Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekkreparasjonssett

Startet av Framfus, søndag 11. juni 2023, klokken 09:03

« forrige - neste »

Framfus

Er det noen som har prøvd Teslas dekkreparasjonssett?

Jeg kjøpte et sett som fungerte greit første gangen jeg fylte luft med det. Andre gangen var det helt dødt. Sendte det i retur og fikk nytt etter et par dager. Testet det etter kort tid for å hjelpe en som punkterte på en kantstein. Det var ingen strøm på apparatet uten at føreren satt og presset inn kontakten i 12 volt uttaket i bilen. Da fungerte det som det skal (og jeg lærte at det skummet ikke fungerer på flenger). Gikk selvsagt ut fra at kontaktproblemene skyldtes bilen.

Brukte det senere hjemme for å fylle luft, da med bærbart 12-volts batteri. Fungerte fint.

I morges ville jeg bruke den for å øke dekktrykket en anelse, men det var null kontakt. (Model Y LR 2022). Hvis jeg presser kontakten og holder, fungerer den greit. Men det kommer jeg jo ingen vei med uten en medhjelper. (Da må jeg jo ta med hjulet inn i førersetet eller bagasjerommet...)

Med andre ord, ubrukelig om man ikke er to personer til stede når uhellet er ute.

Andre som har erfaringer med Teslas dekkreparasjonssett?

Kan jo hende jeg har vært veldig uheldig, men jeg kommer uansett til å returnere og be om pengene tilbake.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Framfus på søndag 11. juni 2023, klokken 09:03Er det noen som har prøvd Teslas dekkreparasjonssett?

Jeg kjøpte et sett som fungerte greit første gangen jeg fylte luft med det. Andre gangen var det helt dødt. Sendte det i retur og fikk nytt etter et par dager. Testet det etter kort tid for å hjelpe en som punkterte på en kantstein. Det var ingen strøm på apparatet uten at føreren satt og presset inn kontakten i 12 volt uttaket i bilen. Da fungerte det som det skal (og jeg lærte at det skummet ikke fungerer på flenger). Gikk selvsagt ut fra at kontaktproblemene skyldtes bilen.

Brukte det senere hjemme for å fylle luft, da med bærbart 12-volts batteri. Fungerte fint.

I morges ville jeg bruke den for å øke dekktrykket en anelse, men det var null kontakt. (Model Y LR 2022). Hvis jeg presser kontakten og holder, fungerer den greit. Men det kommer jeg jo ingen vei med uten en medhjelper. (Da må jeg jo ta med hjulet inn i førersetet eller bagasjerommet...)

Med andre ord, ubrukelig om man ikke er to personer til stede når uhellet er ute.

Andre som har erfaringer med Teslas dekkreparasjonssett?

Kan jo hende jeg har vært veldig uheldig, men jeg kommer uansett til å returnere og be om pengene tilbake.
Det rep settet er noe drit,,,kinaræl...og det gjelder de settene fra alle bilmerker..ja de ser forskjellige ut ,men er same same..... det er fint når det virker men er det feks hull inn til corden så er det umulig å bruke... det er derfor vi har naf, falken og de andre gutte til å hjelpe oss langs veien ,,,tenker jeg

Framfus

Godt poeng, men det gjelder vel på sett og vis hele bilen, det. Kina. Men den har jeg ikke hatt noe særlig å utsette på.

Det jeg lurer på, er om noen har forslag til et sett som er bedre enn det Tesla tilbyr. Og som gjerne også har digital visning av trykket. Den fra Tesla har veldig vanskeligheter med å få jevnt trykk i alle dekkene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA