Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Carwings - trøbbel

Startet av Olemann, mandag 26. november 2012, klokken 13:52

« forrige - neste »

Olemann


Hei,

1. Har surfet rundt her og lest en lengre tråd om 14.5 kWt vs. 16.0 kWt på hhv. 2012 og 2011 modellen, men oppfattet det slik at dette ikke var tilfelle og at batteriet er likt mht. kapasitet?

2. Andre forskjeller på årgangene?  Ser noen heter iOn Active, andre ikke, noen som vet hva det er?

3. Noen påstår at det er 2011 biler som er solgt også i 2012, i alle fall fram til mai.  Altså like biler som bare har kost seg på lager siden ingen er produsert i 2012.   Noen som kan oppklare?


Mvh Ole

Bjornt

Noen påstår det, ja, bla Bertel O Steen AS,  Skøyen. Kort : en masse nye biler i Europa 2011 mod som ikke selger pga av pris og annet. De sendes til Norge hvor elbiler selger en masse. Titter du rundt her finner du en masse info om dette og alt annet du måtte lure på . Gjelder Citroen også. Vet ikke hvordan det er med Mitsubishi, tror ikke det.
Peugeot Ion 2012. Og en 407 HDI Oljebrenner

Mr.Zero

Min Citroën er produsert i mars 2012, men mitsubishi-selgere elsker å kalle den for en 2011-modell.. Den ble tatt opp fra Danmark av den norske importøren sammen med et lass andre. Hva batteristr. angår, ser det ut til at folk her på forumet opererer med forholdsvis lik rekkevidde om bilen er en '11 eller '12.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

foxy

produksjonstidspunkt har ikke noe å si om det er enn 2011 eller 2012 modell.

klassifikasjon av modellår har bare betydning hvis det foreligger endringer av design, teknikk osv.. - ellers er bare førstegangsregistrering relevant. håpløs tullete fokus på modellår i Norge!
I-miev 2011
Asker

Mr.Zero

Vel, i mitt hode og i mange andres, syntes jeg det er veldig greit å kjøpe en ny bil som er produsert det året den blir registrert. Hadde Zero'n min vært produsert eksempelvis i mars 2011 og førstegangsreg i august 2012, ville den vært en real overligger som jeg ikke ville betalt full pris for - selv om bilen var teknisk lik. Mulig dette er tullete, men ikke i mitt hode.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

foxy

greit nok å se på prod.dato som i de allerfleste tilfeller er svært nært førstegangsreg.,

din bil er da enn 2011 modell produsert i 2012...
I-miev 2011
Asker

Mr.Zero

Vel, jeg velger heller å si jeg har en 2012-modell, men den er lik 2011-utgaven.
Skal du selge din 2011-modell så annonserer du den ikke som 2009 selv om den er lik..???

Vi blir nok ikke enige her.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

foxy

#7
joda vi er nok enig - poenget mitt er årsmodell har ikke noe å si sålenge det er ingen signifikante endringer - avgjørende er førstegangsregistrering eller prod.dato. (særlig nå siden mange produsenter ikke bare innfører endringer på en vis dato men jevn fordelt over året)

bare i Norge man fokuserer på årsmodell (se feks. finn.no), er man feks. på mobile.de så er det ikke engang en parameter...
I-miev 2011
Asker

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA