GTX/Q4 50/iV80x vs. E tron 55 vs. iX

Startet av torerik, onsdag 14. juni 2023, klokken 18:33

« forrige - neste »

jrle

Vi valgte iX, den romslige kupeen er veldig praktisk når man skal på langtur med barn. Har ikke luftfjæring, men selv med 22" så er den veldig behagelig å kjøre, også på ujevn vei. Usikker på om e-tron har forvarming av batteriet, men det fungerer bra på iX og den har lader greit selv på vinterfjellet. Skulle gjerne hatt 4-hjulsstyring og en frunk, men ellers er vi veldig fornøyde med bilen.

Oddaa

Vurderingen ligner veldig på min. Tror du har fått med deg det meste/ alt. Kanskje med unntak av at setene er litt «rare» i iX, jeg hadde komfortsetene med mange justeringsmuligheter, ventilering og massasje, i to Volvoer. I iX kan ikke sitteputen forlenges, men finner du en med multifunksjonsseter så får du i alle fall justerbare sidevanger og massasje. (Mange har dette kun for førersetet.)

Edit: de rammeløse vinduene på iX kan være noe herk. Men totalt sett så er iX etter min mening bedre enn e-tron på et stort flertall av punktene, og en svært effektiv elbil (lavere forbruk enn vår XC40.)
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

elektro

Jeg likte ikke at man må inn på skjermen for å justere avstand til forankjørende bil på iX. På e-tron er alt der det skal være. Synes også den ligger merkbart bedre på veien med luft. Ellers er det vel litt en smakssak, bilene er ganske like og forskjellige på sanne tid. Begge er verdt 100k mer enn GTX/TMY spør du meg. Ellers kan du også vurdere en ENYAQ iV80X med alt, men vær klar over at Sportline er senket/stivere.

En jungel av utstyr på e-tron og iX da, så vanskelig å sammenligne, lett å misse noe. Men finner du en velholdt e-tron med garanti, lav km. og komfort/kontur setene, har du skutt gullfuglen. ;D
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Oddaa

Enig i at det burde vært mulig å velge avstand direkte med knapp på rattet. Har laget en snarvei sånn at jeg slipper å bla i menyene.

Mine to forrige biler hadde luftfjæring. Så langt har jeg ikke savnet det. Det er uklart for meg i hvilken grad iX40 har vært levert med dette tilvalget, i så fall er det trolig ikke snakk om mange biler.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

torerik

Takk for flere gode innspill. Alt tatt i betraktning tror jeg iX er et hestehode foran, for oss. Håper å få lånt et par demobiler litt mer enn 45 min for å teste skikkelig... Blir spennende.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

daktari

Sitat fra: Oddaa på søndag 06. august 2023, klokken 23:50Enig i at det burde vært mulig å velge avstand direkte med knapp på rattet. Har laget en snarvei sånn at jeg slipper å bla i menyene.

Mine to forrige biler hadde luftfjæring. Så langt har jeg ikke savnet det. Det er uklart for meg i hvilken grad iX40 har vært levert med dette tilvalget, i så fall er det trolig ikke snakk om mange biler.
Det har vært levert luftfjæring til iX40. Men det er ikke sikkert fjærene er de viktigste, det er de adaptive demperne som følger med luftfj. der du kan justere mykere/fastere som gjør mest utslag.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Svk

Er kampanje nå,får jo en ok ny GTX til 550000

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA