Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Beste elbilforhandler (i-Miev) Stor-Oslo?

Startet av bjodnes, lørdag 24. november 2012, klokken 13:55

« forrige - neste »

Cobos

Ikke trykke på 2x knappen, da blir det litt dyrt  ;D

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Øyvind.h

Gratulerer :) Legg gjerne ut P-nummeret når du får det om en ukes tid! Det er spennende å følge med på reservasjonstakten, selv om den antakelig ikke vil ta skikkelig av i Norge før folk ser at den ruller rundt på veiene til våren.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toppi

Innovasjon = å skape noe nytt.

ACC, blindsonevarsler osv er da ikke nytt.
17" skjerm er derimot nytt, 85 Kwh batteri også, samt mye annet snacks som er på denne bilen.

Men om man ikke klarer seg uten disse hjelpemidlene så er det bare å la være å kjøpe en S.
Fornuftig av Tesla å bruke penger på innovative ting som selger, fremfor ting som folk helst skrur av.

Men ja, selvfølgelig kommer alt dette til Tesla også etterhvert, og om noen 10 år så får vi ikke lov å kjøre bile selv i det hele tatt. Alt er automatisert. Gjesp :-[
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

tipex

Kan man argumentere med kort kjørelengde? Når jeg bare skal kjøre 5-7 minutter, rekker ikke motoren å bli varm (spesielt i vinterhalvåret). En fosiltdrevet bil forutsetter jeg har høyere forbruk av drivstoff og ellers slitasje. En Model S skal vel kunne gjøres varm ved hjelp av telefonen før man skal kjøre av sted.

tomrh

Sitat fra: tipex på tirsdag 13. november 2012, klokken 13:47
Kan man argumentere med kort kjørelengde? Når jeg bare skal kjøre 5-7 minutter, rekker ikke motoren å bli varm (spesielt i vinterhalvåret). En fosiltdrevet bil forutsetter jeg har høyere forbruk av drivstoff og ellers slitasje. En Model S skal vel kunne gjøres varm ved hjelp av telefonen før man skal kjøre av sted.
Er jo ikke kort kjørelengde du argumenterer med, men forvarming. Forvarming er absolutt noe kona mi setter pris på ihvertfall! :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Øyvind.h

Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 13. november 2012, klokken 14:24
Sitat fra: tipex på tirsdag 13. november 2012, klokken 13:47
Kan man argumentere med kort kjørelengde? Når jeg bare skal kjøre 5-7 minutter, rekker ikke motoren å bli varm (spesielt i vinterhalvåret). En fosiltdrevet bil forutsetter jeg har høyere forbruk av drivstoff og ellers slitasje. En Model S skal vel kunne gjøres varm ved hjelp av telefonen før man skal kjøre av sted.
Er jo ikke kort kjørelengde du argumenterer med, men forvarming. Forvarming er absolutt noe kona mi setter pris på ihvertfall! :)
Jeg ville aldri fått gjennomslag for en bil uten forvarming :) Har aktivering på fjernkontroll nå, men en app som fungerer over alt blir bedre. App blir sikkert den nye standarden for betjening av den slags funksjoner.
Frem til garasjen står ferdig neste høst blir varme flittig brukt fra november til april :) Kald bil, hva er det?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Cobos på mandag 12. november 2012, klokken 07:53
Ikke trykke på 2x knappen, da blir det litt dyrt  ;D

Cobos
Sannhet med modifikasjoner. En på US forumet reseverte to biler, og solgte akkurat den ene med noe sånt som 20-25.000usd i fortjeneste. Bilen er så bra at folk blir helt ville.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tipex

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. november 2012, klokken 14:34
Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 13. november 2012, klokken 14:24
Sitat fra: tipex på tirsdag 13. november 2012, klokken 13:47
Kan man argumentere med kort kjørelengde? Når jeg bare skal kjøre 5-7 minutter, rekker ikke motoren å bli varm (spesielt i vinterhalvåret). En fosiltdrevet bil forutsetter jeg har høyere forbruk av drivstoff og ellers slitasje. En Model S skal vel kunne gjøres varm ved hjelp av telefonen før man skal kjøre av sted.
Er jo ikke kort kjørelengde du argumenterer med, men forvarming. Forvarming er absolutt noe kona mi setter pris på ihvertfall! :)
Jeg ville aldri fått gjennomslag for en bil uten forvarming :) Har aktivering på fjernkontroll nå, men en app som fungerer over alt blir bedre. App blir sikkert den nye standarden for betjening av den slags funksjoner.
Frem til garasjen står ferdig neste høst blir varme flittig brukt fra november til april :) Kald bil, hva er det?

Kan man forvarme uten å ha koblet Model s til strømnettet?

Øyvind.h

Sitat fra: tipex på tirsdag 13. november 2012, klokken 15:52
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. november 2012, klokken 14:34
Sitat fra: skatvalsbygg på tirsdag 13. november 2012, klokken 14:24
Sitat fra: tipex på tirsdag 13. november 2012, klokken 13:47
Kan man argumentere med kort kjørelengde? Når jeg bare skal kjøre 5-7 minutter, rekker ikke motoren å bli varm (spesielt i vinterhalvåret). En fosiltdrevet bil forutsetter jeg har høyere forbruk av drivstoff og ellers slitasje. En Model S skal vel kunne gjøres varm ved hjelp av telefonen før man skal kjøre av sted.
Er jo ikke kort kjørelengde du argumenterer med, men forvarming. Forvarming er absolutt noe kona mi setter pris på ihvertfall! :)
Jeg ville aldri fått gjennomslag for en bil uten forvarming :) Har aktivering på fjernkontroll nå, men en app som fungerer over alt blir bedre. App blir sikkert den nye standarden for betjening av den slags funksjoner.
Frem til garasjen står ferdig neste høst blir varme flittig brukt fra november til april :) Kald bil, hva er det?

Kan man forvarme uten å ha koblet Model s til strømnettet?
Med inntil 85kWh batteri ville det sjokkere meg om man må være tilkoblet strømnettet for å varme bilen. Appen er fortsatt på test-stadiet hos en liten gruppe eiere, så det tar sikkert et par-tre måneder før vi får full oversikt over hvordan den blir i praksis.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

foxy

Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. november 2012, klokken 12:15
Sitat fra: foxy på søndag 11. november 2012, klokken 10:33
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 10. november 2012, klokken 18:41
Det var da faktisk du som skrev at det ikke var statistisk bevist at de redder liv. Dvs. du skrev at det ikke var statistisk bevist at de ikke gjorde det, noe som i realiteten er samme utsagn.
nei, det er ikke samme utsagn - hverken i praksis eller teorien.

Det er det vel ? Om det hadde vært statistisk bevist at disse reddet liv hadde du vel skrevet det, istedenfor å skrive at det ikke var statistisk bevist at de ikke gjorde det.

at det ene ikke er signifikant, betyr ikke at det motsatte er signifikant.

Sitat
250km/t spiller fint liten rolle. Jeg snakker om systemer som begrenser (ikke varsler) maksfart til fartsgrensen basert på GPS-informasjon. Dette kommer garantert på sikt, men ligger nok noen år frem i tid. Evt. kan man til å begynne med selvfølgelig enkelt kode inn maksfart i det landet man til enhver tid befinner seg. 100km/t i Norge, 120km/t i Sverige, 130km/t i Danmark osv. Tyskland er nok også på vei mot 130km/t maksgrense på sikt, fri fart tror jeg ikke varer så veldig mange år til.

Da håper jeg at bilen din har ACC, fordi forbikjøring er jo ikke mulig da... ;D
I-miev 2011
Asker

Cobos

Da kan det jo nevnes at det er heller ikke lov Foxy å kjøre fortere enn fartsgrensen. Dermed enhver forbikjøring som forutsetter at du må bryte fartsgrensen er strengt tatt ikke lov. Jeg er fullt klar over at de aller fleste ikke praktiserer reglene slik og ei heller de aller fleste av UP bilene, men trafikkloven er rimelig tydelig på det. Fartsgrensen er absolutt maksgrense tillatt.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Oreo

#41
http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000128263&play=1
Elon Musk komenterer Motor Trends "Car of the year" pris på CNBC.
Litt om 2013 og Sandy.
(Obs: en må pine seg gjennom et halvt minutt reklame først)

Edit: eh, denne skulle kanskje være under "Tesla aksjer", men lar den være
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA