Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjøring av Model S

Startet av Frodeaasp, tirsdag 27. november 2012, klokken 16:54

« forrige - neste »

Frodeaasp

Sitter på Gardermoen med 2 prikker og 5 mil hjemmefra, noen som har kjennskap til hurtigladere i nærheten? Har koblet meg til på elbilparkering med ladekabel som fulgte med c-zero'n. :P :)

leafster

Nærmeste er vel på minnesund. Spørs hvor du skal :)

Frodeaasp

leafster

Ifølge http://elbil.no/elbilfakta/teknologi/444-hurtigladekartet skulle McD E6 Gardermoen vært klar 15. Oktober, men det er den antagelig ikke da det ikke er rapportert.

Jeg hadde satt kursen mot Lillestrøm sentrum. Der er det en gratis i Alexander Kiellands gate/Stortorget.

Edit. Du vil trenge ca 35km rekkevidde. Kan nok lønne seg å lurke avgårde i rundt 80km/t uten varme på :) Lykke til!

Frodeaasp

Leafster: så den selv. Skal ringe ned til mcdonalds og høre om de vet noe, om ikke får jeg bare ta livet med ro en tre timer her. C-zero + 3 personer og bagasje i høstvær går bare ikke  :)

Rasmus.B

Prøvde du å kjøre Oslo- Gardermoen t/r uten å lade?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

tomrh

Vil nesten kalle det skandale at Norges hovedflyplass ikke har hurtiglader mens mindre flyplasser som Værnes og Ørland har. VG-stoff.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Rasmus.B

Sitat fra: skatvalsbygg på søndag 11. november 2012, klokken 19:57
Vil nesten kalle det skandale at Norges hovedflyplass ikke har hurtiglader mens mindre flyplasser som Værnes og Ørland har. VG-stoff.
Det er jeg helt enig i. Jeg jobber på Gardermoen og parkerer i p-huset for ansatte. Der er det 8 ladepunkter for el-bil. Der er det oftere og oftere fullt. Da hadde det vært flott med en hurtiglader slik at man kan komme seg hjem uten problemer. Jeg har sendt flere mailer til OSL for å høre om det er mulig å få installert flere ladepunkter, men de gidder ikke svare.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

tomrh

Jeg mener det om VG-stoff. Jeg tror det blir en helt annen låt i pipa om en eller annen større avis tipses om dette. Tabloidavisene elsker jo å skrive misunnelses-journalistikk. Så en artikkel om en uheldig elbilist som står lade-fast på Gardermoen stilt opp i kontrast mot en fornøyd og glisende eltaxi-eier som hurtiglader på Værnes, vil sette sinn i kok og kle nakne både bypolitikere og flyplassadministrasjon som ikke ennå har tatt tak i dette. Jeg er fra Trøndelag og er selvfølgelig fornøyd med Værnes, men synes det er en skam å måtte lese erfaringer som den over, at det ikke er bedre stilt på flyplassen til landets hovedstad som jo har brorparten av alle elbiler her til lands.
Stjørdal

Frodeaasp

Jeg forventet vel egentlig at det var en hurtiglading der. Jeg gikk inn i infoskranken i 1 etg. De hadde aldri hørt om noe hurtiglading og henviste meg til de vanlige ladestasjonene. Det endte med at jeg ladet opp til 50%, svingte innom ABB på Alnabru med 1km igjen på beregningen (!!!!). Ladet i 10 min og kjørte til St.Hanshaugen. Dro hjemmefra kl 16.00. Hjemme 22:30. Det var den test turen, flytogene neste gang :(

Rio

Frodeaasp: Hvor raskt kjørte du?

Du kan lade gratis på Gadermoen Parkering, og stå der i opptil en uke gratis!
Kjempetilbud til elbileiere!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

tomrh

Dette står om elbil på Oslo lufthavn Gardermoen:
Sitat
For deg med El-bil har vi egne reserverte ladeplasser. Du finner 8 plasser i P-hus P10, på felt 2F. Felt 2F er på samme nivå som hovedinnkjøringen. I P-hus P11 finner du 3 plasser til venstre etter innkjøringen. På P2 er det 8 plasser til venstre på baksiden av servicehuset. P6 har 6 plasser rett til venstre etter innkjøringen. Ordinær betaling av P-avgift som for øvrig parkerende. Ladestrøm er for tiden gratis på Oslo Lufthavn.
(Uthevningen er min). Synes slett ikke dette er noe bra tilbud. Værnes har det samme, bare litt færre plasser.

...

Jo, nå fant jeg det: http://www.gardermoenparkering.no/index.php/informasjon/elbiler
Det er et bra tilbud ja!
Stjørdal

Frodeaasp

Tja, måtte betale parkering. 195,- for 3,5 time. Så.... (parkerte i p10 2F)

Prøvde å kjøre rett under 70 km/t hele veien (ikke så lett i 100 grensen). Hjem lå jeg vel i 65-70 med varme apparatet på av og til for å få bort den verste duggen.

En ting er værtfall sikkert, drar ikke ut dit igjen før det blir hurtiglading..

Rio

Her er det gratis:

http://www.gardermoenparkering.no/

Jeg har foreslått de skulle skaffe seg en hurtiglader, og de var interessert, men kanskje ikke nå som det kommer en rett ved siden av.

Hva kjører du? En av trillingene, eller en Leaf?

Det går akkurat med Leafen om vinteren - med varme på. (Forsøkte i februar i år.)

Ser på Hurtigladekartet at det er enda en hurtiglader planlagt på vei til Gardermoen.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Frodeaasp på søndag 11. november 2012, klokken 23:02
Jeg forventet vel egentlig at det var en hurtiglading der. Jeg gikk inn i infoskranken i 1 etg. De hadde aldri hørt om noe hurtiglading og henviste meg til de vanlige ladestasjonene. Det endte med at jeg ladet opp til 50%, svingte innom ABB på Alnabru med 1km igjen på beregningen (!!!!). Ladet i 10 min og kjørte til St.Hanshaugen. Dro hjemmefra kl 16.00. Hjemme 22:30. Det var den test turen, flytogene neste gang :(

Jeg får vel anbefale NSBs tog (siden jeg jobber i NSB) om du vil spare penger ;)
2 ganger i timen godt fordelt etter 9/12, halve prisen av Flytoget og kun 1 min. lengre reisetid :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA