Bytte fra 85 KWH til 90KWH 400V.

Startet av offpist, lørdag 22. juli 2023, klokken 08:45

« forrige - neste »

geear

Hen får gjøre akkurat som hen vil, men EU-kontrollene vil gå enklere for jkirkebo om den velger å forbli det den ble født som. 😂

jkirkebo

Sitat fra: geear på søndag 30. juli 2023, klokken 08:36
Sitat fra: jkirkebo på fredag 28. juli 2023, klokken 00:09Er det like enkelt å oppgradere batteri fra 75 til 100kWh i Model X mon tro? Om snaue to år går min batterigaranti ut og da vil bilen ha gått ca. 220.000km med en høy andel hurtiglading (ca. 50% tipper jeg). Det vil da være fristende å finne et 100kWh batteri fra en bil som ikke er kjørt langt og kjøre samme prosedyre.
Har du hurtigladet 24000 kWh eller noe? Med ladehastigheten til X75 er det et par uker av livet ditt. 😳

Kan sikkert stemme. Ser jeg har vært oppe i 8-900kWh på SuC enkelte måneder med mye kjøring. Hastighet i snitt tipper jeg er rundt 60kW kanskje. Mindre før, da jeg en periode ladet mye på 50kW hurtigladere (før Tesla bygde SuC på Gran og Gjøvik). De makset ut på 41kW pga. 350V batteri.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

jkirkebo

Sitat fra: geear på søndag 30. juli 2023, klokken 14:43Hen får gjøre akkurat som hen vil, men EU-kontrollene vil gå enklere for jkirkebo om den velger å forbli det den ble født som. 😂

Så lenge det står 75D i displayet og label på batteripakken er revet av eller klistret over er nok sjansen for at noen finner det ut så liten at det ikke er noe å bry seg om. Etter hva jeg skjønner må bilen omprogrammeres for å endre fra 75D til 100D i displayet. Slik er det i hvert fall på TMS i følge Youtube-videoer der de bytter batteri.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

offpist

Ganske sikker på at Model S og X er rimelig likt i forhold til batteri bytte.
Tast inn VIN nr ditt her og se hvilke forslag de kommer opp med.
Det funket for mitt.. Fikk opp 100 kwh som en mulighet..

https://upgrades.057tech.com/
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

offpist

Jeg har et 90KWH batteri for salg nå, passer rett inn i RWD utgaver.
AWD er også mulig, men krever litt mer programmering.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

RJK

Sitat fra: offpist på søndag 12. januar 2025, klokken 07:14SNIP
Hører vel hjemme i kjøp og salg, ikke i vanlige forum om bilene, etter forumreglene! Anbefaler at du sletter her, og oppretter i en tråd der i stedet! 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA