Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model Y Performance

Startet av TM3P878, tirsdag 05. september 2023, klokken 11:17

« forrige - neste »

TKTS

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 05. oktober 2023, klokken 09:38
Sitat fra: TKTS på torsdag 28. september 2023, klokken 14:47Vi kansellerte vår bil, snakket med selgeren hos Tesla og de sa at vi ikke ville få bil før slutten av oktober og det gjør det håpløst for oss da vi er avhengig av å ha 2 biler. Selgeren kunne ikke svare på om rente kampanjen ville fortsette og jeg er helt enig som det blir nevnt over her, rente kampanjen bør gjelde når du bestille ikke bilen, ikke utfra når den blir levert. Men, de blåser i det. De får en annen kunde uansett.

I følge RJK kan du i dag, som siste dag, legge inn bestilling og få lav rente igjen:

Jeg vet, men vi endte opp med Polestar 2 med en bedre kampanjerente enn hos Tesla igjen. Vi har en Model Y P fra før av, og nå er jrg egentlig glad for at vi har to ulike biler. Ville fort blitt kjedelig med to like. Men, Tesla er utrolig mye bil for pengene.

Robinf

Sitat fra: TM3P878 på torsdag 05. oktober 2023, klokken 13:04Jeg bestilte min 4 Sept, har estimert levering 6 - 21 Okt. Den har endret seg noen ganger, men 6-21 har vært en stund nå. Tesla kan ikke si noen ting om noen verdens ting. Fikk beskjed for 2 uker siden at den stod på fabrikken i Berlin, men når jeg har forsøkt å ringt etter det har jeg kun fått beskjed om at de ikke kan si noe hvor den er. Begynner å bli litt utålmodig. Fikk VIN nr for 17-18 dager siden.   

Samme her. Forrige vi snakket med kunne faktisk spore bilen. Han hadde estimert dag bilen kom til de også.
Ringte nå for morro skyld.
Han bare «trodde» ... tippa vi fikk bil i slutten av oktober. Han sa det måtte bli nok biler der før de ble fraktet hit. Etter hva jeg ser har det kommet endel biler fra belgia å hit siste tiden😂
Vår bil har stått i belgia i 14 dager i morgen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Robinf på torsdag 05. oktober 2023, klokken 13:43
Sitat fra: TM3P878 på torsdag 05. oktober 2023, klokken 13:04Jeg bestilte min 4 Sept, har estimert levering 6 - 21 Okt. Den har endret seg noen ganger, men 6-21 har vært en stund nå. Tesla kan ikke si noen ting om noen verdens ting. Fikk beskjed for 2 uker siden at den stod på fabrikken i Berlin, men når jeg har forsøkt å ringt etter det har jeg kun fått beskjed om at de ikke kan si noe hvor den er. Begynner å bli litt utålmodig. Fikk VIN nr for 17-18 dager siden.   

Samme her. Forrige vi snakket med kunne faktisk spore bilen. Han hadde estimert dag bilen kom til de også.
Ringte nå for morro skyld.
Han bare «trodde» ... tippa vi fikk bil i slutten av oktober. Han sa det måtte bli nok biler der før de ble fraktet hit. Etter hva jeg ser har det kommet endel biler fra belgia å hit siste tiden😂
Vår bil har stått i belgia i 14 dager i morgen.

Har hørt om noen historier før hvor de som ble kjørt først av et skip kom sist til Norge, siden en måtte rygge bilene ut igjen  :o  Sånn ellers er det en del på lager i Norge og...for de som ikke har bestilt eller ikke vil vente. https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/my?arrangeby=relevance&zip=4032&range=50
Tesla Model Y                         2021-

TheRealCoinman

Per nå ligger det ikke mindre enn 6 stk MYP, noen 2024 modell også, usikker på hva den faktiske forskjellen er på 2023 og 2024 modell nå.

Rart ikke dette linkes direkte med bestillingene til dere som har ventet?

Stianhar

Snakket med selger i dag ifm vinterdekk som jeg ikke hadde lagt til i bestillingen.. da spurte jeg samtidig om han viste når bilen kom inn til Tromsø.. da gikk han inn på ordren og fant VIN.. ut i fra det kunne han si at bilen enda sto i Berlin, men var i ferd med å bli shippet til Zeebrugge (tror jeg han kalte det), så ble den sendt direkte til Norge.. han sa at jeg kunne regne med utlevering 25.oktober. meget hyggelig og imøtekommende selger jeg pratet med :+1:

Stianhar

Der har bilen blitt 20000kr dyrere, og rentekampanjen er endret.. 

TM3P878

Snakket med Tesla nå, bilen min står på kaia i ZEE nå (ytterst på Kaia), tipper den lastes på Viking Constanza som ligger å laster nå, ankommer Drammen 9 Okt.

Robinf

Sitat fra: TM3P878 på fredag 06. oktober 2023, klokken 14:33Snakket med Tesla nå, bilen min står på kaia i ZEE nå (ytterst på Kaia), tipper den lastes på Viking Constanza som ligger å laster nå, ankommer Drammen 9 Okt.

Merkelig at det er så forskjellig svar man får fra kundebehandlerne.
Ene har sporet, andre gjettet for vår del.

Robinf

Helt utrolig, utsatt til 16-26 oktober. For et søppelfirma!!

Stianhar

Sitat fra: Robinf på lørdag 07. oktober 2023, klokken 17:00Helt utrolig, utsatt til 16-26 oktober. For et søppelfirma!!
Har du bestilt sr, lr eller P? hvor i landet skal du ha den levert? skjønner ikke helt bestillings og leverings prosessen til Tesla helt, i begynnelsen av november 2020 bestilte jeg en model 3 lr, 20 dager senere bestilte mine foreldre en helt identisk bil. De fikk sin i desember 2020, mens jeg måtte vente til mars 2021... ikke alltid enkelt å skjønne hvordan systemene deres fungerer :P

RJK

Sitat fra: Robinf på lørdag 07. oktober 2023, klokken 17:00Helt utrolig, utsatt til 16-26 oktober. For et søppelfirma!!
Du skriver lengre opp at du hadde et estimat på 6.-21. oktober (15 dager), du har nå fått et mer presist estimat på 16.-26. oktober (10 dager). Det betyr i klartekst at bilen din er mye nærmere levering. Antageligvis er den nå lastet opp på båt, og er på vei over fjorden. Det er en temmelig stor sjanse for at du får bilen i dette tidsrommet.

Jeg ville tatt dette som positivt, og ikke negativt som du gjør nå. For de fleste som får slike beskjeder, har det altså kun vært båtreisen og klargjøring som mangler før utlevering. Andre får gjerne endret estimat som er like bredt som det første, eller mere, men samtidig lengre ut i perioden. Da betyr det som regel at de vet lite om når den faktisk ankommer siste havn før Norge.

Husk, et estimat er nettopp det, et estimat. Ikke "garantert levering i perioden".  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Robinf

TM3P878

Robinf

Stianhar

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA