Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 10A - 16 A lading

Startet av Wenche, mandag 26. november 2012, klokken 18:33

« forrige - neste »

Wenche

Er det noen som vet ca hva prisen på Tesla Model X med 4WD blir?
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

laumb


Runex

Det er uttalt at prisen vil være som Model S med samme utstyr. Det finnes egne tråder med spekulasjoner om pris på Model S.
Tillegget for 4WD er derimot ikke nevnt.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

Epleskreller

Jeg klarer ikke å få ut av hodet tanken på mod X (4wd) performance. Den må jo bli helt galemathias.. med to stk performanceinvertere må det da gå ekstremt fort. Venter spent på tallene der, blir vel neppe helt billig heller. Vil batteriene kunne levere nok strøm til to motorer som yter over 400hk hver?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Motoren foran yter nok ikke 400hk. 800hk tilsammen er nok litt mye. ;)


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Epleskreller

Syns jo det jeg også, men tolket illustrasjonen (vedlagt) til Tesla slik at de kjører på med maks foran og bak..


Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 12. januar 2013, klokken 20:50
Syns jo det jeg også, men tolket illustrasjonen (vedlagt) til Tesla slik at de kjører på med maks foran og bak..
De kan enkelt sette inn et par motorer som kan levere 310kW (416hk) hver, men den begrensende faktoren er etter all sannsynlighet hva batteriene kan levere raskt uten å ta skade. Ettersom 40kWh og 60kWh modellene har lavere ytelser enn 85kWh modellen. 620kW effekt fra et 85kWh batteri blir antakelig alt for mye selv om motorene og invertere kan dimensjoneres for dette.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Blip

Det er det som er fordelen med elektromotorer (og ulempen for batterier). elektromotoren kan levere nesten ubegrenset med effekt, mens den begrensende faktoren er hvor mye varme den tåler. Batteriene har en begrensning på effektuttaket. Mener det var noe med at de første Thinkene tok ut for mye strøm (effekt) av batteriene ved maks. pådrag.

Ang. Pris: Det antydes 5-10% høyere pris på X enn på S. AWD er fremdeles ukjent - dvs. X ;)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

AllanW

Kjenner at jeg er VELDIG spent på prisen 4WD :D

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

vrom

Den kraftige prisøkningen på TMS tyder nok på at dette ikke akkurat blir billig.

Litt surt for dem som droppet TMS og venter på TMX vil jeg tro...

VikingTMXS

Surt ? Man har vel ikke bestilt X-en fordi den blir billig. Dess dyrere den blir dess mer avgifter sparer vi. Når man en gang vil selge har vi kjøpt den til den beste prisen i Europa. Når den tid kommer er jeg sikker på at det kommer til å bli utførsel av begge typer til flere land.

teslax

Kjører for tiden Lexus rx 400h gleder meg til ren elektrisk en gang i 2016.(da ble det 2016) TOCN Signatur medlem.

ElFinn

Det stemmer, dette er noe Elon Musk bekreftet i London for ikke så lenge siden.
Det har også blitt oppdatert på hjemmesiden nå:

vrom

Sitat fra: VikingTMXS på mandag 11. november 2013, klokken 20:18
Surt ? Man har vel ikke bestilt X-en fordi den blir billig. Dess dyrere den blir dess mer avgifter sparer vi. Når man en gang vil selge har vi kjøpt den til den beste prisen i Europa. Når den tid kommer er jeg sikker på at det kommer til å bli utførsel av begge typer til flere land.

Har bestilt den selv, men jeg håper den blir billigst mulig.. Begynner den å nærme seg en million så er det plutselig ikke så interessant lenger, finnes mye bra konkurrenter til den prisen - som ikke trenger et støpsel.

VikingTMXS

Ja. Men så er det jo det at når de ikke skal ha støpsel så skal de ha noe annet. Er redd for mange som kjøper bil i dag som ikke bruker støpsel kan få alvorlige problemer med å bli kvitt den om noen år. Leste nettopp om en Sveitsisk trendforsker. Han mente det store overgangen til el-biler i Europa kommer så tidlig som i 2016. Leste også om mange bilprodusenter som mente at el-biler ikke kom til å kunne konkurere med fossil biler før 2030. Volvo var blant disse. Der tror jeg de tar skammelig feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA