Hovedmeny

Tesla Model Y Performance

Startet av TM3P878, tirsdag 05. september 2023, klokken 11:17

« forrige - neste »

TKTS

Sitat fra: Prorate på torsdag 21. september 2023, klokken 10:41Samme her, fikk VIN nå nettopp og levering fra 6 okt.! Men usikker på om jeg gidder uten rentekampanjen...

Men «TheRealCoinman» har et poeng, kan like godt la bestillingen ligge, og vente og se til hva som skjer 1 oktober. For vår del er det håpløst med bare en bil i heimen må så jeg er mest frustrert over den eviglange utsettelsen.

Marzo

TM3P878

Det samme her, fikk VIN og levering mellom 6 Okt og 21 Okt.

Robinf

Samme her. først 24-30sep, så 29-30 sep fikk vin torsdag 21 sep, og est levering 6-21 oktober.
Ser dere skriver at man går glipp av rentekampanjen?
Har dere da ikke søkt finansiering?

«Gjelder for bestillinger levert innen september 2023»

geear

Sitat fra: Robinf på mandag 25. september 2023, klokken 23:47Samme her. først 24-30sep, så 29-30 sep fikk vin torsdag 21 sep, og est levering 6-21 oktober.
Ser dere skriver at man går glipp av rentekampanjen?
Har dere da ikke søkt finansiering?

«Gjelder for bestillinger levert innen september 2023»
Hvis du får bilen levert mellom 6. og 21. oktober, så får du ikke bestillingen din levert innen september 2023...

Robinf

[/quote]
Hvis du får bilen levert mellom 6. og 21. oktober, så får du ikke bestillingen din levert innen september 2023...
[/quote]

Men du har levert bestillingem til tesla innen september 2023..

Men ja, du har nok rett! Det blir å avbestille min om jeg ikke får kampanjen👍🏻

geear

I min verden er en bestilling levert når man tar mottak, altså når varen er levert. Bestillingstidspunkt er noe annet. Vil tro insentivet til Tesla er levering innen kvartalet, ikke bestillinger/backlog. Men det kan være en oversettelsesgreie også, er ikke alt som er like bra...

Prorate

Da kommer vel våre nå på torsdag med Auto Achieve eller Autoprestige, og neppe utlevering før neste uke?

Robinf

Jeg ringte inn i stad.
Fikk beskjed om at bilen mest sannsynlig stod på en kai, og kom i starten av oktober.
Men ingen visste om den plutselig kom denne uka, har gått fort før ifølge han. 
Han sa at kampanjerenten gjaldt fra når bilen blir utlevert. Ergo, vi sliter med den.
Men han visste ikke om kampanjen, eller om det kom en ny kampanje.
Dem tilbyr fortsatt kampanjen på hjemmesiden  sin, noe jeg synes er dårlig!
Kommer 3 skip på torsdag. Vi får se da, de skal slite med å levere ut alle de bilene før 1 oktober!

Otkristo

Tipper kampanjerenten fortsetter ut året for å opprettholde salget

Stianhar

Bestilte hvit MYP den 16.september etter samtale med Tesla der de sa at det var fullt mulig å få bilen før 1.oktober, har enda ikke fått vin.
En selger ringte meg for å høre om jeg kunne være interessert i en sort YP siden det var 1 stk i inventory. Jeg takket ja men han var ikke rask nok slik at bilen glapp :/ senere ringte det en annen selger som prøvde å overtale meg til å ta en long range, men det var ikke aktuelt.. jeg har inntrykk av at de står på som f... for å få ut biler dette kvartalet

Jimnordb

Sitat fra: Stianhar på tirsdag 26. september 2023, klokken 23:35Bestilte hvit MYP den 16.september etter samtale med Tesla der de sa at det var fullt mulig å få bilen før 1.oktober, har enda ikke fått vin.
En selger ringte meg for å høre om jeg kunne være interessert i en sort YP siden det var 1 stk i inventory. Jeg takket ja men han var ikke rask nok slik at bilen glapp :/ senere ringte det en annen selger som prøvde å overtale meg til å ta en long range, men det var ikke aktuelt.. jeg har inntrykk av at de står på som f... for å få ut biler dette kvartalet

Anbefaler at du bare følger med litt selv og trykker kjøp knappen. De gir deg depositum tilbake. (Har fått beskjed om å gjøre det slik av Tesla - Senior Sales Advisor). Så er vel den anbefalte metoden.

TM3P878

Snakket med Tesla i går og de sier fortsatt at min Model Y fortsatt står på fabrikken i Berlin.
Der har den stått en stund...

MyMuffin

Slenger meg på med dette rentekampanje styret.

har bestilt model 3 (og det stod ingenting om rentekampanje i konfiguratoren). Alikevel har jeg helt tydelig fått invilget lånesøknad med "1.99" flytende rente i 3 år.

det står INGENTING i mailen om forbehold som tilsier at tilbudet er tidsbegrenset.

jeg lurer på hvordan dette slår ut, når bilen omsider skal hentes ut.

Synes forøvrig dette opplegget til tesla der du får rentekampanje på biler utlevert innen en viss dato er helt håpløst! Her burde rentekampanjen vært innvilget fra bestillingspunkt - såfremt du tar ut bilen ved første mulighet som Tesla gir deg.
Alt annet er for tullete å forholde seg til som forbruker.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Stianhar

Enig med at rente kampanjen er litt håpløs. Tror nok at kampanjen vil fortsette da det sikkert vil bli markant nedgang i salget om kundene må betale nesten 7% eff rente.. ser at Ford tilbyr 0,25% på mustang (tror det var rwd) så det vil vel være naturlig med en ny kampanje (håper jeg)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA