Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enyaq 85x

Startet av E-Trond, onsdag 31. mai 2023, klokken 21:40

« forrige - neste »

Skogs

Så over katalogen. Nesten fristet til å se videre på L&K modellen etter dette.
Noen liker mora mens andre liker dattera. Selv om Skoda leverer Suite og RS osv. Hvor stor er egentlig forskjellene i komfort utenom materialvalg?
Ser ikke ut som at stoppingen er radikalt forandret på noen av de.
Suite VS. RS ser åpenbart ulike ut.
Må vel bare teste de... :)
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

torerik

Jeg satt godt i Suite. Gikk for L&K pga. seteventilasjon, usikker på om selve seter er så mye annerledes. Det tror jeg ikke.

Madammen likte ikke sportsstolene.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

e-Kvaase

Vurderer å bestille Enyaq 85x i mai eller i desember, litt avhengig av videre momsregler for 2025.
Ser det er kampanje nå, men trenger ikke å bytte bil nå ut utgangspunktet.
Har en Passat GTE i veldig god stand, som i utgangspunktet skal byttes ut neste år.

Noen som vil spå noe om 85X priser utover i året?
Det er vel sannsynlig at det dukker opp nye kampanjer utover i 2024.

torerik

Kan aldri tenke meg at prisene går veldig mye opp gitt det elendige nybilsalget. Tror egentlig du får en enda bedre deal til høsten, da begynner desperasjonen å melde seg hos forhandlerne...
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Contango

Har de ikke valgt å kutte produksjonen fremfor å ytterligere kutte priser? Med dagens kronekurs er vel ikke prisene i Norge særlig høye ift resten av Europa, og det er null import av bruktbiler. Blir kanskje mer et spørsmål om spå kronekursen, lønnsoppgjøret og rentenivået. Det kommer vel en ny Enyaq neste år. Kanskje en større grunn til å vente enn å spekulere i prisene.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Elektro12

Jeg har en 85x i bestilling og det er et større problem å få bilen produsert enn at de ikke får solgt. :)

123kris

Når jeg bestilte 15.des ble det sagt fra selger produksjon i uke 11 og levering i midten av mai. Produksjon er nå forsinket med minst 4 uker og det samme da med levering. :(
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

bjornart

Jeg bestilte 85x i begynnelsen av desember 2023. Har enda ikke fått produksjonsdato.

i3/RSiV

Jeg bestilte en RS Coupe i slutten av november. Har fått bekreftet produksjon i uke 10, blir spennende å se om den går igjennom neste uke.

Elektro12

Sitat fra: Elektro12 på tirsdag 27. februar 2024, klokken 06:29Jeg har en 85x i bestilling og det er et større problem å få bilen produsert enn at de ikke får solgt. :)

Bestilte medio november 23. Levering i uke 8. Enda ikke produsert eller fått dato på produksjon. De sliter med deler til 4x4-drivlinjen visstnok. Holder ut litt til før jeg eventuelt ser på alternativer, men ser ikke så mange.

Fotgjenger

Jeg bestilte en 85x i starten av november, fikk da beskjed av selger om sannsynlig levering i midten/slutten av februar. Fikk så i januar beskjed om bekreftet produksjonsuke i uke 7 og levering i midten av mars. Bilen ble produsert i uke 7 og fikk nylig beskjed om at den har ankommet havnen i Tyskland og venter på plass på båt.

Superman

Jeg kaller dette relativt "kort" leveringstid likevel for en populær elbil. Skoda Enyaq selger fortsatt ganske bra i det meste av Europa, og blir eksportert til stadig nye land i andre deler av verden. I mange andre land øker elbil-andelen jevnt og trutt, i noen land mer enn andre, selv om det totale salget av nye biler (inkl. fossil-biler) synker endel også i Europa. Og Norge er vel ikke lenger like høyt prioritert og forfordelt mht. tilsagn om antall nye elbiler. Man kan sikker få diverse andre merker raskere enn Enyaq, men jeg ville i hvert fall ikke byttet ut med en Kina-bil...

Selv ventet jeg i 1 år og 10 måneder fra bestilling, før jeg fikk bilen for halvannet år siden (80x). Den gangen var det brikkemangel som forsinket leveringen mest. Jeg er fortsatt svært godt fornøyd med kjøpet, og koser meg hver gang jeg sitter bak rattet. Det var verdt å vente. Har ingen planer om å bytte den ut heller, selv om det har vært litt mangel på software-oppdateringer, og litt "hikke" i mobil-appen.
 :)
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

EriTom

Bestilte RS SUV dagen etter den var mulig å bestille i oktober, mottok bilen idag 😋
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Elektro12

Sitat fra: EriTom på tirsdag 27. februar 2024, klokken 22:55Bestilte RS SUV dagen etter den var mulig å bestille i oktober, mottok bilen idag 😋

Bestilte tidlig november og fikk uke 19 som forsinket levering i dag. 11 uker senere enn planlagt.

Vurderer å be om kansellering eller kompensasjon.

daktari

Dere er da så utålmodige. Ventet 6 mndr på Model S i 2017. Snart 1 år på EX90. 1,5+ år på ID.4 gtx. 1,5 år på iX og EV6.

Men det er mange biler på markedet å velge i.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA