Hovedmeny

Lagre rute som favoritt?

Startet av storeulv, onsdag 16. august 2023, klokken 10:24

« forrige - neste »

storeulv

Jeg kjører en del mellom Østlandet og Vestlandet, og jeg liker stort sett å kjøre den samme ruten hver gang. Problemet er at denne ruten ikke er den korteste, og Navi foreslår alltid da en annen rute enn den jeg foretrekker. Da må jeg avvise ruteforslaget og legge inn eget viapunkt. Tungvint og frustrerende.

Finnes det en måte å lagre en kjørt rute, evt. en planlagt rute som favoritt på?
Jeg har destinasjonene lagret som favoritter, men ruten finner jeg ingen løsning for.

Og for de som lurer; ja, jeg kan veien, men jeg liker å holde oversikt over batteri og ladestatus samt å få den lille forvarmingen av batteriet som man får ved å legge inn ladestopp på ruten.
Audi e-tron 50AS MY 2020

Orbit

Du kan lage en rute med ønskede mellomstopp på mobil, og sende denne til bilen. Jeg tror du kan hente frem denne så mange ganger du vil i navigasjon under "mottatte planer".

PS: Du får uansett ingen forvarming av batteri. Bilen kan teknisk sett gjøre dette, men ingen har så langt klart å få noen varme (uten å bruke OBD-dongle), selv med steinkaldt batteri og navigasjon til lynlader. Det er en del tidligere tråder på dette.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA