Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Europeiske spesifikasjoner (på norsk)

Startet av Oreo, onsdag 05. desember 2012, klokken 13:47

« forrige - neste »

Oreo

Denne tråden er for helt hypotetisk å regne, siden Signature modellene allerede er utsolgt.
Likevel kan enkelte som står på venteliste få en hyggelig oppringing.

Jeg selv vurdert å sette meg på venteliste, men får ikke helt til å skjønne at Signaturen er verdt de ekstra USD15K (iflg: http://www.teslamotors.com/models/options).
Å få bilen levert tidlig er kanskje verdt de ekstra kronene for noen, samt at de er produsert i et begrenset antall, men det er jo egentlig alle Model S.

Når en sammenligner Performance utg. og Sign.Perf.
ser jeg at det er kun
-Tech pakke USD 3750,-
-Sound system USD 950,-
-Parcel shelf (hattehylle) USD 250,-
-Multi Coat (hva nå det er?) Pearl White USD 1500,- (skal ha svart, pearl white er andre alternativ)

som er inkl. i Sign. utgavene som en må betale ekstra for i ikke sign. utgaven.

Jeg vil ikke ha Sig.rød farge ei heller hvit skinninteriør (selv om jeg synes det ser nokså lekkert ut, men merker at dongeri setter farge i mitt lyse skinninteriør i Toyota'n min).

Jeg mener også å ha sett tidligere at dashbordet skulle være dekket av skinn i signature utgavene, men ser ikke det står noen plass nå. Derimot ser jeg at under Performance så er det nevnt:
"Includes upgraded interior, suspension, and wheels"
Er det noe annet jeg har glemt hva angår Signature modellene?
Om jeg venter på min vanlige produksjonsmodell, kanskje jeg har håp om å få inkl. elektriske innfellbare speil, evt. andre «upgrades»?
Tesla er kommet langt ut i produksjonsfasen og er kanskje mer innarbeidet og en unngår tidlige produsjonsfeil?
Jeg har kun sammenlignet SigP85 og P85.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

jkirkebo

Jeg har ikke satt meg på venteliste, av tre grunner:

- Er ikke interessert i å betale signature-tillegget i pris
- Er ikke interessert i levering før tidligst i slutten av juni
- Vil ha blå farge og grått skinn, ingen av delene tilbys til signature-modellene
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Signature #280

Skjønner spørsmålet, som signature holder oppgraderte jeg fra vanlig 85 til Sig85 av den enkle grunn at jeg ville ha bilen levert tidlig. Sånn det ser ut nå vil jeg kanskje få bilen max 1-2 måneder før jeg ville fått den om jeg beholdt mitt gamle reservasjonsnummer.. Når jeg oppgraderte bilen var ikke performance et alternativ og prisdifferansen var da ikke så stor..

Men det er litt mer som følger med:
SigP85: 97.900
P85: 84.900
Inkludert i Sig:
Multicoat lakk 1500
Tech pakke 3750
Sound Studio 950
Parcel shelf 250
Twin Charger (vesentlig) 1500
Totalt 7950
Differansen er da 5.050$ eller ca 6% høyere pris..


Øyvind.h

#3
Edit: Trodde det var vanlig vs signatur, ikke performance vs performance sig. Fjernet posten :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Signature #280

Jo, men det er også standard på performance modellen..

Oreo

Twin Charger til $1500 glemte jeg ja, ganske vesentlig, men likevel ganske stor prisforskjell.
Jeg er litt i samme bås som jkirkebo føler jeg.

Ellers riktig som Signature #280 sier at det du nevnter Øyvind er allerede standard på Performance modellen. Nå må vi ikke blande sammen.

Hva er denne Multicoaten da, et extra lag med klarlakk? Eller er dette den type gjennomsiktig beskyttelses film som blir satt på til slutt, som jeg ser min Leaf har nederst ved bakdøra og har sett flere biler har rundt/ved bakhjulet, sannsynligvis for å beskytte lakken for steinsprut o.l.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Signature #280

Den filmen du ser f.eks på leafen din er en beskyttelse som legges oppå lakken. Mange leverer faktisk ikke det på hvite biler da den filmen har en tendens til å gulne med tiden.. Så velger man model S i hvit, uansett hvilken, er det stor sannsynlighet at den kommer uten den.. (Er blant annet en sånn film på den første tredjedelen av panseret på bilen i Oslo nå..)

Multicoat er vel en 3 lags lakk, hvor det er tilsatt et syntetisk stoff som skal gi naturlig refleksjon av perler.. Er vanlig at luksusmodeller lakkes med denne metoden, mens metallic er tilsatt små flak av aliminum for å gi ekstra skinn..

jkirkebo

Sitat fra: Signature #280 på tirsdag 20. november 2012, klokken 19:29
Den filmen du ser f.eks på leafen din er en beskyttelse som legges oppå lakken. Mange leverer faktisk ikke det på hvite biler da den filmen har en tendens til å gulne med tiden.. Så velger man model S i hvit, uansett hvilken, er det stor sannsynlighet at den kommer uten den.. (Er blant annet en sånn film på den første tredjedelen av panseret på bilen i Oslo nå..)

Lakkbeskyttelsesfilmen er ekstrautstyr som man velger selv. Koster $950 i USA. Det er ganske vanlig å bruke slikt der, og tilsvarende uvanlig i Norge.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

darthy001

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. november 2012, klokken 21:00
Sitat fra: Signature #280 på tirsdag 20. november 2012, klokken 19:29
Den filmen du ser f.eks på leafen din er en beskyttelse som legges oppå lakken. Mange leverer faktisk ikke det på hvite biler da den filmen har en tendens til å gulne med tiden.. Så velger man model S i hvit, uansett hvilken, er det stor sannsynlighet at den kommer uten den.. (Er blant annet en sånn film på den første tredjedelen av panseret på bilen i Oslo nå..)

Lakkbeskyttelsesfilmen er ekstrautstyr som man velger selv. Koster $950 i USA. Det er ganske vanlig å bruke slikt der, og tilsvarende uvanlig i Norge.
Den var veldig godt synlig på bilen i Oslo. Såpass at jeg slo fra meg tanken på å ha det selv siden jeg nok går for sort bil.

I tillegg overhørte jeg en av selgerne si at denne beskyttelsen ikke ville komme i Norge(kan være det var hele europa). Fikk ikke med meg begrunnelsen.

Spinner

Sitat fra: Signature #280 på tirsdag 20. november 2012, klokken 19:29
Den filmen du ser f.eks på leafen din er en beskyttelse som legges oppå lakken. Mange leverer faktisk ikke det på hvite biler da den filmen har en tendens til å gulne med tiden.. Så velger man model S i hvit, uansett hvilken, er det stor sannsynlighet at den kommer uten den.. (Er blant annet en sånn film på den første tredjedelen av panseret på bilen i Oslo nå..)

Filmen skal i følge produsenten ikke gulne:
Q.Does Scotchgard™ Paint Protection Film resist yellowing?
A.Yes, a clear coat layer on Scotchgard film contains UV protectants to counteract harmful ultraviolet rays that can cause yellowing.

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. november 2012, klokken 21:00
Lakkbeskyttelsesfilmen er ekstrautstyr som man velger selv. Koster $950 i USA. Det er ganske vanlig å bruke slikt der, og tilsvarende uvanlig i Norge.
Skjønner ikke helt hvorfor, da biler i Norge er betraktelig mer utsatt for steinsprut.

Ja, man vil se kanten på filmen her og der, synd de ikke legger på hele paneler istedenfor å kutte filmen midt på. Men jeg synes det er bedre med en litt synlig kant enn masse små hakk i lakken ;) Har tilsvarende film på bilen min nå, og den har gjort jobben sin!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA