Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Est. delivery: 13.june - 30. june.. Når får jeg vite sikker dato?

Startet av Daggan, mandag 15. mai 2023, klokken 19:50

« forrige - neste »

Nimrad

Sitat fra: Nimrad på mandag 12. juni 2023, klokken 19:38Står fortsatt 17.-28. juni for meg uten å ha fått tildelt noe VIN. Ringte Tesla i dag og de var skeptiske til den datoen, så sjansen var mer om noen plutselig avbestilte :(
Nå har jeg fått VIN. 2 uker igjen av måneden, men estimert levering 3.-18. juli. Maks uflaks...
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Hardwired

Hei Nimrad. Sjekk inventory. Ligger CR i der med lokasjon Bergen.

Moholt

Sitat fra: number99 på mandag 12. juni 2023, klokken 21:06
Sitat fra: Moholt på mandag 12. juni 2023, klokken 15:57Noen som har hatt EDD 26. - 30. juni (hentested Bergen) og som nå har avtalt dato for henting?

Jeg har fått VIN og beskjed om at bil skal være på båt som kommer til Bergen 25/26. juni, men ikke fått melding om å avtale dato for henting. Noen som vet hvor tett på det pleier å komme?

Ser på Tesla kontoside at vinterdekk skal hentes på dekkhotell. Jeg henter bil annet sted enn der jeg bor, er det da mulig å avtale henting av dekk hjemme (eller like greit å bare ta det med en gang)?

Fikk beskjed fra selger at bilen min står i Belgia og kommer til Bergen rundt 23.6. Bilen din er sikkert med på samme båt om du har Berlin VIN (starter med XP7). SMS sendes når båten er på vei til Bergen ble jeg fortalt.

Ja, det er det forhåpentligvis samme båt. Jeg har også Berlin VIN. Hva er din EDD? Min endret seg i går til 24. - 30. juni.
Model Y RWD 2023

Nimrad

Sitat fra: Hardwired på onsdag 14. juni 2023, klokken 11:16Hei Nimrad. Sjekk inventory. Ligger CR i der med lokasjon Bergen.
Ja, men da må jeg enten ta hvitt interiør for 20k ekstra, eller 20" felger og 40k ekstra. Da jeg bestilte kostet den 20k mindre enn den gjør nå inkl mva, så det blir dyrt å kjøpe inventory for min del.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Ed_Eng87

Dæven 8) , da var VIN ankommet, men EDD er nå 5-20 juli... Får håpe dette kan skje raskere.
2023 Tesla MYP Quicksilver

Gynt

Sitat fra: number99 på lørdag 10. juni 2023, klokken 09:36Noem vet hvilken båt som frakter Tesla til Bergen? SEA-CARGO sine båter?
Nei, det tviler jeg på.
THAMES HIGHWAY (Ro-ro-bilbåt, Bahamas flagg) lastet i Zeebrugge i går, har planlagt ankomst Drammen i morgen 22/6, Tananger og Bergen på fredag 23/6 og Trondheim på lørdag 24/6.
Mitt stalltips er at skipet er lastet med Teslaer.

number99

Sitat fra: Gynt på onsdag 21. juni 2023, klokken 10:09
Sitat fra: number99 på lørdag 10. juni 2023, klokken 09:36Noem vet hvilken båt som frakter Tesla til Bergen? SEA-CARGO sine båter?
Nei, det tviler jeg på.
THAMES HIGHWAY (Ro-ro-bilbåt, Bahamas flagg) lastet i Zeebrugge i går, har planlagt ankomst Drammen i morgen 22/6, Tananger og Bergen på fredag 23/6 og Trondheim på lørdag 24/6.
Mitt stalltips er at skipet er lastet med Teslaer.

Takk!
Dette kan stemme bra. Jeg får min MYP QS neste uke. :)
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Avany

Vi fikk først dato 17-30 juni da vi bestilte model y til Bergen 5.juni. Da vi fikk Vin endret dato seg til 29-30. Denne uken endret datoen seg igjen til 3.-18.juli. Da regner jeg med at bilen ikke kom med Thames Highway, men må vente på neste båt. Noen som vet hva neste båt er? Det skulle visst leies inn en liten båt, sa de...jeg fikk bekreftet at bilen var kommet til Zeebrugge.

Dos

Jeg bestilte i begynnelsen av Mai, fikk mulighet til å velge hentetidspunkt i begynnelsen av Juni (fikk bare et par dager å velge mellom), men har vært bortreist i 3 uker, så jeg sa det ikke var mulig. Tesla kunne da legge inn ny bestilling i begynnelsen av Juni og regnet med jeg ville få bil før utgangen av Juni. Fikk tidlig VIN og det sto dato 20.-30. Juni hele mnd, men idag ble det forandret til 2.-17. Juli :( Spørs om ikke det blir å se på noen av disse andre elbil kampanjene.

VoltWay

Du vil kjøpe en annen bil fordi den du ville ha blir levert noen uker senere enn forespeilet?

Dos

Sitat fra: VoltWay på torsdag 22. juni 2023, klokken 19:13Du vil kjøpe en annen bil fordi den du ville ha blir levert noen uker senere enn forespeilet?

Årsaken har helt og holdent med rentekampanjen å gjøre. Bilen blir noen titalls tusen dyrere dessverre.

Hardwired

Hentet en MYLRQS i Drammen i dag.

Fin kjøretur tilbake til Kristiansand i finværet.
God bil, ingen ting å bemerke ved levering. De var tomme for vinterdekk, så jeg kan hente de ut på servicesenteret her. Helt topp, så slapp jeg å ha de i bilen på turen. Mange biler som ble levert ut samtidig.

VoltWay

Sitat fra: Dos på torsdag 22. juni 2023, klokken 19:41
Sitat fra: VoltWay på torsdag 22. juni 2023, klokken 19:13Du vil kjøpe en annen bil fordi den du ville ha blir levert noen uker senere enn forespeilet?

Årsaken har helt og holdent med rentekampanjen å gjøre. Bilen blir noen titalls tusen dyrere dessverre.
Ah, det var en greie. Teit opplegg å bruke utleveringsdato som grense.

Dos

Sitat fra: VoltWay på torsdag 22. juni 2023, klokken 22:40
Sitat fra: Dos på torsdag 22. juni 2023, klokken 19:41

Ah, det var en greie. Teit opplegg å bruke utleveringsdato som grense.

Enig der, spesielt når de avsluttet rentekampanjen på bestillinger etter 15. Juni. Hvorfor kunne ikke fristen bare være at du bestilte innen det.

Kim-

Kun med kvartalstall å gjøre.

God rente på lånet er veldig greit, men bare husk på at det ikke er fast rente, så når styringsrenten øker så går billånet også opp. Om det står på økonomien at 10-20k blir for dyrt så kan det være greit å sette seg ned og vurdere noe rimeligere. Det blir ikke rimeligere i nærmeste fremtid
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA