Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fryser vi trilling-eiere om dagen?

Startet av Wenche, onsdag 05. desember 2012, klokken 11:49

« forrige - neste »

Wenche

Nydelig bil  ;D Damen bak meg i køen, hadde fått telefon fra Tesla på Fredag, med forespørsel om å oppgradere til Signatur. Hun hadde inne reservasjon på Production ca #1030. Hun hadde betalt 199' i ekstra forskudd i dag, og bilen skulle produseres og leveres i mars/april. Noen andre som har fått telefon om oppgradering til Signatur?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Oreo

Har ikke fått noen telefon fra Tesla, men jeg fikk et fint telefon"cover" i farsdagsgave:

Det er jo en mulighet for å sette seg opp på venteliste for Signaturmodeller:
Europeisk Model S Signature reservasjoner er utsolgt.
En venteliste er tilgjengelig for alle reservasjonsholdere. Vennligst kontakt oss på EUreservations@teslamotors.com for mer informasjon.

https://www.teslamotors.com/no_NO/own#/model-s
(Noe jeg selv har vurdert....)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Wenche

Bra tips  :D Har ikke sett det før, e-post er sendt  :P håper på telefon  ::)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Øyvind.h

Jeg har p1118 og satt meg på venteliste for signatur modell i sommer. Har ikke fått noen telefon. Oppgraderer nok om de ringer, men hvorvidt jeg kjøper en signaturmodell avhenger helt av prisen. Regner med degradering til vanlig produksjon bør gå greit når prisene blir kjent dersom det blir nødvendig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oreo

Grei strategi Øyvind  ;D
Starter en egen tråd om Signature Vs Ikke Signature..
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

JohanH

Jeg har nettopp oppgradert fra P (#553) til S (ikke fått nr ennå) ved å betale inn ytterligere 199.000 NOK. Dog forsikret meg om følgende: fortsatt er hele depositum 100% refunderbart uten gebyrer og når som helst frem til signering av kjøpekontrakt kan jeg trekke meg fra Signatur kjøp og får da muligheten til å gå tilbake til min tidligere P "plass i køen" (det som de på engelsk kaller "deferral") uten å tape noe på det.

Dermed er eneste risiko jeg tar at Tesla går konkurs i mellomtiden og da taper jeg 199k NOK mer enn jeg ellers ville tapt. Ser den risikon som mikroskopisk.

Jeg vil ta endelig stilling til kjøp av Signatur eller P bil avhengig av 1) Pris (hvor mye mer korrigert for utstyr for S?) - det er ikke aktuelt for meg å betale tilsvarende 20k NOK for å få bilen 1-2 mndr. før 2) Ev. ytterligere "goder" eller spesielle ting for S bilene? Dersom det ikke tilkommer noe nytt i forhold til USA d.v.s. ikke særlige mye goder, dyrere, færre valg av farge/interiør, enste fordel raskere levering, kommer jeg nok å droppe tilbake til P, men tar den avgjørelsen når mer fakta er på bordet.

19quiz76

Høres fornuftig ut, Johan - kult å høre at du blir bumpet fremover i køen, det fortjener du etter å ha stått i kø i (antatt) 3-4 år :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

JohanH

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 20. november 2012, klokken 23:29
Høres fornuftig ut, Johan - kult å høre at du blir bumpet fremover i køen, det fortjener du etter å ha stått i kø i (antatt) 3-4 år :)

Ikke helt så lenge, men en god stund. Og bad om å få stå på venteliste til Signature før de kanskje hadde en offisiell slik. Vi får se hva det blir til slutt d.v.s. S eller P men ny bil blir det  ;D

jkirkebo

Sitat fra: JohanH på tirsdag 20. november 2012, klokken 23:44

Ikke helt så lenge, men en god stund. Og bad om å få stå på venteliste til Signature før de kanskje hadde en offisiell slik. Vi får se hva det blir til slutt d.v.s. S eller P men ny bil blir det  ;D

Nei, P553 betyr vel omtrent ganske nøyaktig et år siden reservasjon vil jeg tro...?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JohanH

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 21. november 2012, klokken 03:41
Sitat fra: JohanH på tirsdag 20. november 2012, klokken 23:44

Nei, P553 betyr vel omtrent ganske nøyaktig et år siden reservasjon vil jeg tro...?

Stemmer nok det omtrent.

Cobos

Også har du sånne som meg som passerte 3 år i kø for noe måneder siden :) Jeg lurer litt på når jeg får mulighet for prøvekjøring.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

JohanH

Sitat fra: Cobos på onsdag 21. november 2012, klokken 08:24
Også har du sånne som meg som passerte 3 år i kø for noe måneder siden :) Jeg lurer litt på når jeg får mulighet for prøvekjøring.

Cobos

Virker som det vel blir omtrent samtilig med meg, og for så vidt de som reservert nå i høst, d.v.s. før nyttår håper jeg..  :)

19quiz76

Håper det blir etter et godt snøfall, så man kan få testet vinteregenskaper. Dens fortreffelighet under tørre forhold føler jeg meg ganske opplyst på ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

@roger

Er litt undrende til at Tesla faktisk ringer opp enkelte, og tilbyr en form for sniking i køen....
Før jeg reserverte, måtte jeg svelge noen prinsipper knyttet til bilkjøp.
De gikk bla. på; aldri ny bil uten AWD og at jeg fant "godfølelsen og kvalitetsfølelsen" bak rattet i løpet av sekunder.
Har så langt ikke vært i nærheten av et Teslaratt, men sendt penger over "dammen", det har jeg.
Hvorfor? Tillit til Tesla!!!
1) Tillit til at Model S er "topp 3" hva angår innovativt og fremtidsrettet produkt.
2) Tillit til at de holder hva de lover. Det er ganske enestående bilhistorisk, at tusenvis av personer reserverer og betaler inn et forskudd på en bil - fra en fabrikk som tidligere ikke har produsert en eneste bil (ser bort fra Lotus "oppgraderingen").
3) Har så langt ikke inntrykk av at Tesla har lovet hverken leveringstider eller tekniske egenskaper som ikke er innfridd, så langt.
Dette bygger tillit hos meg.

En amerikansk telefonselger som tilbyr et lavere kønummer derimot......................hmmm skeptisk.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

leafster

Dette er ikke telefonselgere. De som har ønsket det kan stå på venteliste for EU sig versjon. For hver kansellering av sig-modellene ringer de neste i køen og tilbyr dem plass. Ingen sniking altså.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA