Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: It's Here! - Tesla Model S

Startet av Øststua, lørdag 24. november 2012, klokken 08:58

« forrige - neste »

Øststua

Det er høst, og da får vi som alltid større utfordringer med mus som søker ly "her og der"... Det kan se ut som om ladeledningen er en ekstra hjelp for musa ift å utforske biler... Mus er ikke et problem kun for elbiler, men det ser ut til at denne ladeledningen gjør det enklere for mus å komme seg opp på panseret, inn i motorrommet, og...

Jeg skal iallefall heretter henge ladeledningen opp sånn at den kommer mer eller mindre loddrett ned mot inntaket på bilen når den står i til lading. Ved å gjøre det på den måten gjør jeg det iallefall ikke enkelt for musa å bruke ladeledningen som "bro"/"stige" for å komme opp på panseret... Vel, vel. Et velmenende tips til andre med samme utfordring som meg.

Andre tips? Andre erfaringer? Andre synspunkter?

Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

eivisa

Musen som er i bilen min, går stort sett inn og ut gjennom dørene selv. :D :D :D
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Kris

Prøv med katt. Sett en under panseret når du parkerer.
Vet at mår er et problem for biler i Tyrol, men mus?
Hva gjør de?
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Elmo

Sitat fra: Øststua på torsdag 08. november 2012, klokken 18:44
Jeg skal iallefall heretter henge ladeledningen opp sånn at den kommer mer eller mindre loddrett ned mot inntaket på bilen når den står i til lading.
Tviler på at musa trenger ledningen for å komme inn.

Jeg hadde en Passat en gang, som begynte å gå dårlig å bruke veldig mye bensin en høst.
Da jeg tok av luftfilteret for å "se", satt det en død mus i forgasseren og filterhuset var fullt av eikenøtter  :D

Men om du vil sikkre ledningen kan du vel kjøpe en rotteskjerm her, eller lage en selv ;)

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynet

Større problem for meg at katta te naboen hopper opp på bilen, livredd for at den skal stikke ut klørne på tur ned.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Det enkleste må være å avisolere et stykke av kablene (begge lederne, selvsagt) såpass musa blir grundig zappa når den prøver seg?  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

laumb

Parkerte utenfor hos min far i fjor sommer.
Vi gikk ut etter litt for å flytte bilen (laste om). Da datt den døde musen ut fra undersiden i det jeg flyttet den.

Eneste mulighet for musen å komme hit ette TS sin tankegang er mens jeg fylte diesel - det ser jeg som lite sannsynlig. Den har haugevis av andre veier som er enklere å spankulere opp. :)

Tror ikke dette er noen økt bekymring.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Øststua

Hehe...  :) mange gode tips... Uansett, jeg har bodd her jeg bor nå i flere år, og har ikke hatt problemer med mus (og da mener jeg ikke de tobeinte med mus mellom beina som vi ofte har med oss i bilen...  ;D) i noen av de bilene jeg har hatt. Det er grunnen til at jeg mistenker ladeledningen for å gjøre det lettere for musa å komme seg inn i motorrommet og deretter inn... Vel, vel... Nok om dette kanskje...  :)
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

Elmo

#8
Sitat fra: Øststua på fredag 09. november 2012, klokken 21:23
. . har ikke hatt problemer med mus (og da mener jeg ikke de tobeinte med mus mellom beina som vi ofte har med oss i bilen...  ;D) i noen av de bilene jeg har hatt.

Hører jeg at du har hatt problem med de to-beinte (mus) i bilen ??? ??? ;D ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

el nino

------Her skal man sannelig huske på å uttale seg korrekt--------- ;D ::) ::) ::)

arnejorg1

Sitat fra: Lynet på torsdag 08. november 2012, klokken 20:42
Større problem for meg at katta te naboen hopper opp på bilen, livredd for at den skal stikke ut klørne på tur ned.....

Har katt selv jeg,  som hopper ned fra garasjeporten når jeg kjører inn
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Øststua

Sitat fra: Elmo på fredag 09. november 2012, klokken 22:47
Hører jeg at du har hatt problem med de to-beinte (mus) i bilen ??? ??? ;D ;D

hehehe... det ante meg at det kom til å bli en del innlegg om andre mus enn det jeg (egentlig) har problemer med her...

Uansett... Nei, Elmo, jeg antyder ikke det du tror jeg antyder...  :) Jeg skriver: "...har ikke hatt problemer med mus (og da mener jeg ikke de tobeinte med mus mellom beina som vi ofte har med oss i bilen...  ) i noen av de bilene jeg har hatt." Men akkurat nå betyr det vel ikke noe hva jeg egentlig skriver...  :-\ hehehehe...
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

BE

Dobbel negativ er lik positiv. Elmo konkluderer korrekt ;D
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

el nino

Sitat fra: BE på søndag 11. november 2012, klokken 09:16
Dobbel negativ er lik positiv. Elmo konkluderer korrekt ;D

Forklaring: Hadde du skrevet: Har ikke hatt problemer med mus, inkludert de tobeinte med mus mellom osv. hadde det ikke vært til å "misforstå" ;D ::) ::) ::)
(Beklager, kunne ikke dy meg-----)  ;) ;) ;)

cra

Sitat fra: BE på søndag 11. november 2012, klokken 09:16
Dobbel negativ er lik positiv. Elmo konkluderer korrekt ;D

Two "wrongs" don't make a "right", but three "lefts" do.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA