Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Est. delivery: 13.june - 30. june.. Når får jeg vite sikker dato?

Startet av Daggan, mandag 15. mai 2023, klokken 19:50

« forrige - neste »

Daggan

Hei, jeg har bestilt en tesla Y performance og fått estimert leveringsdato mellom 13.-30.juni.. Dette lander muligens i ferien og jeg må planlegge litt i forhold til bilen jeg bruker nå.. Noen som vet ca. når en kan håpe på en definitiv dato? Takker for svar!

hawK

Mulig det avhenger litt av utleveringssted. Men jeg skal hente i Drammen, har en måneds tid hatt tildelt VIN og estimat 17. mai til 1. juni. I dag 15. mai fikk jeg velge dato for utlevering neste uke (23.-25. kunne jeg velge fritt).

mjohank

Jeg hadde leveringstid i Bergen mellom 19mai-03 juni. Fikk VIN for ca 2 uker siden. Fikk melding idag om å logge meg inn og reservere utleveringsdato og tidspunkt. Så det er nok rett rundt hjørnet for deg nå. Anbefaler å logge deg inn UMIDDELBART når du mottar meldingen. De hverken tuller eller overdriver når det gjelder det de sier om at datoene går fort

Håvar

Jeg fikk melding om å velge Delivery date i dag. Første mulige var 6.jun (TMY LR rød til Tromsø). Fikk VIN rett før helgen
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Klykken

Sitat fra: Daggan på mandag 15. mai 2023, klokken 19:50Hei, jeg har bestilt en tesla Y performance og fått estimert leveringsdato mellom 13.-30.juni.. Dette lander muligens i ferien og jeg må planlegge litt i forhold til bilen jeg bruker nå.. Noen som vet ca. når en kan håpe på en definitiv dato? Takker for svar!
Du får en SMS hvor du kan velge hentedato når tiden nærmer seg. Hvis ingen av datoene passer svarer du opp på SMSen og ber om utsettelse til en dag det passer, og forhåpentligvis løser det seg. Er det i overgangen mellom kvartaler kan det derimot hende du får en ekstra lang utsettelse inntil en ny batch kommer fra Tyskland og at noen andre rykker frem og overtar bilen din. De pusher ofte hardt på ved kvartalsslutt.

Passer det ikke deg personlig kan du få en stedfortreder til å hente ut for deg. Bare sørg for å pløye gjennom stegene på telefonen din, så går det bra. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Nimrad

Sitat fra: Klykken på tirsdag 16. mai 2023, klokken 10:18Passer det ikke deg personlig kan du få en stedfortreder til å hente ut for deg. Bare sørg for å pløye gjennom stegene på telefonen din, så går det bra. :)
Vet du at det går fint med en stedfortreder? Jeg er en del vekkreist og lurer på å få kona til å plukke den opp.
Sitat fra: Håvar på mandag 15. mai 2023, klokken 22:08Jeg fikk melding om å velge Delivery date i dag. Første mulige var 6.jun (TMY LR rød til Tromsø). Fikk VIN rett før helgen
Kan jeg spørre når du bestilte? Jeg har TMY LR Midnight Cherry Red i bestilling selv med forventet levering 7.-30. juni og håper virkelig på å få 1,99% rente-deal. Bestilte 21. januar selv.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Kim-

Dersom alt er i orden (betaling), kan du få kona til å hente, men du får en Mail under utlevering hvor du bekrefter at bilen er hentet ut, denne må svares på før kona kan kjøre av sted.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Mobileum

Så du går ut fra at kona til TS ikke får være med på ferie?  ;)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

RJK

Sitat fra: Mobileum på torsdag 18. mai 2023, klokken 13:24Så du går ut fra at kona til TS ikke får være med på ferie?  ;)
Han svarte vel til Nimrad, som vurderte å sende kona for å hente.

Sitat
SitatPasser det ikke deg personlig kan du få en stedfortreder til å hente ut for deg. Bare sørg for å pløye gjennom stegene på telefonen din, så går det bra. :)
Vet du at det går fint med en stedfortreder? Jeg er en del vekkreist og lurer på å få kona til å plukke den opp.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Håvar

Sitat fra: Nimrad på torsdag 18. mai 2023, klokken 09:44
Sitat fra: Håvar på mandag 15. mai 2023, klokken 22:08Jeg fikk melding om å velge Delivery date i dag. Første mulige var 6.jun (TMY LR rød til Tromsø). Fikk VIN rett før helgen
Kan jeg spørre når du bestilte? Jeg har TMY LR Midnight Cherry Red i bestilling selv med forventet levering 7.-30. juni og håper virkelig på å få 1,99% rente-deal. Bestilte 21. januar selv.

Jeg bestilte i november i fjor.
Tviler på at vi som har kjøpt LR får rentekampanje siden de har satt opp prisen. Det er lov å håpe!
Jeg vet de som har kjøpt RWD får 1.99%, men prisen på RWD har ikke gått opp siden 13. jan, så Tesla har lite incentiv for å nekte de kampanjerente
2015 e-Golf

Nimrad

Sitat fra: Håvar på torsdag 18. mai 2023, klokken 21:50Tviler på at vi som har kjøpt LR får rentekampanje siden de har satt opp prisen. Det er lov å håpe!
Jeg vet de som har kjøpt RWD får 1.99%, men prisen på RWD har ikke gått opp siden 13. jan, så Tesla har lite incentiv for å nekte de kampanjerente
Jeg har fått rentekampanje på 1.99%, så det er i boks, men jeg må jo få bilen før 30. juni, var helst det jeg tenkte på.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Håvar

Åja, med den gamle prisen? :)
Da skal jeg også prøve meg! Kan jeg spørre hva du gjorde for å få kampanjerenta?

Det kan jo bli spennende siden du har etd-intervall frem til 30.6.
Men jeg hadde 2.-16.juni, og har som sagt fått henting 6. så ingenting i veien for at du kan få en dag tett på  7. juni også
2015 e-Golf

Nimrad

Sitat fra: Håvar på lørdag 20. mai 2023, klokken 08:16Åja, med den gamle prisen? :)
Da skal jeg også prøve meg! Kan jeg spørre hva du gjorde for å få kampanjerenta?

Jeg hadde opprinnelig bestemt meg for å betale kontant, uten lån. Men etter kampanjen ringte jeg bare og sa at jeg vil søke lån allikevel pga rentekampanjen. Så la de inn det og har fått tilbud på mail som bekrefter 1,99% fra DNB.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Håvar

Det virker ikke som om Tesla selv har så god kontroll på hvor bilene er. Jeg hadde som sagt godtatt levering 6.6. Men ble oppringt i dag og spurt om jeg kunne ta levering 24.5. eller evt 26.5.
Vin er ikke endret så det er fortsatt snakk om samme bil
2015 e-Golf

RonnyØ

Jeg skal bestille meg en Y Performance QS hvis dem kan garantere at den blir levert før utgang av Q2. Det kunne dem ikke, så da sitter jeg på gjerdet og følger med på inventory  :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA