Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mitt møte med Leaf hjelpen... (og ikke forvarm uten å være tilkoblet!!!)

Startet av 19quiz76, tirsdag 04. desember 2012, klokken 11:46

« forrige - neste »

19quiz76

Sitat fra: Oreo på mandag 19. november 2012, klokken 17:42
Sitat

Tusen takk til de som bidrar med informasjon, innrykk og synspunkter for oss som ikke er der, eller har mulighet til å komme  :-*

Har vurdert å bestille flybillett opptil flere gang, men prøver å vente til prøvekjøringen istedenfor.

Sikkert like greit, var der maks 40 min og selv om det var gøy å se, kunne jeg sikkert ventet til prøvekjøring med å få svar på div. Det meste kunne jeg sikkert også fått svar på ved å sende en mail til Alnabru.

Bare å spørre her inne hvis det er noe du lurer på, sikkert noen som har spurt om det da de var og kikket :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

darthy001

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 19. november 2012, klokken 16:54
Sitat fra: darthy001 på mandag 19. november 2012, klokken 14:57
Alt i alt så skal det nå mye til for at det ikke blir kjøp på meg. Eneste hinderet jeg ser er at det kommer rapporter om vesentlig redusert rekkevidde på vinteren i Norge.


Den lystige (not!) dansken mente at rekkevidden om vinteren bare vil påvirkes av bruk av varmeapparat. Ca 7% reduksjon var det de hadde klart å måle på Roadsteren, tviler på at det blir særlig mye høyere på Model S.

Hehe ho danske sprudlet ikke over av entuiasme nei. 7% reduksjon kan jeg fint leve med hvis normalen er minst 400km som standard rekkevidde. Men er naturlig skeptisk til alt slik før det faktisk har blitt utført uavhengige tester ala dette på vinteren.

Kommer jeg meg fra Oslo til Kristiansand vinterstid uten å måtte kjøre ekstremt økonomisk så er jeg mer enn dekket:)

19quiz76

Dama var hyggelig, men han duden så ut som han heller ville spa møkk enn å snakke om verdens feteste bil :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

cra

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 20. november 2012, klokken 11:27
Dama var hyggelig, men han duden så ut som han heller ville spa møkk enn å snakke om verdens feteste bil :D

Ha ha ha!!!!!  ;D ;D Stakkars!

Skulle ønske jeg var i Oslo i disse dager, gitt!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JohanH

Med tanke på de sier de snart skal tilby prøveturer tror jeg at jeg skipper besøk der. Høres masete ut. Vet nok det meste om bilen etter å ha følgt så nøye med på div. fora lenge...

Epleskreller

Mine erfaringer etter å ha sett bilen for første gang i går var som følger:

-Skjermen/kontrollpanelet
Langt mindre prangende enn jeg hadde trodd. Den var egentlig passe stor, klar og enkel å trykke på..

-Forsetet
Helt OK, ikke noe mer og ikke noe mindre. Standard justeringer med det jeg er vant til..

-Førerplass
Merkelig relativ stor "renne" mellom forsetene. Bilen hadde 12v uttak under armlenene/koppholderne. Utstyr som skal bruke denne 12v må da ligge i renna.

-Baksetet
Trangere enn jeg hadde trodd. Jeg klarte ikke å sette meg inn først da det satt en voksen mann foran med setet nesten helt bakerst. Han tok setet fram noe og jeg kom på plass. Men sammenlignet med min Superb var det fremdeles trangt og det vil være vanskelig å sette inn bakovervendte seter og samtidig ha ok plass foran. Jeg la ganske fort merke til at det ikke var noen lagringsplasser til småting bak, hverken i dører, setelommer eller midtkonsoll. Selve setene var helt OK. Det var litt lavt under taket om man lente seg bakover.. Er dette bedre om man velger bort takluke?

Bagasjerom
-Helt ok. Ser for meg at "frunken" blir lite brukt, men greit å ha på langtur og hvertfall med unger helt bakerst.

-Mulig med takstativ, det visste jeg ikke..

Totalt:
En svært lekker bil. Men jeg vil tippe Model S versjon 2.0 vil bli enda bedre på en del av detaljene. Fant ingen showstoppere for mine del. Det blir evt. uventet høye priser..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jkirkebo

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 20. november 2012, klokken 15:14
Det var litt lavt under taket om man lente seg bakover.. Er dette bedre om man velger bort takluke?

Nei, det blir dårligere uten panoramasoltaket.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

19quiz76

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 20. november 2012, klokken 15:14
sammenlignet med min Superb var det fremdeles trangt og det vil være vanskelig å sette inn bakovervendte seter og samtidig ha ok plass foran.
Pussig.. Har også Superb, men fikk motsatt inntrykk. Nemlig at det var god plass mellom seteradene, og dermed også til bakovervendte seter. Har ikke kontrollmålt mot Superben, så det kan godt hende jeg bare ønsket det så sterkt ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Øyvind.h

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 20. november 2012, klokken 16:12
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 20. november 2012, klokken 15:14
sammenlignet med min Superb var det fremdeles trangt og det vil være vanskelig å sette inn bakovervendte seter og samtidig ha ok plass foran.
Pussig.. Har også Superb, men fikk motsatt inntrykk. Nemlig at det var god plass mellom seteradene, og dermed også til bakovervendte seter. Har ikke kontrollmålt mot Superben, så det kan godt hende jeg bare ønsket det så sterkt ;)
Når jeg satt i baksetet satt to voksne menn foran. Det var god plass til bakovervendte seter da. Vil tippe omtrent som i Passaten, men sikkert mindre enn i den digre Superben!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

19quiz76

Måtte ut i garasjen og måle Superben (geeky, I know), og det kan se ut som det er hakket bedre plass enn i Model S'en. Kona er 170cm, og bak henne er det ca 85 cm fra bakre punkt på nakkestøtten/seteryggen ned til isofix-punktet. Altså det samme jeg målte Model S'en til. Men bak setet mitt er det nok bedre plass i Skodaen, 79 vs. 74 i Teslaen. Men tror likevel det skal gå greit hvis man trenger å sette et stort barnesete bak den, Passaten er vesentlig trangere (har testet).
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

gbzdoc

Er det ikke bare å hive på de bakover vendte setene på tredje rad da? ;-)

Men fra spøk til alvor, glad jeg er ferdig med slike seter. :)

Flott bil, og kona likte den også.
Eldstemann ble veeeldig imponert over panorama taket og den gode plassen bak. :)

darthy001

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 20. november 2012, klokken 20:02
Måtte ut i garasjen og måle Superben (geeky, I know), og det kan se ut som det er hakket bedre plass enn i Model S'en. Kona er 170cm, og bak henne er det ca 85 cm fra bakre punkt på nakkestøtten/seteryggen ned til isofix-punktet. Altså det samme jeg målte Model S'en til. Men bak setet mitt er det nok bedre plass i Skodaen, 79 vs. 74 i Teslaen. Men tror likevel det skal gå greit hvis man trenger å sette et stort barnesete bak den, Passaten er vesentlig trangere (har testet).

Skoda Superb er vel i en klasse for seg når det kommer til innvendig plass og da spesielt i baksetet.

Jeg gikk faktisk derfra og tenkte "kjempeplass til bakoverlent sete" :) morsomt hva forskjellige utgangspunkt kan gjøre. Kjører idag VW Tiguan og plassen i  Teslaen var enorm i forhold!

Bent

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 20. november 2012, klokken 15:14
-Førerplass
Merkelig relativ stor "renne" mellom forsetene. Bilen hadde 12v uttak under armlenene/koppholderne. Utstyr som skal bruke denne 12v må da ligge i renna.
Etter å ha lest forumene til Tesla har jeg inntrykk av at dette er en kjønnsgreie. Kvinnfolk som setter seg i førersetet ser på renna, smiler bredt og setter veska si der. Endelig en bil som forstår dem!

Mannfolk som setter seg i førersetet ser på renna og tenker, wtf!?

Så muligens er Model S først og fremst en konebil. :P
Tesla Roadster, 25Mm

DrSpark

Sitat fra: darthy001 på tirsdag 20. november 2012, klokken 21:16
Skoda Superb er vel i en klasse for seg når det kommer til innvendig plass og da spesielt i baksetet.

Du har ikke prøvd Renault Grand Espace :-).

Får man plass til tre barnestoler i bredden i baksetet på Model S? Hvis ja, vil jeg seriøst vurdere å bestille en.

foxy

#29
Sitat fra: Bent på tirsdag 20. november 2012, klokken 21:44
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 20. november 2012, klokken 15:14
-Førerplass
Merkelig relativ stor "renne" mellom forsetene. Bilen hadde 12v uttak under armlenene/koppholderne. Utstyr som skal bruke denne 12v må da ligge i renna.
Etter å ha lest forumene til Tesla har jeg inntrykk av at dette er en kjønnsgreie. Kvinnfolk som setter seg i førersetet ser på renna, smiler bredt og setter veska si der. Endelig en bil som forstår dem!

Mannfolk som setter seg i førersetet ser på renna og tenker, wtf!?

Så muligens er Model S først og fremst en konebil. :P

er en feminin bil ja - passer best damer eller mannfolk som vokser alle sine hår  ;D  :P
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA