Samanliknande konfigurator på tvers av modellar?

Startet av gautelund, onsdag 02. august 2023, klokken 12:00

« forrige - neste »

gautelund

Underteikna er i ferd med å kjøpa elbil for første gong. Det inneber nettsøk og lesing til auget vert stort og vått, prøvekøyringar, og diskusjonar med overinteressert vener. Denne posten handlar IKKJE om kjøpstips.

For meg er estetikk/kulskap nesten utan tyding. Bilen kan godt sjå ut som ein rullande dildo, berre den er ish komfortabel og god å køyra (men eg er ikkje kravstor), tek meg frå A til B, har brukbar rekkjevidde (og kva tyder dét for meg?) og (for meg) relevant utstyr og eigenskapar.

Sistnemnde er altså viktig. Då blir det ei utmattande samanlikning i eit ad-hoc Excel-ark med kva for funksjonar som er med i ulike pakkar og kva ting kostar.

T.d. såg eg ein diskusjon her som gjekk slik, om ID.4 vs TmY:
A: "Når ID.4 skal ha alt det same utstyret som TmY, så blir den dyrare."
B: "Men eg treng ikkje alt det utstyret. Eg konfar ID.4 med det som EG vil ha, og då blir den billegare."
A: "Men..."
B: "Men..."

Wash, rinse, repeat. Her meiner eg jo begge har rett. Men dette illustrerer mitt poeng:

Kva om det fanst ein meta-konfigurator, der du kunne kryssa av kva som var viktig, kanskje interessant, og komplett uviktig. Og så få opp kva for variant/utstyrspakke som er aktuell av utvalde modellar, kva du då må kjøpa av utstyr, og kva som då blir listepris. Funksjonalitet som liknar dette finst for andre produkt enn bil.

For meg så er t.d. panoramatak komplett uvesentleg, og hjula kan vera så små dei vil (sjå andre avsnitt). Men eg vil ha hengarfeste og mulighet for taklast, helst Android Auto, og det er OK med ekstra sikkerhet/køyre-automatikk og godt med anti-bulke-funksjonar. Eg er i tvil om eg skal prioritera AWD. For å ta 5 bilmodellar og så spekka dei slik EG vil, og få samanliknbar pris, så tek det mykje tid.

Så - finst det som eg ser for meg, og det er berre mine nettsøke-skills som sviktar meg? Viss nei, trur folk dette hadde vore noko? Eg berre hiv ideen ut her.

Eg driv med IT og utvikling så eg veit det skal ein del til for å laga det eg ser for meg. Det betyr enten ei lita gruppe entusiastar design- og proggekompetanse, og med godt med tid til overs. Elles er det nokon med ressursar, typ foreninga eller Schibsted/elbil24.

vinterdekk

Har du sett på noen av disse ressursene?
https://elbil.no/elbilvelgeren/
https://elbilforum.no/index.php?topic=34844.0
https://nye.naf.no/bilguiden/elbiler-i-norge

Jeg synes det som var vanskeligst, var å finne ut hvilke kriterier som var viktigst for meg å prioritere. Der gikk jeg mye fram og tilbake.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

gautelund

Takk for svar. Eg hadde sett rekkevidde-posten her på forum, og NAF sin veljar. Den frå elbil.no (foreninga) var ny for meg. Takk! Ingen av dei er det som eg ser for meg. NAF sin er jo veldig "grov". Foreninga sin har ein del fleire parametre - bra! Men dei fortel berre at "desse modellane kan ha desse eigenskapane (dersom du vel rett variant/ustyrsnivå/pakke og evt. plussar på i tillegg)".

Eg er ute etter ein der eg kan kryssa av på slike ting som finst på elbilveljaren, og gjerne andre parametre, og så får eg vist variant og pris. Altså tenk deg at elbilveljaren lot deg velja "Eg må ha hengarfeste, AWD, taklast og kamera-speil. Eg vektlegg ladefart, sjølvkøyrings-funksjonar og høgtalarar." Eller noko slikt. Og så kom det ut at aktuelle val er "Ioniq 5 Premium, Long Range AWD, pluss på hengarfeste+++", og tilsvarande for andre modellar som Arya, Tesla Y osv. osv. Og så kom også listeprisen med desse valga.

Altså at elbilveljaren vart utvida: I dag "foreslår" den berre modellar, men i mitt hovud kunne den visa ulike variantar/ustyrsnivå og oppsummera (liste)prisen for den kombinasjonen den foreslår.

Det er litt avansert å laga slikt, som sagt. Men erfaringsmessig, dersom ein stor aktør som elbil.no, NAF eller Schibsted vil laga noko slikt så vil dei få bilprodusentane til å levera informasjonen om variantar/pris/tilleggsutstyr i eit strukturert format (om ikkje dette allereie finst).

vinterdekk

Er ikke en enkel jobb når datagrunnlaget ikke er særlig bra. Men hengerfeste, antall seter, taklast, hjuldrift, wltp eller rekkevidde-data fra ev-database kan man nok jobbe med.

Apropo, ev-database er en nyttig ressurs. Men det kan være feil i datagrunnlaget der også. https://ev-database.org/
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

egleh

Sitat fra: gautelund på onsdag 02. august 2023, klokken 12:00Viss nei, trur folk dette hadde vore noko? Eg berre hiv ideen ut her.
litt tvilende. det er så mye forvrengning av spesifikasjoner ute og går... nyttelast er feks en helt kritisk parameter om du er i en familie på fem som skal fullpakke bilen for en lang tur, det var på nære nippet at vi gjorde feilkjøp der, og ikke mange modeller klarte å levere det vi trenger. bakkeklaring er en annen parameter hvor noen rapporterer høyest mulig målte klaring med tom bil, mens andre rapporterer laveste punkt med last. bagasjerom? antall liter kan lyge kraftig om hvor mange kofferter du faktisk får med. kan 2. rad skyves frem og tilbake har det en verdi som ikke gjenspeiles i liter... app-støtte; det er stor forskjell i kvalitet på appstyring på elbiler og hva de kan gjøre, veldig komplekst å beskrive det i et slikt verktøy, og det kan igjen ha stor innvirkning på daglig bruk. støynivå i kupe? desibel tall er igjen en størrelse som sier lite om virkeligheten, andre valg som felger påvirker også støy, og frekvensen på støyen sier db ingen ting om, kan du feks føre en samtale med de i baksetet i 120 uten å heve stemmen? osv. jeg tror verktøy som du beskriver øker risikoen for at egentlig egnede biler går under radaren. 

vinterdekk

Nyttelast som nevnt over er veldig vrient å få presise tall på. NAF sine tidligere veietester viser at egenvekt i vognkortet ofte har avvik. Fornøyd med at bilen jeg endte opp med bestod min kontrollveiing etter at jeg hentet den. Finnes ingen sikre kilder for dette. :P
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Rosstopher

Det er fullt mulig å lage noe sånt, selv om det er tidkrevende. Den kan også godt være superdetaljert. Null problem, det tar bare tid.

Det største problemet jeg ser er at det øyeblikket en produsent endrer på priser eller innholdet i pakkene så blir sammenligningsverktøyet ubrukelig.

Og et naturlig svar på det er at verktøyet kan jo hente denne oppdaterte informasjonen automatisk fra nettsider, konfiguratorer eller pris-/utstyrsliste. Men da, men en gang en produsent endrer på én av disse blir verktøyet ubrukelig.

Realiteten med å lage slike detaljerte verktøy på tvers av produsenter er at det enten krever samarbeid fra produsentens side for å levere dataene på en forutsigbar måte, eller det krever enormt med manuelt vedlikeholdsarbeid.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA