Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 10A - 16 A lading

Startet av Wenche, mandag 26. november 2012, klokken 18:33

« forrige - neste »

88charlie

Det var interessant å lese om Porschen men så skrev jeg også at man kan korrigere en del via frekvensstyringen. Porschen har også direktekoblet motor framme, dvs. lavere turtall og lavere dynamisk moment i forhold til drivverket bak. Bake er det både større masse og høyere turtall i sving så totalt sett vil bakenden dominere, "som vanlig" i Porscheverdenen.

Per dd. har TMS en høyturtallsmotor med reduksjonsgear bake. Høyere turtall er som regel billigere men man må inn med reduksjonsgear og det blir mer støy. Dette er altså lesten Tesla har lagt seg på og bildene av TMX powertrainet viser tydelig at framakslingen får samme oppsett. Igjen går tankene til enten 2xTMS eller 2xTME men når TMX etter sigende bare blir tilgjengelig med 4WD så holder jeg en knapp på 2xTME, ev. noe unikt noe, altså 2xTMX :) (regner med du har rett i at 2xTMS ikke vil få plass)

Forhåpentligvis blir det like turtall og da blir enkelt å fordele dreiemoment foran eller bak, enten dynamisk etter kjørestil eller en fast fordeling med hovedvekt på bakakselen (som seg hør og bør i visse motorkretser). Dynamisk høres forlokkende ut da det gir et uttall muligheter for å sette opp drivverket slik man ønsker.

Måtte du nevne forskningsfartøy på en ellers så fin lørdag? ;)


Kristian

Edmunds.com:
The Model X should start at around $71,000 for the base model and around $96,000 for the Performance edition (before state or federal tax credits).
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kristian på søndag 06. juli 2014, klokken 19:50
Edmunds.com:
The Model X should start at around $71,000 for the base model and around $96,000 for the Performance edition (before state or federal tax credits).

I så fall $2000-$2600 mer enn en TMS, men har http://www.edmunds.com/tesla/model-x/2015/?sub=suv bedre kilder enn andre?

KrW

$2000-$2600 mer stemmer jo bra med "low single digit percentage higher price than Model S" som Elon sa.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

88charlie

Ja dette ser bra ut :)

Eneste hindringen er den norske janteloven som garantert kommer til å stikke kjepper i hjulene for mine kjøpeplaner innen TMX er klar til levering. Jeg håper iallefall at vi beholder fordelene med 0 Mva og 0 Engangsavgift en god stund til. De andre fordelene klarer jeg meg fint uten, det er ikke derfor jeg kjøper elektrisk bil. Jeg er også av den oppfatning at Tesla ikke er en luksusbil og iallefall ikke i forhold til prisen! Man får jo en ganske drøy Passat eller A4 til samme pris og med, etter min mening, mye mer luksusfølelse i kupeen. (bortsett fra luftfjæring da  ;).




Øggen

Vi får inderlig håpe at intensivene blir stående til 2017.
Prisene på Model X kommer om noen uker ;-)

satheesh.net


sigurdi

Tesla uker, så nærmere nyttår. He he he
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert


Epleskreller

Ingen i Norge vet når prisene kommer, det er min spådom. Men ett par Tesla-uker er aldri feil  ;D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

Kan hende de venter med å lansere priser for å pushe salget over på Model S

pej

Når man snakker med Tesla ansatte nevnes det 700k og opp..
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

sigurdi

#102
Det som selgerene hos Tesla sier, må tas med en klype salt. (Er tross alt selgere og mennesker som deg og meg)
Elon Musk sa selv på Q2 møtet at det prøver å underselge X til fordel for S.

Samtidig vet vi av erfaring at Tesla har svært liten indre lakasje og heller dårlig kommunikasjon og informasjon innad. Prisen en Tesla selger tar ut av luften er ikke noe mer å stole på en prisen du selv kan ta ut av samme luft.

Er det noen hos Tesla norge som vet pris estimat på X, har de nok munnkurv til prisene er lansert he he he

Samtidig så er 700 000 kr en ca $100 000 i USA (dårlig kurs, frakt osv osv), dersom Tesla ønsker å selge 30 000 biler i 2015, så blir nok dette alt for høyt for hjemme markedet der en Porsche Cayenne S E-hybrid starter på $77000

Og en Q7 Premium strarter på $47 700 og en Q7 Prestige starter på $64 900

Men at den kommer opp i 700 000+++ med P og diverse utstyr må en vel regne med. ;-)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Amoss

Sitat fra: sigurdi på søndag 10. august 2014, klokken 17:33
Men at den kommer opp i 700 000+++ med P og diverse utstyr må en vel regne med. ;-)

Dersom prisen ikke er tatt helt ut av luften kan det nok være dette som har vært grunnlaget for "pris lekkasjen", evnt. hva de forventer at blir en gjennomsnittspris.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

PK

Jeg håper og forventer en pris på ca 600, inkl endel ekstrautstyr....
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA