Hovedmeny

Asfalt skade på lakken

Startet av Andreas84, lørdag 10. juni 2023, klokken 21:36

« forrige - neste »

Klykken

Det som er moro med Surfex HD i store kvanta, som 5L er, er at du har 200 til 400 LITER med avfetting, alt etter hvordan du blander den ut i vann. Normalen på sommeren er 1:40, og da har du bortimot 200L avfetting, som burde vare noen år. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Stjerneglis

Sitat fra: Klykken på tirsdag 13. juni 2023, klokken 08:20Det som er moro med Surfex HD i store kvanta, som 5L er, er at du har 200 til 400 LITER med avfetting, alt etter hvordan du blander den ut i vann. Normalen på sommeren er 1:40, og da har du bortimot 200L avfetting, som burde vare noen år. :)

Surfex HD kan også brukes til alt mulig rart i husholdningen, som f.eks husvask, vask av ventilasjonsdeksler, -vifter osv. Helt berøringsløs  :+1:
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Klykken

Jepp. Meget allsidig. Tok terrassevasken med Surfex, vasker dusj regelmessig (lukter sterkt, så ha god lufting!!) og tatt tekstilmøbler med våtsuger og mere til. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

OlaM

'21 3LR

geear

https://www.autodude.no/no/produkt/forvask_bilt_hamber_surfex_hd

Blandingsforhold

0,5-1% er egnet til enklere rengjøring av interiør og i husholdningen.
    5% er egnet for generell rengjøring.
    20% er egnet for å fjerne voks fra lakken
    Mer enn 30% er effektivt mot oljete smuss

OlaM

Sitat fra: geear på tirsdag 13. juni 2023, klokken 12:28https://www.autodude.no/no/produkt/forvask_bilt_hamber_surfex_hd

Blandingsforhold

0,5-1% er egnet til enklere rengjøring av interiør og i husholdningen.
    5% er egnet for generell rengjøring.
    20% er egnet for å fjerne voks fra lakken
    Mer enn 30% er effektivt mot oljete smuss

Takker.  :+1:

Har hørt mye skryt nå, så tror jeg skal handle meg en kanne neste gang jeg trenger.
'21 3LR

Andreas84

Tenker å fikse bilen i dag. Bør jeg kjøpe merker som er nevnt her, eller går det like bra med kaldsvetting og asfalt fjerner fra biltema? Jeg spør da jeg har det tilgjengelig i garasjen nå 🙂

geear

Sitat fra: Andreas84 på torsdag 15. juni 2023, klokken 14:04Tenker å fikse bilen i dag. Bør jeg kjøpe merker som er nevnt her, eller går det like bra med kaldsvetting og asfalt fjerner fra biltema? Jeg spør da jeg har det tilgjengelig i garasjen nå 🙂
For du vil ikke høre på de fleste i denne tråden som forteller deg at det ikke er asfalt du har på bilen din?  :o

Prøv i vei med asfaltfjerner du, bare følg instruksjonen på flaska. Kan hende den tar det allikevel, men det er flyverustfjerner/metallpartikkelfjerner du skulle hatt.

Andreas84

Hehe, ja jeg ser de aller fleste mente det var flyverust. Det er begge deler. Mulig jeg først oppdaget flyverusten da jeg så asfalt flekkene.

Jeg hadde iron-x i garasjen også så da brukte jeg den. Den tok det meste på første spray runde. Men noen punkter måtte det 3 runder til for å fjerne alt. Den tok det meste av asfaltflekkene også 😍 Herlig produkt!

Takk for god feedback!

Klykken

Kjempebra 👍🤩

Biltema sine bilpleieprodukter er i tilfeller rebranding av kjente og gode merkevarer. Ingen problem å bruke de 👍👍
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Electric cars in Norway

Ja det stemmer stort sett at BT har gode saker, men noen ganger er det lurt å kjøpe seg noen gode produkter fra kjente produsenter. Ser det når jeg holder på hvertfall...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA