Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading er et ran!

Startet av Bondeknøl, mandag 17. juli 2023, klokken 21:53

« forrige - neste »

Vix

Fra 29. juni til 27. juli har Uno-X priskampanje i forbindelse med Tour de France.

3kr per kWt på alle Uno-X ladere i Norge
(2 danske kr per kWt i Danmark)

https://elbil.no/uno-x-skrur-ned-prisen-under-tour-de-france/

goggo

Sitat fra: Vix på lørdag 29. juni 2024, klokken 10:05Fra 29. juni til 27. juli har Uno-X priskampanje i forbindelse med Tour de France.

Så flott, jeg kjører til SydJylland på tirsdag og blir i et par uker. Da blir det nok Uno-X i stedet for Tesla lading på oss nedover :)
Ikke verst å få gode "norske" priser i Danmark for en gangs skyld :)

Hadde de hatt en ladestasjon i Haderslev eller Aabenraa også så hadde det vært helt perfekt.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Egil S

Sitat fra: RJK på fredag 28. juni 2024, klokken 21:24
Sitat fra: Gazer75 på fredag 28. juni 2024, klokken 18:36
Sitat fra: RJK på fredag 28. juni 2024, klokken 17:08så eneste man må passe på er å betale når regninga kommer
Avtalegiro?
Tenkte mest på at man betaler alt man har brukt kortet til når det kommer til forfall, fremfor å betale bare deler av beløpet.

Selv med avtalegiro kan man justere mellom å betale alt, eller mindre enn dette så lenge det er minst minimumsbeløpet man betaler! 8)

Jeg betaler alt på SAS Master Card hver måned, alle abonnementer, strømmetjenester, matvarer, alle butikk kjøp...
Egentlig alt som ikke har autotrekk fra lønnskontoen min blir betalt med det kortet, hver måned betales det ned.
Har gjort dette siden 2018, har pr i dag 320.000 eurobonuspoeng stående jeg kan bruke på reiser, leiebil og diverse produkter i eurobonus shoppen.

Har man mulighet og er strukturert nok så kan man leve på kredittkort.
Så lenge man betaler regningen hver måned har man lånt gratis penger og gjerne opptjener seg andre fordeler.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Gazer75

Sitat fra: Vix på lørdag 29. juni 2024, klokken 10:05Fra 29. juni til 27. juli har Uno-X priskampanje i forbindelse med Tour de France.

Så lenge ein på Uno-X laget har trøye så er det 1kr/kWh!
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på mandag 01. juli 2024, klokken 03:43

Så lenge ein på Uno-X laget har trøye så er det 1kr/kWh!

Akkurat det har gjort hjemreisen min fortreffelig billig!

:+1: 8)

Bortsett fra at det er for langt mellom Uno-X-stasjonen i Fauske og den i Steinkjer, der jeg både måtte fylle litt hos Ionity og litt hos Tesla (fylt lite der fordi det er dyrest for meg av disse 3), så har jeg utelukkende holdt meg til Uno-X, og fikk da 1 NOK per kWh.

Dvs, i området jeg var i, hadde jeg 2 sesjoner på gratis AC-lader, da jeg ellers ikke hadde lademulighet på destinasjon.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Svk

Er på uno x nå.lader til 1kr.er ledig ved siden av meg. MER ligger på samme asfalt flekk.er 3 som står å lader der til 6.49.
Står jo skilt langs veien.1kr.
Skjønner ikke greia...

Gazer75

Sitat fra: Svk på onsdag 03. juli 2024, klokken 15:54Er på uno x nå.lader til 1kr.er ledig ved siden av meg. MER ligger på samme asfalt flekk.er 3 som står å lader der til 6.49.
Skjønner ikke greia...
Visar at folk ikkje ser på pris og ladar der dei pleier.
2020 e-Golf (2023-)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Gazer75 på onsdag 03. juli 2024, klokken 17:38
Sitat fra: Svk på onsdag 03. juli 2024, klokken 15:54Er på uno x nå.lader til 1kr.er ledig ved siden av meg. MER ligger på samme asfalt flekk.er 3 som står å lader der til 6.49.
Skjønner ikke greia...
Visar at folk ikkje ser på pris og ladar der dei pleier.

Kanskje det er sånn at hvis en først har fått en lader til å virke så klamrer du deg fast til den helt til den svikter.... eller at folk ikke er vant med skilt med pris, så de kobler ikke at det er strømpris.
Tesla Model Y                         2021-

Gazer75

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 04. juli 2024, klokken 19:18Kanskje det er sånn at hvis en først har fått en lader til å virke så klamrer du deg fast til den helt til den svikter.... eller at folk ikke er vant med skilt med pris, så de kobler ikke at det er strømpris.
Har snakka med folk rundt her og ofte så er det næraste stasjon til ein butikk, toalett eller noko slikt som er avgjerande. Prisen virkar mange å ikkje bry seg om. Dei seier det er kun på ferie/tur dei hurtigladar så då utgjer det så lite på eit år. Og det visar, for det er enormt mykje knoting for å lade. Mange har ikkje app eller styrar med SMS og andre drop-in metodar.
2020 e-Golf (2023-)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Gazer75 på fredag 05. juli 2024, klokken 18:05
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 04. juli 2024, klokken 19:18Kanskje det er sånn at hvis en først har fått en lader til å virke så klamrer du deg fast til den helt til den svikter.... eller at folk ikke er vant med skilt med pris, så de kobler ikke at det er strømpris.
Har snakka med folk rundt her og ofte så er det næraste stasjon til ein butikk, toalett eller noko slikt som er avgjerande. Prisen virkar mange å ikkje bry seg om. Dei seier det er kun på ferie/tur dei hurtigladar så då utgjer det så lite på eit år. Og det visar, for det er enormt mykje knoting for å lade. Mange har ikkje app eller styrar med SMS og andre drop-in metodar.

Da jeg fylte på Uno X sto det at kortleseren ikke var operativ, ja, mens Elton-appen viste andre nummer enn det som sto på pumpen. Jeg sendte mail til Elton om nummereringen, og de takket og fikset. Fikk tips at det andre parets UnoX ladere hadde fungerende kortleser, så ordnet seg.

Synes selv det er flaut å stå og knote med lynladere. Føler meg som 80 år.
Ga opp på en Ionity stasjon. Aner ikke hva jeg gjorde feil, eller om stolpen var død, og derfor ledig.

Nei, holder meg mest til Tesla-ladere, men nå også Uno X  :) 1 krone!!!
Tesla Model Y                         2021-

Elektrowagen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 06. juli 2024, klokken 00:34
Sitat fra: Gazer75 på fredag 05. juli 2024, klokken 18:05

Da jeg fylte på Uno X sto det at kortleseren ikke var operativ, ja, mens Elton-appen viste andre nummer enn det som sto på pumpen. Jeg sendte mail til Elton om nummereringen, og de takket og fikset. Fikk tips at det andre parets UnoX ladere hadde fungerende kortleser, så ordnet seg.

Synes selv det er flaut å stå og knote med lynladere. Føler meg som 80 år.
Ga opp på en Ionity stasjon. Aner ikke hva jeg gjorde feil, eller om stolpen var død, og derfor ledig.

Nei, holder meg mest til Tesla-ladere, men nå også Uno X  :) 1 krone!!!

Sist gang jeg ladet på min lokale Uno X så var også kortleseren ute av drift. Men jeg ladet via BMW Charging så det gikk greit for min del. Men det var før dette supertilbudet deres 😎
BMW i3s - 2019

turfsurf

Ladet på UnoX til 1kr i går, og så kom det en kjørende med e-tron og skulle plugge i på Eviny. Som den gode samaritan jeg er gikk jeg bort og tipset ham om at det kostet 1kr på de gule laderne, og at man kunne betale med vanlig kort.

Fikk til svar at han hadde brikke som virket på Eviny, så han gadd ikke prøve. Dette var før han en gang plugget i Eviny laderen :) Penger er ikke alt...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Dede

@turfsurf - opplevde det samme - en ung fyr skulle starte lading på eviny - tipset om prisen men han hadde avtale der.. men han takket for tipset i alle fall..

Gazer75

Sitat fra: Dede på lørdag 06. juli 2024, klokken 17:50tipset om prisen men han hadde avtale der
Lurar på kva slags avtale det kan vere. Kjenner ikkje til at Eviny har noko rabatt som kan slå 1kr.
2020 e-Golf (2023-)

Dede

Tenker det var 'pappas kort'😳😂😊 20-åring(?) med bmw ix..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA