Koding av spoiler, noen som har fått det gjort?

Startet av Model Y, mandag 22. mai 2023, klokken 10:50

« forrige - neste »

Model Y

Hei!
Er det noen som har fått kodet inn ettermontert spoiler (Model 3/Y) av Tesla på sin bil?
Kan de utføre det selv om spoiler ikke er montert av Tesla, evt. heller ikke original?

Burde jo være en smal sak, da det kun er for å oppgradere bilde på dash.

Rosstopher

Har sett at folk i USA har fått lagt inn spoiler på bildet i bil og i app selv om den ikke er original. Bare å sende en serviceforespørsel og spørre, vel?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Klykken

"før i tiden" måtte man kontakte Tesla hvis man hadde byttet mellom originalfelger og ville ha det i IC og app. Antar det er samme med spoilærn bak nå, inntil det kommer muligheter for å fikse på det i menyene i bilen, også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

Ville vel ikke akkurat vært rart om de ikke vil kode inn et uoriginalt kopiprodukt som både er kjøpt og montert av andre.

Model Y

Nei, i teorien ikke. Men 10k for karbonfiber-spoileren betaler jeg ikke. Vurderer en billig matt sort, mest for å bryte opp litt på bakluken, og som buffer i tilfelle luka smeller i taket i parkeringskjeller.

Poenget nevnt med hjul er jo interessant. Måtte man da betale kodingen?

Det tar jo 5 min, og kunne (etter min mening) vært en innstilling tilgjengelig sammen med hjul og ikke minst colorizer.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA