Bestillingsprosessen fra til levering

Startet av Martins1, torsdag 06. juli 2023, klokken 15:19

« forrige - neste »

Martins1

Hei

Dette har nok flere spurt om flere ganger, men det er så mye å lese gjennom at jeg våger meg utpå med en ny tråd.

Vi bestilte vår MYLR i slutten av januar i år. Blå farge ellers helt standard. Jeg fikk utsatt bestillingen så mye som mulig for å spe på egenkapitalen litt, så vi fikk satt Q3. De ordnet med alt for oss der og da på Teslashoppen på Lade (Trondheim). Lastet ned appen samme dag og logget inn. Det har vært stille som graven helt fra til i dag (06.07.2023). Vi har fått estimert dato 15 juli - 26 juli, altså rimelig rett rundt hjørnet.

Vi skal vel få et VIN-nummer? Får vi dette tilsendt på e-post eller tar de kontakt per telefon? Jeg aner ikke hvordan gangen i dette er. Når kan vi i realiteten forvente å få bilen? Jeg ble litt stressa da vi må selge gammelbilen først. Jeg trodde helt ærlig at det kom til å bli ut i august før vi fikk høre noe som helst.

På forhånd takk for svar

HolyDiver

VIN dukker opp i app under bildet av din blå Y, sammen med reservasjonsnummeret.

Martins1

Sitat fra: HolyDiver på fredag 07. juli 2023, klokken 20:55VIN dukker opp i app under bildet av din blå Y, sammen med reservasjonsnummeret.

Det har du jaggu rett i. Fikk vin-nummeret nå i kveld. Det gikk fort gitt. Det blir bil fra Berlin. Jeg hadde et håp om HW4 kameraene, men tror det håpet henger i en tynn tråd.

Så spørsmålet nå er.. hvor lang tid tar det før vi får bilen nå som vi har fått vin. Vi er jo på ikke hjemme før i slutten av juli da vi er på sommerferie :-\

RJK

Sitat fra: Martins1 på fredag 07. juli 2023, klokken 23:58
Sitat fra: HolyDiver på fredag 07. juli 2023, klokken 20:55VIN dukker opp i app under bildet av din blå Y, sammen med reservasjonsnummeret.

Det har du jaggu rett i. Fikk vin-nummeret nå i kveld. Det gikk fort gitt. Det blir bil fra Berlin. Jeg hadde et håp om HW4 kameraene, men tror det håpet henger i en tynn tråd.

Så spørsmålet nå er.. hvor lang tid tar det før vi får bilen nå som vi har fått vin. Vi er jo på ikke hjemme før i slutten av juli da vi er på sommerferie :-\
Har du fått VIN, er bilen som regel lastet på båt til Norge, og du kan normalt regne med at den er her om 7-14 dager, om man skal tro noe ut fra alle de andre trådene om Tesla-leveranser.

Mulig du kan avtale litt senere leveranse siden det ennå er en stund til kvartalet er over, for jo nærmere kvartalslutt, dess mer ivrig blir Tesla på å levere til noen som ikke kan vente på ny bil.

Jeg ville sendt forespørsel i appen der du nevner når dere er tilbake og kan hente. Alternativt, finn noen som dere stoler på som kan ta imot på deres vegne.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Martins1

Takk for gode råd. Jeg skal ta kontakt med tesla på mandag eller kanskje sende via appen, må bare finne ut av hvordan jeg gjør det først :). Jeg vil helst hente bilen selv slik at jeg får sett over godt. Det er jo bare en liten gåtur fra der vi bor. Å bra er det for nå må vi kvitte oss med bilen vi har rimelig fort.

Martins1

Jeg finner altså ikke ut hvordan jeg skal benytte appen for å kommunisere med tesla. Kan noen komme med tips?

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Yamakazi

Hei!

Fortsetter tråden :)

Bestilte en Model 3 long range (standard spec) på lørdag, og så at VIN (understellsnummeret) ble lagt inn i går søndag. Det ser ut som det er en Kina produsert bil. Estimert levering er 31/07-15/08.

Betyr det at bilen er på vei til Norge nå? Kan det hende jeg får levert bilen før estimert leveringsperiode?

Takk!

VoltWay

Yamakazi

Sitat fra: VoltWay på mandag 10. juli 2023, klokken 07:50Den er på vei ja.

Kanskje du får treff ved å søke etter VIN her: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Nei, la inn VIN nr men får ikke opp noe.

Martins1

Jeg gjorde det på gamlemåten. Ringte dem. 3-4 min ventetid. Hyggelig kar jeg snakket med. Fikk beskjed om at jeg etter hvert får en sms og at jeg da kan be om å få utsatt leveringen til vi er tilbake fra ferie. Fikk også e-post adressen til utleveringsstedet i Trondheim direkte. Første runde med tesla kundeservice var en positiv opplevelse. Bedre enn BOS i hvertfall.

Yamakazi

Lurer på om min M3 LR som jeg bestilte lørdag med påfølgende VIN dagen etter står parkert på Drammens havn?

Man kan se en del Tesla biler via webcam (https://drammenhavn.no/webkamera/)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA