikke er i bruk

Ikke enkelt, men dette innlegget i den norske facebook-gruppa sier det er festa i seks bolter man kan skru ut: https://www.facebook.com/share/p/18Go42g8dk/?mibextid=wwXIfr

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA