Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Est. delivery: 13.june - 30. june.. Når får jeg vite sikker dato?

Startet av Daggan, mandag 15. mai 2023, klokken 19:50

« forrige - neste »

Gressklipper

Sitat fra: number99 på lørdag 03. juni 2023, klokken 02:43Min EDD ble forandret fra 13.-30.juni til 12.-30.juni her om dagen. Virker som vi har en "soft match" i en batch med MYP Q som enten er på vei eller står på kaien i Drammen. Leser i andre forum at det står hundrevis av MY i Drammen nå.

Jeg har ikke fått VIN enda, verken i kildekode eller app. Har dog funnet "isNotMatchedToRa00Vin":false i kildekoden som gir meg et lite håp om at VIN er like rundt hjørnet...

Kan du forklare hva du mener med isNotMatchedToRa00Vin":false? Finner dette på min som har antatt levering 22 jun til 30 jun også

number99

Mange mener at når "isNotMatchedToRa00Vin" endrer seg fra "true" til "false", har du  fått tildelt bil i en batch (soft match) og VIN blir synlig snart.
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Gressklipper

Sitat fra: number99 på lørdag 03. juni 2023, klokken 10:40Mange mener at når "isNotMatchedToRa00Vin" endrer seg fra "true" til "false", har du  fått tildelt bil i en batch (soft match) og VIN blir synlig snart.

Slik ja! Takk for forklaringen. Da satser vi på snarlig tildeling.

number99

Sitat fra: Gressklipper på lørdag 03. juni 2023, klokken 10:59
Sitat fra: number99 på lørdag 03. juni 2023, klokken 10:40Mange mener at når "isNotMatchedToRa00Vin" endrer seg fra "true" til "false", har du  fått tildelt bil i en batch (soft match) og VIN blir synlig snart.

Yepp, hold meg gjerne oppdatert om det skjer noe hos deg!
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Outofwarranty

Fikk VIN i går. YP MCR, hvitt interiør. Samtidig ble est. delivery utsatt fra 4.-15. juni til 19.-30. juni  ??? Betalte like godt, i håp om at det kan smøre maskineriet.
VIN 2. juni: Tesla YP Midnight cherry red/hvite seter

2015 MS P85

Voyager79

Ser ut som de fleste som har bestilt MYP har fått utsatt levering til slutten av Juni. Ser det er svært få MYP som er registrert i Norge den siste tiden også, kun en eller to om dagen ifølge Teslastats.

Litt interessant at det spriker veldig når bilen er bestilt og at EDD er stort sett det samme for alle med MYP i bestilling. Mulig de har hatt en pause i produksjonen på MYP den siste tiden?

Ser forresten i Tesla Inventory at der er 4 stk  Midnight blue og en QS som er forventet inn til Drammen snart, så det er godt mulig der kommer flere MYP inn til landet snart  ;D

Gressklipper

Sitat fra: number99 på lørdag 03. juni 2023, klokken 14:26
Sitat fra: Gressklipper på lørdag 03. juni 2023, klokken 10:59

Yepp, hold meg gjerne oppdatert om det skjer noe hos deg!

Yes, du og :+1:

Moholt

Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Har ikke fått tildelt VIN eller finner VIN i kildekode, men ser det står «isNotMatchedToRa00Vin = False». Noen som vet hvor lenge før levering det er vanlig å få tildelt VIN? Hvis jeg leser teslastats riktig ser det ut til at flest Model Y leveres mot slutten av kvartalet (om man ser på foregående kvartal), er det nærliggende å anta at det skal leveres svært mange Model Y ila juni?
Model Y RWD 2023

number99

Sitat fra: Moholt på søndag 04. juni 2023, klokken 10:13Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Har ikke fått tildelt VIN eller finner VIN i kildekode, men ser det står «isNotMatchedToRa00Vin = False». Noen som vet hvor lenge før levering det er vanlig å få tildelt VIN? Hvis jeg leser teslastats riktig ser det ut til at flest Model Y leveres mot slutten av kvartalet (om man ser på foregående kvartal), er det nærliggende å anta at det skal leveres svært mange Model Y ila juni?

Det kan virke som 2-3 uker i gjennomsnitt fra VIN til levering, utfra ha folk har postet i forum. Kommer jo an på om man bor i Drammen eller Tromsø. Det vil bli levert ut tusenvis av MY ila juni ettersom det er siste mnd i 2.kvartal. Jeg venter også på VIN og håper virkelig at det skjer noe snart...

Ro-Ro skipet AUTO ECO kommer til Drammen fra  Bremerhaven 7.6. Kl.0800. Vi kan jo håpe på at bilene vår er ombord der ;)
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Gressklipper

Sitat fra: number99 på søndag 04. juni 2023, klokken 12:52
Sitat fra: Moholt på søndag 04. juni 2023, klokken 10:13Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Har ikke fått tildelt VIN eller finner VIN i kildekode, men ser det står «isNotMatchedToRa00Vin = False». Noen som vet hvor lenge før levering det er vanlig å få tildelt VIN? Hvis jeg leser teslastats riktig ser det ut til at flest Model Y leveres mot slutten av kvartalet (om man ser på foregående kvartal), er det nærliggende å anta at det skal leveres svært mange Model Y ila juni?

Det kan virke som 2-3 uker i gjennomsnitt fra VIN til levering, utfra ha folk har postet i forum. Kommer jo an på om man bor i Drammen eller Tromsø. Det vil bli levert ut tusenvis av MY ila juni ettersom det er siste mnd i 2.kvartal. Jeg venter også på VIN og håper virkelig at det skjer noe snart...

Ro-Ro skipet AUTO ECO kommer til Drammen fra  Bremerhaven 7.6. Kl.0800. Vi kan jo håpe på at bilene vår er ombord der ;)

7/6 hadde vært noe. Er vel liten sjanse for det, kanskje? Var i kontakt med selger onsdag forrige uke. Mente da at 22 til 30 juni var reelt, men selvfølgelig ingen garanti

Ed_Eng87

Så lenge vi får bilene innen 30 juni med den rentekampanjen er det godt nok.
2023 Tesla MYP Quicksilver

Sveen

Moholt

Sitat fra: Sveen på søndag 04. juni 2023, klokken 19:55Hvor finner dere kontaktinfo til selger?

Jeg bestilte på internett og fikk en autogenerert e-post fra en Tesla advisor etter fullført bestilling. Nederst i denne e-posten står mobilnr til Tesla advisor. Jeg har ringt hen noen ganger med spørsmål og fått god hjelp. Når det gjelder levering får jeg ikke annen info enn det som står i app'en.
Model Y RWD 2023

Sveen

Sitat fra: Moholt på søndag 04. juni 2023, klokken 21:12
Sitat fra: Sveen på søndag 04. juni 2023, klokken 19:55Hvor finner dere kontaktinfo til selger?

Jeg bestilte på internett og fikk en autogenerert e-post fra en Tesla advisor etter fullført bestilling. Nederst i denne e-posten står mobilnr til Tesla advisor. Jeg har ringt hen noen ganger med spørsmål og fått god hjelp. Når det gjelder levering får jeg ikke annen info enn det som står i app'en.

Huh, står ingen kontaktinfo i noen av e-postene jeg har fått.

number99

Sitat fra: Sveen på søndag 04. juni 2023, klokken 21:18
Sitat fra: Moholt på søndag 04. juni 2023, klokken 21:12

Huh, står ingen kontaktinfo i noen av e-postene jeg har fått.

Tror nok det beste er å ringe Tesla å høre.
Selv fikk jeg en mail fra selger med navn og nummer etter bestilling på nett.
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA