Hovedmeny

Vindusviskere model y

Startet av førategangtesla, torsdag 20. juli 2023, klokken 08:02

« forrige - neste »

kaistian

Sitat fra: Radial på onsdag 08. november 2023, klokken 11:23Biltema sine (model 3, men passer Y) funker fint med AP.

Vet du hvilken det er?
La inn en tilfeldig Model 3 jeg fant på Finn, men sidene til Biltema sier at de ikke har viskere til bilen.

Radial

Sitat fra: kaistian på onsdag 08. november 2023, klokken 16:42
Sitat fra: Radial på onsdag 08. november 2023, klokken 11:23Biltema sine (model 3, men passer Y) funker fint med AP.

Vet du hvilken det er?
La inn en tilfeldig Model 3 jeg fant på Finn, men sidene til Biltema sier at de ikke har viskere til bilen.

Disse her, brukt de på 2021 modellen.
Men kjøper noe annet neste gang (i morgen), for de er rett og slett litt for stive i gummien for vinterbruk. Funka bra i sommer, men nå er de for stive og hopper på ruta i kulda inntil ruta er skikkelig varm før det roer seg. Greie og billige sommerviskere.

https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/viskerblad/vindusviskere-modelfit/vindusvisker-modelltilpasset-2-stk-2000045953
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Klykken

Har dårlig erfaring med biltemaviskere på så og si alle biler jeg har prøvd de på oppgjennom. Det verste er at de i tilfeller ikke legger seg jevnt nok på glasset og legger igjen et våtfelt med 0 sikt. Gjerne midt i synsfeltet også, slik at det er trafikkfarlig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Radial

Brukte utelukkende Biltema Vision(?) serien i noen år på andre biler, det funka veldig bra for der var viskergummien skikkelig myk og tilsatt noe som gjorde at de gled fint over ruta... Disse kosta 3x prisen av de billigste, men var like fullt 1/3 av prisen til Thansen etc.
Men de har de slutta med selvsagt (typisk biltema som kjøper stooorw batcher fra ymse produsenter)

Disse modell-tilplassede viskerene har ikke nærheten av samme gummikvalitet, så blir for stive om vinteren.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Kjøper stort sett Bosch fra wipernet.no, eventuelt via Autodoc appen. Der er det ofte rabatter om du legger noe i handlekurven og ikke fullfører, så får du pling i dagene etterpå med bedre priser. Ikke så mye på viskere og den type slitedeler, men enormt bra rabatter (41-46 %) på andre type deler.

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

kaistian

Bosch anbefaler A621S som er samme lengde(650 og 500mm) som Tesla originalt så bare søk på det.
Hvis du vil ha den korete versjonen(650mm og 475mm) på passasjersiden så er det A102S.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA