Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: Sv: Prøvekjøring av Model S

Startet av Granheim, tirsdag 27. november 2012, klokken 19:46

« forrige - neste »

Granheim

Mulig jeg er helt ute, men jeg er glad i musikk og tenker at det må være mulig å nyte litt guffe i en elbil også.
Derfor har jeg fjernet rep.settet under sitteputen bak og plassert en subwoofer der istedet. Den trenger litt strøm og derfor trenger jeg å finne ut hvor jeg kan hente den strømmen fra - og gjerne styrestrøm fra tenningen også.

Jeg ser også at det er plass til et større batt enn det originale. Er det noen som vet hvor stort?
Klarer jeg å kompensere for sub'en og et par høyttallere i bakdørene ved å bytte til større batteri?

Når alt kommer til alt er det rekkevidde, rekkevidde og rekkevidde som gjelder, og den kan jeg ikke gå på kompromiss med. Håper bare at det er mulig å få litt i pose og sekk...
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Mr.Zero

Har du montert en sub med litt fart i, bør vel denne mates med 12+ direkte fra batteriet for ikke å overbelaste en allerede belastet kurs. Fint å strekke kabel gjennom gummiplugg i karosseriet til høyre / under gasspedalen mot midtkonsollen. Går en kabel gjennom den fra før, men god plass til mere... ;)

Styrestrøm hentes jo ofte fra spillerens bakside, vipp ut spilleren og se hva som er bak der.

Hva gjelder batteristørrelse, trenger du eventuelt et med høyere kapasitet (amperetimer Ah). Ta mål av battierikassen og henvend deg til Sønnak-gutta i Brobekkveien i Oslo for bistand. Nå har ikke jeg målt hvor stor strømstyrke batteriladeren ombord klarer å lade 12v-batteriet med, men leverer den bra med ampere, trenger du vel ikke bytte batteriet så lenge du skal høre på musikk med tenning på.

Har en aktiv sub liggende i garasjen, så kanskje skulle jeg gjort det samme som deg...? Har ikke eiet bilen så lenge at jeg har kikket under baksetet, men det skal jeg jammen gjøre i morgen!  :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

El-ler

Om du trenger ekstra strøm, kan du kjøpe en 600W omformer til kr 1300,- her: http://evolveelectrics.com/DC-DC%20Converters.html
Den gjør om bilens batterispenning til 13,8volts. :)
Citroen C-Zero,11000 km

C-Zero

Jeg er litt interessert i hvordan det går med ditt prosjekt. jeg kunne tenke meg litt bedre lyd i min C-Zero også. Hvilken sub har du valgt? Kan du ta bilder? Har du rukket installere den? Regner med at det er Line-utgang på spilleren. Har du også koblet fronthøyttalerne til ekstern forsterker?

Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA