Hovedmeny

hjelp med kjedelig utseende

Startet av lightscribe, mandag 24. juli 2023, klokken 12:27

« forrige - neste »

lightscribe

Hei,

Synes Model Y utseende er kjedelig fra visse vinkler.

Her ser man en sammenligning med Model X som er pen fra denne vinkelen.

Fant denne her men er ikke overbevist...

Noen som har andre forslag?

Takk

Handyman

Seriøst??? Ikke la deg overbevise i så fall ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

a) sett en nummerplate der eller
b) ikke se på den fra den vinkelen
'21 3LR

Mobileum

Tatt fra Kvinneguiden, men kan sikkert overføres til en Y :

Neseoperasjon
Endoskopisk panneløft
Litt fillers i lepper og eventuelt andre plasser. Men i små mengder. Skal ikke se unaturlig ut. 🙄
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

eltex

Jeg er uenig. Jeg synes Y ser penere ut enn X. Jeg må si at dette metall-emblemet og metalldetaljer generelt ser litt gammelt ut. Det var vel tidligere at biler hadde mye metall-detaljer for å "piffe opp" bilene. Men altså alle Teslaer ser generelt bra ut altså.
Tesla ModelY LR 23

Electric cars in Norway

Vanskelig ned misse (bil) konkurranser for noen liker mora mens andre liker dattera :D

Begge er uansett kongebiler.

Kjørte litt off road vinterstid med en X for mange pr siden og ble imponert.

Y er nydelig :+1:

Byggekvalitet nå om dagen er uansett super på begge bilene ut fra hva jeg hører

Mobileum

Min rangering om utseende (aka S3XY):

1) Model S
2) Model 3
3) Model X
4) Model Y

😛

geear

For min del er nok 3 på sisteplass. Det er noe feil med den, høyden på panseret opp mot frontruta og sitteposisjonen til fører, pluss at den avrunda bakruta ikke ser bra ut. Kanskje rangeringen min egentlig er en aldrende S på første, og delt andre/siste på X/Y/3. 🤪

Mobileum

Du kan ha rett. TM3 har merkelige proposjoner, og også uvant å se så store deler av sjåføren. Men sett fra siden er den pen, noe man ikke kan si om Y. All IMO.

lightscribe

Burde nok ikke ha spurt pa Y entusiast forum ;D

Fornøyd med bilen sa langt men familien kaller den Tesla Potet.

Andre vinkler er fine men denne synes vi er verst:

Mobileum

geear

Den bakenden er en Model 3, men det var kanskje ikke poenget. ;)

Enig i at Y er stygg forfra, men den er ikke fullt så naken i Norge som bildene her viser, ettersom vi har skilt foran. Syns Y P fra side og bak er ok, den lille spoileren, skikkelige hjul og mindre avstand i hjulbuen er betydelig bedring fra standardutgaven.

Dessverre er det sjelden vellykket å prøve å fikse på designet med jallaløsninger som folie eller annet mikk. Det eneste som faktisk funker for meg er smakfulle detaljer som senk og hjul, og å kjøpe en bil som har et utgangspunkt man kan leve med.

førategangtesla

Model s er nok den mest elegante.
Model x er den tøffeste forfra, men ikke pen bak/profil.
Model 3 er fin i performance og sorte lister, men det er noe rart sett bakfra, da blir taket rart.
Model y er veldig anonym forfra, litt rar men den desidert tøffeste modellen i profil i performance utgave og penere bak en x. Jeg gikk for model y performance da jeg synes er trenger senkingen, selv om den ikke er veldig mye lavere enn LR så hjelper det litt.

Synes ingen av modellene er stygge og jeg kunne fint hatt en model 3 performance hvis jeg ikke hadde hatt 2 barn (snart 3) model s og x blir for dyrt når jeg ville ha helt ny bil og jeg tenker at disse kan bli dyre når garantien går ut. Vi prøvde model 3 og y, model y er definitivt gull når det kommer til plass og man har god sittestilling etc samt god plass i baksetet.

Liker den lille vingen på YP, gir en ekstra liten snert bak.

Tok et par bilder av min MYP i helgen i de vinklene jeg liker best.

Og ja, jeg har klart å holde felgene strøkne i 3500km  :laugh:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

førategangtesla

Kommer bildene jeg la inn som vedlegg eller kommer de som bilder i innlegget? Jeg vet ikke om jeg fikk gjort dette riktig her.

turfsurf

Sitat fra: førategangtesla på tirsdag 25. juli 2023, klokken 15:03Kommer bildene jeg la inn som vedlegg eller kommer de som bilder i innlegget? Jeg vet ikke om jeg fikk gjort dette riktig her.
Ser ut som bilder  :)
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA