Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla MYP sete som knirker

Startet av Jonny85, torsdag 03. august 2023, klokken 00:53

« forrige - neste »

Jonny85

Har en MYP 2023 kjøpt i desember og er produsert i Berlin. Synes fører sete spesielt knirker voldsomt når jeg kjørere i svinger og spesielt fartsdempere. Knirker irriterende mye. Er dette vanlig ? Har bestilt time hos Tesla til uken, men er redd for at de skal si dette ikke går på garanti og at jeg risikerrerer å betale 1850 kr som det står er estimert kostnad.

Noen som har erfaring med knirk fra sete ? Burde jeg få dem til å se på den eller er det veldig stor sannsynlighet for at de kommer til å avfeie det hele samt gi meg en regning?

VoltWay

hamkeng

Sitat fra: Jonny85 på torsdag 03. august 2023, klokken 00:53Har en MYP 2023 kjøpt i desember og er produsert i Berlin. Synes fører sete spesielt knirker voldsomt når jeg kjørere i svinger og spesielt fartsdempere. Knirker irriterende mye. Er dette vanlig ? Har bestilt time hos Tesla til uken, men er redd for at de skal si dette ikke går på garanti og at jeg risikerrerer å betale 1850 kr som det står er estimert kostnad.

Noen som har erfaring med knirk fra sete ? Burde jeg få dem til å se på den eller er det veldig stor sannsynlighet for at de kommer til å avfeie det hele samt gi meg en regning?

Jeg hadde samme problem med passasjersetet fremme.

I mitt tilfellet var det
dette som var problemet og løsningen.
Tesla Model YP 2023
Tesla Model 3LR 2021
Solgt - Citroen ë-C4 Shine
Peugeot e208 GT
Solgt - Leaf Tekna 2014
Solgt - Peugeot iOn 2014 til kona

Jonny85

Jeg hadde samme problem med passasjersetet fremme.

I mitt tilfellet var det
dette som var problemet og løsningen.
[/quote]

Ja kan være det funker men gidder ikke å begynne å demontere å fikse selv. Dette får forhåpentligvis tesla fikse. Bare håper de ikke sier det skal være sånn og gir meg en regning på 1800 kr likevel?

VoltWay

Sørg i alle fall for at du klarer å fremprovosere lyden når de skal sjekke den.

geear

Min knirker ikke.

Har forøvrig hatt bil inne hos Tesla for forskjellige ting, inkludert ulyder, ca. 30 ganger, og har enda aldri betalt en krone for det, selv om jeg har godkjent time/kostestimat i forveien. Så lenge det ikke er noe du åpenbart har skyld i selv så vil jeg anta det går bra. :)

Handyman

Det skal ikke knirke. Legg ved video av det i Tesla-appen. Da slipper du å dra hjem med uforrettet sak dersom de ikke klarer å frembringe lyden selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

VoltWay

Sitat fra: geear på torsdag 03. august 2023, klokken 10:40Min knirker ikke.

Har forøvrig hatt bil inne hos Tesla for forskjellige ting, inkludert ulyder, ca. 30 ganger, og har enda aldri betalt en krone for det, selv om jeg har godkjent time/kostestimat i forveien. Så lenge det ikke er noe du åpenbart har skyld i selv så vil jeg anta det går bra. :)
30 ganger faktisk. Håper det er en mandagsbil og ikke representativt for snittet. Og at du bor nær servicesenteret.

turfsurf

Sitat fra: VoltWay på torsdag 03. august 2023, klokken 17:2030 ganger faktisk. Håper det er en mandagsbil og ikke representativt for snittet. Og at du bor nær servicesenteret.
Mesteparten av disse var nok med Model X. Har omtrent samme erfaring selv, med 2013 Model S og 2017 Model X. Betalte aldri egenandel for slikt. Hadde også Y inne for knirk i førersetet. De smurte opp og påpekte at det må gjøres jevnlig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Sitat fra: VoltWay på torsdag 03. august 2023, klokken 17:20
Sitat fra: geear på torsdag 03. august 2023, klokken 10:40Min knirker ikke.

30 ganger faktisk. Håper det er en mandagsbil og ikke representativt for snittet. Og at du bor nær servicesenteret.
Bare gjennomsnittlig Model X halvfabrikata fra Fremont-fabrikken i USA. 😂🙈 Aldri driftsstans langs veien, men en million andre ting. Det ble omtrent sånn at når et servicebesøk var unnagjort så var det bare å planlegge neste ved å akkumulere opp et par-tre ting, sånn ca. annenhver måned.

Første Y-en var helt feilfri, den andre har det vært to ting på. I USA ser jeg at mange av de gamle tingene som finish og panelgaps osv, som er ekstremt mye bedre fra Shanghai og Berlin, fortsatt er et problem også på Y og 3, ikke bare på S og X (som fortsatt er elendige), så det skal mye til for at jeg kjøper en Fremont-Tesla igjen.

Og ja, jeg ser Tesla fra kontoret, pluss at lånebil aldri har vært et problem. Med X-en ble det omtrent slik at jeg planla et servicebesøk sånn ca. annenhver måned, så fra forrige besøk var det bare å begynne å samle opp et par-tre ting. Som regel interessant med lånebiler (S og X), omtrent alltid noen feil på de og. 😤

kodax

Har hatt min (post-mid-2018) TMX på service 5 ganger ila. 4 år.
En av gangene var ifm knirk fra baksete som kunne høres i humper (når ingen satt i det), og ved kraftig vugging. Det ble fikset på garanti, der de demonterte og remonterte alt.

Har hatt pre-mid-2018 TMX som lånebil, det gikk bra, men satt konstant og ventet på at noen av geear-greiene skulle intreffe  ;D
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Gi meg et minutt med bilen din så skal jeg finne ti feil. 😂 Selv nye Plaid ser ikke ut.

Har hatt nyere X som lånebil og det var flere feil på den enn den jeg leverte inn (min), verste var luftlekkasje venstre trekantvindu i 80-90+. Var vel omtrent da jeg ga opp og bestemte meg for salg og prøve å beholde Y. 😤😉

kodax

Sitat fra: geear på fredag 04. august 2023, klokken 18:49Har hatt nyere X som lånebil og det var flere feil på den da jeg leverte den inn
Sånn, rettet. Du må da snart skjønne at det er du som var problemet, @geear. X-en var for avansert for deg, men på Y så er det ikke så mye du kan ødelegge 😂
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Haha, riktig. 🤪

Ungene savner den fortsatt, to år etter, og det ble nevnt senest tidligere i dag!

Savner en del ting med X-en jeg og, men definitivt ikke alt. Haha...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA