Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tråden for oss med ulyder i forstillingen

Startet av Trond.Strom, onsdag 05. desember 2012, klokken 18:44

« forrige - neste »

Trond.Strom

akseln

Kan du publisere listen din? Skal også ha min på service i morgen på BNH Økern.

Trond.Strom

1. bremsene lugger litt av og til så fint om dere kan oppdatere firmware til NTB-12-086  fra october 2012 som vistnok skal fikse dette problemet
2. Vindusheis førersiden foran noen ganger går ikke vinduet opp selvom jeg trykker opp på knappen
3. Vindusheis pasasjersiden foran er veldig treg
4. lyder/ulyder i front ved kaldt vær under -10grader
5. Er det spylerveske dyser til bakruta? isåfall hvordan bruker jeg den?

akseln

Takk.
1. Har ikke samme problem, men skal be de legge inn aktuelle FW
2. Jeg hadde samme problem og fikk byttet bryter
3. ok hos meg
4. Mener du dunkingen i høyre støtdemper. Har samme hos meg.
5. Husker ikke helt, men tror høyre hendel skal skyves fra deg.

Trond.Strom

for (u)lyd beskrivelse kan du skru opp lyden på videoen i inlegget mitt.Jeg synes det  høres mest ut som en hval som synger. Så ikke samme som de som har dunking

Trond Arve

Sitat fra: Akseln på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:20
5. Husker ikke helt, men tror høyre hendel skal skyves fra deg.

Stemmer. Høyre hendel framover, holdes inn noen sekunder.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

cra

2. Hvis det er automatikken som svikter (altså at du må holde på knappen til vinduet er åpnet/lukket) kan du fikse dette selv ved å kjøre vinduet helt ned, så helt opp, og fortsette å holde knappen i opp-stilling i ca fem sekunder etter at vinduet er helt lukket. Det gjorde i alle fall susen hos meg. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rasmus.B

Har også byttet bryter på vindusheis. Fører side vinduet sluttet helt å fungere, heldigvis i lukket posisjon. Virker som om det er en " standard feil"
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

Dere har ikke "knirking" i støtdempere når temperaturen faller ned mot null (og kaldere)?

Eller ulelyd foran til venstre (som jeg antar er lageret på den ene vannpumpen)?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trond.Strom

ulelyden/syngingen kommer ved regen i kaldt vær når bilen er kald. er det noen grunn til at vannpumpa skal gå bare når jeg regenererer?

akseln

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:42
Dere har ikke "knirking" i støtdempere når temperaturen faller ned mot null (og kaldere)?
Jeg opplever det som mer en dunking i høyre støtdemper når jeg treffer en dump eller hull.

BE

Sitat fra: cra på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:37
2. Hvis det er automatikken som svikter (altså at du må holde på knappen til vinduet er åpnet/lukket) kan du fikse dette selv ved å kjøre vinduet helt ned, så helt opp, og fortsette å holde knappen i opp-stilling i ca fem sekunder etter at vinduet er helt lukket. Det gjorde i alle fall susen hos meg. :)

Dette kan jeg bekrefte at fungerer. Jeg fikk samme tipset av forhandler i dag, det "nullstiller" vindusheisen. Før dette fungerte bare auto ned, men ikke auto opp.

Kjør vinduet ned, hold knappen nede i 5 sekunder. Kjør vinduet til topp igjen, og hold knappen opp i 5 sekunder. Det var det som skulle til hos meg, nå fungerer auto både opp og ned.

Kjekt med ting som kan fikses så lett :)

Knirkelyd i forhjulsstillingen har jeg også fått nå. Det fungerer bare nå begge fordekkene får samtidig brå bevegelse, typisk i fartsputene vi har rundt om kring i distriktet, eller de plagsomme skarpe fartshumpene som brukes midlertidig for å få ned farten. Lyden opptrer bare nå begge hjulene beveges samtidig, altså tipper jeg at det er noe i forbindelse med stabilisatorstaget som knirker. Det er ingen ulyd hos meg dersom jeg kjører over med bare høyre eller venstre hjul.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Thomas Parsli

Sitat fra: Akseln på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:46
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:42
Jeg opplever det som mer en dunking i høyre støtdemper når jeg treffer en dump eller hull.

Jeg har både knirking og dunking ("klunk")...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rasmus.B

Jeg har også knirk i en støtdemper. Kommer oftere nå en før. Bnh skulle skekke opp med Nissan før de ville foreta seg noe som helst.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Olofm

Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 20. november 2012, klokken 14:39
Har også byttet bryter på vindusheis. Fører side vinduet sluttet helt å fungere, heldigvis i lukket posisjon. Virker som om det er en " standard feil"

Skal inn og sannsynligvis bytte bryter imorgen, også her på førersiden og heldigvis er vinduet oppe... Så ja dette er nok en standard feil.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA