Hovedmeny

Frunken åpner opp uoppfordret

Startet av zarko, torsdag 29. juni 2023, klokken 01:05

« forrige - neste »

zarko

Opplever en skikkelig rar ting noen ganger - bare går inn på appen og så plutselig åpnes frunken av seg selv.
Så må jeg ned til bil i pysj. Ganske dumt...

Noen som har hørt om er sånt trøbbel, eller vet hvordan man kan få dem (utviklerne) til å se på saken?

Gjelder ny Tesla Y, og pålogget bruker i app på Android (Google Pixel 5).

Mobileum

Hvis dette hadde vært noe som berørte mange så hadde det nok vært kjent. Tror nok heller på at det er et eller annet med telefonen. Prøv med en annen telefon.

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Rosstopher

Jeg har heller ikke hørt om dette. Jeg ville ha begynt med å logge ut og inn igjen i appen, eventuelt slette appen og laste den ned på nytt.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Mobileum

Rosstopher

I de aller, aller fleste tilfeller er det unødvendig å bytte til iPhone. Jeg og kona har til sammen hatt Tesla-app på 8 Android-telefoner fra 6 forskjellige produsenter (og én iPhone) uten problemer.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Lapskaus

Ja, dette problemet hadde jeg på min 2019 Model 3. Det skjedde oftere og oftere og etter hvert kutta temperatur målingene for kabin og utendørs temp ut også, som gjorde at klimaanlegget var ubrukelig i auto. Noen ganger slet jeg med å komme meg fort nok inn i bilen og få den i drive før frunken åpna seg igjen.

Problemet var dårlig kontakt i en eller annen signalkabel, det kom fukt inn i kontakta som gav feil signaler og etter hvert rusta det i tillegg på kontaktene. Ble selvfølgelig tatt på garanti.

Mobileum

Men OPs bil er bare et par måneder gammel. Signalfeil er absolutt også en mulighet, men neppe rust.

zarko

Takk, først prøver jeg med reinstallert app. Bytter ikke mobil pga. mest sannsynlig ren app feil.

zarko

Tja, det gikk fint i noen dager etter en fersk app install og pålogging. Og så kom problemet igjen...

geear

Er du sikker på at det er appen som initiererer det? Skjer det hvis du stenger appen helt etter du har forlatt bilen om kvelden, altså ikke lar appen gå i bakgrunnen?

kaistian

Du skriver at det skjer når du åpner appen, sikker på at du ikke kommer borti frunk-knappen?
Hvis du ikke har gjort endringer er vel den helt til høyre på kontroll-linja i appen.

For å utelukke det, kan du endre de 4 kontroll-funksjonene, ved å trykke på en av dem i 1 sekund og det kommer opp en meny der du kan endre hva du vil ha fremme.

zarko

Har widgeten oppå hovedskjermen til mobilen men har ikke notert når nøyaktig problemet oppstår (mtp. hvordan man kommer inn på appen, og hvis den har vært liggende i bakgrunn fra før).
Frunk knappen trykker jeg ikke på definitivt, hverken i widgeten eller i selve app brukergrensesnittet.

Så lurer jeg fortsatt hvordan kan man komme i kontakt med app utviklerne for å melde feilen.

Selv har jeg drevet med mobilapp utvikling i en stund, så tror vi kan utelukke "brukerfeil", kjappe fingre eller hva det måtte være.

Handyman

Sitat fra: zarko på mandag 10. juli 2023, klokken 00:35Så lurer jeg fortsatt hvordan kan man komme i kontakt med app utviklerne for å melde feilen.
Du melder problemet til Tesla i appen under Service -> Be om service.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

zarko

Sitat fra: Handyman på mandag 10. juli 2023, klokken 11:18Du melder problemet til Tesla i appen under Service -> Be om service.

Takk, prøver den veien.

Mobileum

Garantert ikke mulig å komme i kontakt med utviklere, og dette er ikke unikt for Tesla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA