Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Est. delivery: 13.june - 30. june.. Når får jeg vite sikker dato?

Startet av Daggan, mandag 15. mai 2023, klokken 19:50

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

SitatDet rare er at han selgeren som ringte meg etter bestillinga var så skråsikker på begynnelsen av Juni.
Ikke så rart egentlig....de jobber på Tesla også ut de estimatene de får...løpende....har aldri opplevd at de juger på dette....de sier bare det de vet...

number99

Sitat fra: Voyager79 på tirsdag 06. juni 2023, klokken 08:29MYP Hvit bestilt 08.05

Det rare er at han selgeren som ringte meg etter bestillinga var så skråsikker på begynnelsen av Juni.
Kanskje jeg burde ta meg en telefon til dem å høre hva de sier nå.

Blir spennende å høre hva du får til svar her. Ofte vet selgere like lite som oss, iallefall frem til VIN er tildelt. Ser at EDD på Tesla sine websider på MYP nå er Jun-Jul 23, samme som du har fått opp på din bestilling.
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Sveen

Sitat fra: Voyager79 på tirsdag 06. juni 2023, klokken 08:29MYP Hvit bestilt 08.05

Det rare er at han selgeren som ringte meg etter bestillinga var så skråsikker på begynnelsen av Juni.
Kanskje jeg burde ta meg en telefon til dem å høre hva de sier nå.

Har du fått tildelt VIN?

Joulenissen

Venter på en LR Quicksilver. Fikk VIN 13 mai og levering hoppet fra 16.05-01.06 til 01.06-16.06. I helgen ble den enda en gang forskjøvet til 15.06-29.06

Krysser fingrene..

number99

Sitat fra: Joulenissen på tirsdag 06. juni 2023, klokken 09:15Venter på en LR Quicksilver. Fikk VIN 13 mai og levering hoppet fra 16.05-01.06 til 01.06-16.06. I helgen ble den enda en gang forskjøvet til 15.06-29.06

Krysser fingrene..

Siden du har fått VIN skal det være mulig for selger eller noen i Tesla til å finne ut hvor bilen din er og gi deg et litt mer konkret tidspunkt. Står hundrevis av MY på kaien i Drammen, mulig en av dem er din
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

gardi

Sitat fra: Ed_Eng87 på tirsdag 06. juni 2023, klokken 08:32
Sitat fra: gardi på mandag 05. juni 2023, klokken 17:14Min blå MY LR endret også EDD fra 11-30.juni til 15-26 juni nå i dag.
Er først og fremst farge (blå) og utleveringssted (stavanger) som bekymrer meg for om dette estimater blir realistisk.

Det at du ventet siden januar hørtes ut som det er mangel på blåfargen eller at noe gikk galt under prosessen for den blå fargen. Det er ihvertfall ikke normalt, med mindre de har måtte forbedre eller endre på blåfargen og dette tok tid pga leverandører og lignende.

Jeg bestilte min MYP QS den 24.april, har enda EDD på 11-30 juni med utlevering Stavanger, så får se om dette endrer seg ila uken. Så krysser fingrene. Vi har alle mann 14 dagers angrefrist når man har bestilt fra nettet. Og dette vet Tesla godt!

Blå LR lages fortsatt bare i Kina virker det som. Så da blir det jo en lengre vei.
Og det virker som det blir registrert færre blå enn hva som er blitt bestilt (ren spekulasjon fra min side). Inne på teslastats.no ser jeg at det har begynt å komme blå MYP fra Berlin til Norge, men ingen blå LR.
Bestilt MY LR Blå/svart 19" 28.jan 2023
Fikk VIN i app 07.06.2023 (XP7.. Berlin-bil)
Utlevering: Stavanger 27-30 Juni (Bil ble til slutt utlevert 28.06.2023 i Drammen)

number99

Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Imperilous

Sitat fra: number99 på tirsdag 06. juni 2023, klokken 11:26Jeg fikk VIN tildelt i dag!
Oppdatert EDD 23-30/6
MYP QS?

Jeg har også en MYP QS i bestilling. Fikk VIN for ett par uker siden, men har ikke hørt noe om levering. Står EDD 17-27 juni hos meg.

Jeg antar at bilen kommer med "AUTO ECO" eller "VIKING CONSTANZA" til Drammen nå i løpet av de neste 2-3 dagene, men jeg lurer på når Tesla Sales Advisor tar kontakt for å avtale levering.

Moholt

Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Ikke mottatt VIN. Antar da at estimert levering er feil. Noen som kjenner til hvor tett på VIN kan komme?
Model Y RWD 2023

number99

Sitat fra: Imperilous på tirsdag 06. juni 2023, klokken 12:12
Sitat fra: number99 på tirsdag 06. juni 2023, klokken 11:26Jeg fikk VIN tildelt i dag!
Oppdatert EDD 23-30/6
MYP QS?

Jeg har også en MYP QS i bestilling. Fikk VIN for ett par uker siden, men har ikke hørt noe om levering. Står EDD 17-27 juni hos meg.

Jeg antar at bilen kommer med "AUTO ECO" eller "VIKING CONSTANZA" til Drammen nå i løpet av de neste 2-3 dagene, men jeg lurer på når Tesla Sales Advisor tar kontakt for å avtale levering.

MYP QS ja. I forhold til Teslastats og at det er siste mnd i Q2, så er det veeeldig mange tusen biler som skal ut u juni, så regner med utlevering i siste halvdel av juni er reelt.

Jeg har hatt litt kontakt med selger hos Tesla, og han sa at han skulle kontakte med vedrørende levering osv. Regner med de avventer å ta kontakt inntil de vet når bilen kommer til utleveringssted som er Bergen i mitt tilfelle.
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Moholt

Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 12:22Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Ikke mottatt VIN. Antar da at estimert levering er feil. Noen som kjenner til hvor tett på VIN kan komme?

Var i kontakt med Tesla Advisor i dag og i følge hen har jeg hatt VIN i et kort tidsrom uten å varsles (borte nå) og dette er da grunnen til estimert levering 11. - 22. juni. Antageligvis gjelder ikke estimat på levering lenger. Uklart hva som har skjedd, kunne være bil som ikke kom med transport, skade på bil eller noe med logistikk.

Fikk beskjed om at det kom en båt fra Berlin (om jeg husker riktig) om 14 dager, men uavklart for min del om jeg får herfra eller senere.

Noen som vet hvordan det er med avbestilling, man taper da kun depositum på 2500 kr? Må vurdere å se etter alternativ om det blir etter juni.
Model Y RWD 2023

number99

Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 16:55
Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 12:22Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Ikke mottatt VIN. Antar da at estimert levering er feil. Noen som kjenner til hvor tett på VIN kan komme?

Var i kontakt med Tesla Advisor i dag og i følge hen har jeg hatt VIN i et kort tidsrom uten å varsles (borte nå) og dette er da grunnen til estimert levering 11. - 22. juni. Antageligvis gjelder ikke estimat på levering lenger. Uklart hva som har skjedd, kunne være bil som ikke kom med transport, skade på bil eller noe med logistikk.

Fikk beskjed om at det kom en båt fra Berlin (om jeg husker riktig) om 14 dager, men uavklart for min del om jeg får herfra eller senere.

Noen som vet hvordan det er med avbestilling, man taper da kun depositum på 2500 kr? Må vurdere å se etter alternativ om det blir etter juni.

Huff, den er lei...
Mister 2500 og det er vel det.
Det er mye biler på vei denne mnd og det kan jo bli noen avbestillinger og du er heldig å får tildelt ny VIN. Ville holdt på bestillingen ut måneden, så heller kansellert i begynnelsen av juli.
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Sveen

Bare 79 biler registrert i dag, lov å håpe at det er stille før stormen?

Gressklipper

Jaha. Så da er ikke båten Auto Eco med ankomst i morgen, som tidligere spekulert her i tråden, aktuell for oss som venter på y..  :-X

Sveen

Sitat fra: Gressklipper på tirsdag 06. juni 2023, klokken 19:10

Jaha. Så da er ikke båten Auto Eco med ankomst i morgen, som tidligere spekulert her i tråden, aktuell for oss som venter på y..  :-X

Mulig det er forskjell på de med og uten VIN her da. Har du ikke VIN enda, så er neppe bilen din på denne båten.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA