Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Forskjell importbil / forhandlerbil

Startet av nordvik, søndag 25. november 2012, klokken 16:26

« forrige - neste »

Kryten

Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Rio

I stedet for en dieselvarmer, så ville det jo være mer logisk å bruke de pengene på større batterikapasitet. Da kunne man kjøre "like langt" om vinteren, og enda lengre om sommeren når man ikke bruker oppvarming.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

I tillegg, som vi elbilister gjerne glemmer: dieselvarmere avgir CO og CO2, og Nissan Leaf har fjernstyring av oppvarmingen. Det er greit utendørs, men det blir jo livsfarlig i en liten garasje hvis den går en stund.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

PK

Sitat fra: Rio på søndag 11. november 2012, klokken 09:11
I tillegg, som vi elbilister gjerne glemmer: dieselvarmere avgir CO og CO2, og Nissan Leaf har fjernstyring av oppvarmingen. Det er greit utendørs, men det blir jo livsfarlig i en liten garasje hvis den går en stund.
Jeg har en volvo idag, samme styringen på den som i Leafen, selv med diesel varme. Så det er igrunnen ikke noe argument for å ikke sitte det inn..

Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Er det bekrefetet at 2013 versjonen kommer med nytt Varmesystem? Noen som vet når ev. Den kommer..?
Har hørt rykter om 6,6 kwh lader og.... Noen som vet noe om det..?

Sitat fra: Rio på søndag 11. november 2012, klokken 09:09
I stedet for en dieselvarmer, så ville det jo være mer logisk å bruke de pengene på større batterikapasitet. Da kunne man kjøre "like langt" om vinteren, og enda lengre om sommeren når man ikke bruker oppvarming.
Helt enig. Hadde gladlig betalt for større batteripakke....

Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

arnejorg1

Sitat fra: skatvalsbygg på lørdag 10. november 2012, klokken 21:14
Litt off-topic: Selgeren som snakket med meg på Britannia i går hevdet i fullt alvor at Leaf kjører 175 km på sommeren. Jekket ham ned til 140. :)

Han sa til meg også at den gikk 18 mil. Jeg påhengtere at det var maximum, og det var han enig i ;). Og jeg er enig med lynet. En bil som er tyngre med mer luftmotstand kan iallefall ikke få bedre rekkevidde enn leaf med samme batteripakken ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Oreo

Sitat fra: PK på søndag 11. november 2012, klokken 09:36
Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Er det bekrefetet at 2013 versjonen kommer med nytt Varmesystem? Noen som vet når ev. Den kommer..?
Har hørt rykter om 6,6 kwh lader og.... Noen som vet noe om det..?
Som jeg sa i starten av tråden, hevdet selger at Leaf ville være prikk lik i 2013 som i 2012.
Når det er sagt så er jeg litt skeptisk til selgeres kunnskap om eget produkt generelt, når jeg ved flere tilfeller har opplevd å vite mer selv (skremmende), samt selgere som forteller hva de tror kunder vil høre.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

svingen

Sitat fra: Oreo på tirsdag 13. november 2012, klokken 23:33
Sitat fra: PK på søndag 11. november 2012, klokken 09:36
Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Er det bekrefetet at 2013 versjonen kommer med nytt Varmesystem? Noen som vet når ev. Den kommer..?
Har hørt rykter om 6,6 kwh lader og.... Noen som vet noe om det..?
Som jeg sa i starten av tråden, hevdet selger at Leaf ville være prikk lik i 2013 som i 2012.
Når det er sagt så er jeg litt skeptisk til selgeres kunnskap om eget produkt generelt, når jeg ved flere tilfeller har opplevd å vite mer selv (skremmende), samt selgere som forteller hva de tror kunder vil høre.

dumt det ikke er noe "liker" knapp på det forumet her.....

må si meg veldig enig med Oreo,er utrolig dårlig av forhandlere og vite så lite føler jeg,men det er nok noe vi bare må innfinne oss med,opplevde når jeg var på nissan sin "show" i oslo og selger der viste pent lite,fikk mere info av og google 30 min enn og snakke med han,men hadde samme opplevelse når jeg skulle kjøpe meg nytt tur turstyr og så,skal ikke si att sport1 eller andre sporsbutikker alltid vet så mye eller,er vel slik ting har blitt,er ikke lengre noe krav att man skal kunne det man driver med og veldig mange har det som en "jobb" dvs 8-16 og bryr seg egetlig ikke stort,dumt får dem som eier butikke og forbrukere...men nok klaging får i kveld ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kryten

Sitat fra: skatvalsbygg på fredag 09. november 2012, klokken 13:25

Selgeren jeg snakket med mente sjuseteren kom til å havne i intervallet 280.000 - 330.000.

Hvis dette stemmerhva havner da femseteren på ? Billigere enn Leafen??

Noe av grunnen til dette er de forener to biler som de har designet og slipper derme unna fordyrene design ledd...
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 10. november 2012, klokken 22:24
Hvis man bor i de flateste delene av Norge og stort sett kjører på landevei i 60km/t tror jeg 175km er helt greit på tørr asfalt.

....
Hvis Nissan kommer med en 7-seters e-NV2000 som har rundt 40kWh batteri skal jeg revurdere Tesla Model S. Forutsatt at prisen blir fornuftig (300-350.000,-), noe jeg tror den må bli i 2013/2014 når Nissan får reell konkuranse.

Thomas

Lanserer de denne med alternativ batteripakke som er 50-100% større enn Leafen så kommer jeg også til å bytte inn Leafen :-)

svingen

eventuelt må man montere Webasto hvis ikke blir det ikke langt man kommer uten dun jakke på vintern blir mye og varme opp ;)

får håpe det kommer større batteri.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

tomrh

Tror faktisk en e-NV200 med eber har tjangs å bli vår neste hovedbil? Jeg har null tro på at et elektrisk varmeapparat skal kunne fungere i en såpass volumiøs bil, i så fall vil det jo tømme batteriet fullstendig om vinteren. Men eber vil jo være perfekt, den bevarer det meste av kjørelengden vinters tid. Denne bilen kan kanskje fungere som hyttebil. Vurderer også en Outlander hybrid, men hybrid har jo ikke noen bomfordeler, og hytteveien vår har hele 6 av dem. :(
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Vaagen

#26
Sitat fra: Finnøy på mandag 03. desember 2012, klokken 22:29
Lanserer de denne med alternativ batteripakke som er 50-100% større enn Leafen så kommer jeg også til å bytte inn Leafen :-)

Den kommer ikke med større pakke  :( pratet med teknisk sjef på mandag, i forbindelse med testkjøring av bilen. Han skylder på at plattformen ikke tåler all verdens, hvis de f. eks. dobler, så synker bilens lasteevne. Jeg argumenterte med at for de modellene som leveres med syv seter, så er det ikke prekært at bilen kan laste 677kg.
2012 Nissan LEAF Glacier Pearl
2016 Tesla Model X60 "The Last Titan"
Reservert Model ≡

jkirkebo

Sitat fra: Vaagen på onsdag 13. februar 2013, klokken 13:44
Den kommer ikke med større pakke  :( pratet med teknisk sjef på mandag, i forbindelse med testkjøring av bilen. Han skylder på at plattformen ikke tåler all verdens, hvis de f. eks. dobler, så synker bilens lasteevne. Jeg argumenterte med at for de modellene som leveres med syv seter, så er det ikke prekært at bilen kan laste 677kg.

Større pakke må ikke bety større vekt. Det kan også fikses med celler med høyere energitetthet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Noen som har fått med seg om denne kan leveres med hengerfeste?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

#29
Sitat fra: skatvalsbygg på søndag 09. desember 2012, klokken 22:55
Jeg har null tro på at et elektrisk varmeapparat skal kunne fungere i en såpass volumiøs bil, i så fall vil det jo tømme batteriet fullstendig om vinteren.

Sitat fra: Kryten på søndag 11. november 2012, klokken 08:33
Godt mulig de velger varmepumpe løsningen som de går for på 2013 leaf.
Ja, nå når Sunderland-produserte Leaf kommer med varmepumpe er det veldig sannsynlig at e-NV200 også vil få dette. De har ihvertfall nylig testet den i kaldt vær med suksess. Står ikke noe om varmepumpe, men de må nå ha hatt det varmt nok i bilen siden de kan kalle det en suksess.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA