Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny Leaf i byen

Startet av Leaffen, tirsdag 27. november 2012, klokken 10:59

« forrige - neste »

Leaffen

I instruksjonen for HVORDAN BETALE DIN RESERVASJONSBETALING, sto det at overføringsbeløp skulle være NOK 31.000,-

I Skandiabanken som jeg bruker viste det seg at det kun var mulig å betale i amerikanske dollar. Etter en kjapp telefonsamtale med Christoffer hos Tesla i Norge, fikk jeg opplyst at jeg kunne betale $ 5000,-. Dette ble gjort, og det endelige beløpet ble trukket fra min konto den 30.10.2012.

Det endelige beløpet ble altså NOK 28.996,63 altså en valutakurs på 5,799.

Det skulle vært interessant å vite hva dere andre betalte i depositum? Og sist men ikke minst. Hva tror dere? Kommer den endelige betalingen til Tesla til å bli betalt på den samme måten? Som selvfølgelig leder videre til spørsmålet om endelige priser. Hvordan tror dere dette vil falle ut? Kommer vi til å betale det endelige beløpet i dollar eller i NOK?
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Espen Hugaas Andersen

Jeg betalte 30 262 til en konto i Tyskland. (4000 Euro, med en transaksjonskostnad som jeg ikke husker størrelsen på.) Når jeg kansellerte reservasjonen fikk jeg tilbake 29 789 kroner.

Jeg har forstått det slik at når den norske butikken er helt oppe og går vil betalingen være i NOK til den norske butikken.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Epleskreller

Jeg gjorde som trådstarter og betalte 5000 USD. Har også Skandiabanken, og forhørte meg via mail angående hvor mye jeg skulle betale.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stighl

Jeg gjorde som det stod på den norske Teslasiden, og betalte 31000,- Nok. Det gikk helt greit med Handelsbanken.

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

jkirkebo

Jeg betalte også NOK 31.000,-, det var helt uproblematisk med Nordea.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Eivind_Bergen

Jeg har også betalt NOK 31.000, men med DNB. Jeg tror nesten at de med Skandiabanken bør vurdere å bytte bankforbindelse, det der høres jo nesten for dumt ut til å være sant.

Oreo

Blir interessant å se om differansen blir tatt hensyn til ved betaling eller ikke?
Egentlig tviler jeg på det.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

leafster

Overførte 31000 med DNB.

OT: Skandiabanken begynner å henge etter. Har vært kunde der siden man hadde bilde på kortet. Da var de helt overlegne på nettjenester og betingelser. Nå har jeg skiftet tilbake til DNB, og de slår Skandiabanken ned i støvlene med nettløsningen sin. Slik var det IKKE før.

Leaffen

Sitat fra: Eivind_Bergen på søndag 11. november 2012, klokken 10:50Jeg har også betalt NOK 31.000, men med DNB. Jeg tror nesten at de med Skandiabanken bør vurdere å bytte bankforbindelse, det der høres jo nesten for dumt ut til å være sant.

Det ser jo ut som om Skandiabanken i dette tilfellet gjør det eneste rette. I hvert fall kommer vi gunstigst ut. Ingen omkostninger. Ingen gebyrer.

Er spent på hvordan den endelige betalingen skal gjøres. Det blir jo artig å se nå når de første Norske signaturene blir levert.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Epleskreller

Jeg fikk beskjed fra Skandiabanken at de ikke er en  valuttabank og derfor var eneste mulighet å betale i USD. Uansett er ikke differansen mer enn ca 2000,- kr.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

mrjalle

For noen år siden betalte jeg 5.000 USD. Hadde valget mellom det, EUR og DKK. Regnet ut hva som ble billigst, og endte da opp med USD. Husker ikke beløpet det ble i NOK...

gbzdoc

Jeg betalte også via Skandiabanken og regnet om 31k NOK til USD. Ble litt over 5000 USD, husker ikke eksakt beløp.
(Gadd ikke ringe Tesla og spørre... ;-)

Så litt OT: At Skandiabanken faller av lasset på elektroniske banktjenester er vås. Har nå i denne tråden hørt første kunde som liker nettbanken til DNB. At en bank i 2012 krever både Java og at du er Telenor Mobil kunde for å kunne logge på uten fysiske tokens er jo mildt sagt skandale!

Java er internetts største sikkerhetshull, og Telenor er Norges dårligste mobile operatør på pris og tjenester.

I tillegg har selve nettbanken flere mangler...

Lurer på hvor mange tusen jeg har spart/tjent på å være kunde i Skandiabanken siden starten. Selv rentene er bedre på alle konti.

leafster

Hmm. Jeg byttet til DNB nettopp pga bedre rente på bl.a. BSU. Som sagt, Skandibanken har tapt seg!

Wenche

#13
Snakket med Tesla Norge først, det var greit å betale usd 5000. Dette var i oktober, og konto ble belastet med ca nok 28000,-. Skandiabanken uten gebyrer :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

gbzdoc

Sitat fra: leafster på søndag 11. november 2012, klokken 20:21
Hmm. Jeg byttet til DNB nettopp pga bedre rente på bl.a. BSU. Som sagt, Skandibanken har tapt seg!

Lenge siden sist jeg brukte BSU, men det var null krav om å være totalkunde for å ha BSU kontoen der før i tiden. Alt annet kan du ha i en gebyrfri bank som hverken tvinger deg til å bruke java eller være Telenor kunde. (For å nevne noe... Er bare det jeg hater aller mest den banken, og veldig mange andre norske nettbanker.)

Nok om det, vi kan jo lage en egen bank-tråd til dette pjattet i steden. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA