Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Carwings - trøbbel

Startet av hertugen, fredag 30. november 2012, klokken 10:00

« forrige - neste »

hertugen

En liten advarsel, Nissan leaf tåler ikke vann ????

På søndag regnet det graftig og jeg kjørte i en vanndam under trafikk maskinen på Vækerø.
Vannet rak ca.til midt på hjulet, det hvar gang fart.
Dette ressulterte i at den ene av plast dekslene under bilen løsnet og flaggret til jeg fik stoppet.
Så da at alle festepungtene så nær som det ene hvar revet i stykker.
Regnet med at dette skulle hvære en grei reklamasions sak, men Nei BNH. sier at alle biler lar sege rive i filler og de har ingen skyld.
Ny plate koster 3500,- plus MVA og montering.........

Hva mener dere andre Leafere, finnes det noen syns pungter ? er det jeg som er gal ? og forventer urimelig mye av en vare til 300.00.-
Har alderig hat dette problemet med andre biler, som har hvert ute for langt tøffere forhold.

MVH
Kenneth
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

tomrh

Hæ?  :o Trodde nå Leaf tålte såpass.

Trillingene tåler vann ihvertfall. Hadde en lignende opplevelse etter et kraftig regnfall i september, hadde gjort en forbikjøring i parallellfeltet av en fossilsinke som selvfølgelig måtte aksellerere litt da jeg kom oppå siden, og jeg så ikke den enorme vanndammen som åpenbarte seg foran meg. Kunne ikke skifte felt pga fossilen og hadde heller ikke nubbetjangs å bremse særlig mye. Var vel 20-30 cm dypt og spruten stod alle veier. Jeg tenkte at "NÅ! nå har jeg virkelig lagt det store egget, dette blir dyrt!". Men utrolig nok så gikk alt bra. Leaf slår jo trillingene i omtrent alt annet, men dette skal de ihvertfall ha at de tåler vann.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

leafster

http://m.youtube.com/#/watch?v=xxL4LVgdP7E

Er nok forhandler som prøver å lure seg unna. Hos hvem ligger egentlig bevisbyrden? Jeg tipper at din kjøring bare var det som var utløsende for at den falt av.

PK

Hei.

Jeg hadde ikke akseptert det svaret ifra forhandler.
Av prinsipp, tatt det helt til forliksrådet om nødvendig. Svært useriøst av forhandler.

Klart at det må være en garantisak. Synest videoen som er linket her er bevis nok på at dette ikke skal skje... Her prøvde nok forhandleren seg på en liten spansk en... Skulle nesten tro det var Møller bil...hehe :-)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Smiling when sailing

http://www.youtube.com/watch?v=WvMuzzDxnNg&feature=youtube_gdata_player
Det var du da?  ;D Kanskje det er det som advares mot i videoen. Ikke kjør gjennom vanndammer, en plastdeksel kan løsne... Jeg forstår dessverre ikke japansk.
Blå Leaf, Tromsø

el nino

Vis videoen til din BNH forhandler. Det er helt tydelig at bilen SKAL tåle den lille vannmengden som du utsatte den for. :'(

arnejorg1

Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 14. november 2012, klokken 20:56
Var vel 20-30 cm dypt og spruten stod alle veier.

Regner med fossilen også fikk seg en dusj der ;D
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

tomrh

Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 15. november 2012, klokken 18:23
Sitat fra: skatvalsbygg på onsdag 14. november 2012, klokken 20:56
Var vel 20-30 cm dypt og spruten stod alle veier.
Regner med fossilen også fikk seg en dusj der ;D
Hehe, han gjorde nok det. ;D
Det spesielle med situasjonen var at jeg hadde brukbar fart, kanskje 50 km/t. Stor friksjon mot vannet idét jeg plumpet uti, så deksler kunne fort blitt rensket vekk, var nok heldig der.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

hertugen

 Jeg holdt gangfart, og maks 30 cm van....burde taklet det.


Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

hertugen

Da har dommen fra Nissan kundeservice kommet : Bilen er utsat for ytre påvirkning som ikke dekkes av garanti.

Det må da bety at Nissan Leaf IKKE tåler van, er red jeg velger et annet merke neste gang.



Hertugen
Leaf, Lørenskog.
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

Rio

Det dekkes kanskje ikke av garantien, men det bør helt klart dekkes gjennom reklamasjonsretten. Det er jo åpenbart en produktfeil, forutsatt at omstendighetene er som du beskriver dem.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA