Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

arnehelge

Har ingen forsikringer i Tryg. Han kom for å gi meg et tilbud på alt jeg har forsikret. Jeg pleier å ta en gjennomgang hvert 2-3 år. (Han kom totalt ut med 80,- kr billigere en det jeg betaler i dag, så det ble ikke bytte av selskap)
Etter at dette var klart spurte jeg om Tesla´n, og han ga pris på 5200,-
Han fortalte at de samme dag hadde begynt med et nytt forsikringsberegningsprogram som tok hensyn til eksakt boligadresse mtp skader i området. Det skulle ta hensyn til alle typer skader f.eks hærverk, tyveri, vannskader o.l. Tidligere skader hadde også betyndning. Han hadde oversikt langt tilbake på 90-tallet for både bil, båt, og byggninger ++. Dette skulle tilsi en rabatt på 20% på alle forsikringer, uten at det var "lokkepris" - sa han...
Jeg er 55. Kanskje alder kan bety noe.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

timingbeltkiller

Tesla har ikke tatt seg bryet med å sjekke ut det norske markedet. Hadde de gjort det, ville de i likhet med importørene av de store merkene "giftet seg" med et forsikringselskap slik at nybilkjøperne ble tilbudt første års forsikring til innbruddspris.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Cirion

Sitat fra: arnehelge på torsdag 23. mai 2013, klokken 19:44
Har ingen forsikringer i Tryg. Han kom for å gi meg et tilbud på alt jeg har forsikret. Jeg pleier å ta en gjennomgang hvert 2-3 år. (Han kom totalt ut med 80,- kr billigere en det jeg betaler i dag, så det ble ikke bytte av selskap)
Etter at dette var klart spurte jeg om Tesla´n, og han ga pris på 5200,-
Han fortalte at de samme dag hadde begynt med et nytt forsikringsberegningsprogram som tok hensyn til eksakt boligadresse mtp skader i området. Det skulle ta hensyn til alle typer skader f.eks hærverk, tyveri, vannskader o.l. Tidligere skader hadde også betyndning. Han hadde oversikt langt tilbake på 90-tallet for både bil, båt, og byggninger ++. Dette skulle tilsi en rabatt på 20% på alle forsikringer, uten at det var "lokkepris" - sa han...
Jeg er 55. Kanskje alder kan bety noe.
Kan være alder kan være at du bor på et veldig lite utsatt sted. Fikk nytt forsikringstilbud i går fra Tryg og da var prisen 9554,- grunnet rabatter for mange forsikringer (Hus, Innbo, MC, Tesla, Seilbåt og Reise).

Totalprisen kommer på 33746,-

Jeg bruker Storebrand i dag og har 19329,- på samme pakke, og de skal ha ca 2000 til for oppgradering til Tesla.

Kan ikke si Tryg er billig.

IF kom med tilsvarende tilbut på 29700 eller noe.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

shb

Forsikring er ikke lett å bli klok på. På meg er If og Tryg like uten Tesla. Men på If koster det 2500.- om ruten må skiftes etter steinsprut. Tryg 0.- Tesla ca 5500. Betaler i dag 2800 for Leafen. Gjensidige ville ha med som kunde de kom ut ca samme sum totalt 17' så lurte jeg på hva Gjensidige skulle ha for Teslaen, jo de ville ha 12000. Blir nok Tryg
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Havebigfun

#139
Se innlegg 29, 30 og 41 denne tråden. Hos Trygg ser det ut til å være svær variasjon i prisene.
Heldige, dere som får gode priser men følg opp- år etter år.

Jeg synes jeg fikk dårlig oppfølging av Trygg da jeg hadde en påkjørsel bakfra. Jeg ble riktignok sendt til Mercedes men da reparasjonen var svært dårlig/billig utført fikk jeg mitt forsikringsselskap ikke i tale- det er tross alt den som betaler regningen som har makten.
Det endte med at jeg -etter mye krangling- fikk gjentatt reparasjonen to ganger før det omsider ble bra- til slutt ga MB seg og spanderte en ny bakluke, noe de syntes var for dyrt (for motparts forsikringsselskap som ikke var Trygg) tidligere. Ikke en tilbakemelding fra Trygg på min mail med bønn om hjelp :( :(
Det er ikke sikkert det ville vært bedre med et annet selskap- jeg var iallefall forsynt og ganske lei.

kjølholdt

#140
Fikk tilbud hos frende, full bonus alle over 24, garasje 4000 egenandel 16000 km . pris 10404 og da har jeg flere forsikringer der.
Blir nok ikke der jeg forsikrer den hvis de ikke tilbyr meg en bedre avtale.Ringte opp tryg med samme oppstilling 6500 for model s standard
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Oreo

Når jeg prøvde å dra ut en pris fra If, var de meget tilbakeholden, og mente det ville være best om jeg forsikret via forhandler, som igjen ville ha en avtale med If. Det var slik jeg gjorde med Leafen for ca et år siden og fikk en meget god pris. Hun kunne derimot IKKE bekrefte om Tesla ville ha/få en slik nybilavtale...? Dermed ble jeg ikke mye klokere!

Øyvind.h hadde vel fisket opp noe om at If sannsynligvis ville tilby dette via Tesla. Kan dette bekreftes? Eller er kanskje ikke avtalen på plass ennå?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

steinidar

Jeg kontaktet Sparebank1 Forsikring og de sa at bilen var blitt rødflagget, noe som betydde at prisen kunne bli gjustert etterhvert. Prisen jeg fikk for en p85 var mellom 7-8000,-kr, men at prisen kunne bli høyere
Gardermoen

kimlillebo

Jeg fikk endelig tilbud med Gjensidige i dag.
Siden jeg har alle forsikringene mine der fra før + er YS medlem så ble prisen 10.300,- NOK for 85kWh Performance.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Muffinman

Det er omtrent det samme jeg fikk hos Gjensidige. Riktignok for 20.000 km, jeg trenger 30 og muligens 40.

Sualc

Sjekket Storebrand, pris kr. 10.000 (superforsikring) - 25.000 km, alle over 24, kr 4.000 i egenandel. Jeg har 75% på 5. år.
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Gusse

Sparebank1 forsikring:
Samme som jeg har fra før omtrent.
30000 kjørelengde 75% bonus 3000,- egenandel: omlag 10.000,- i året.

Frodes Tesla

Man for ikke super forsikring på el-bil ! Det er feil ! Dyre forsikringer. Glad jeg har det rimeligere :)

Gusse

Sitat fra: Frodes Tesla på fredag 14. juni 2013, klokken 14:07
Man for ikke super forsikring på el-bil ! Det er feil ! Dyre forsikringer. Glad jeg har det rimeligere :)

Hadde vært interessant å faktisk høre litt om din forsikring.
Selskap, kjørelengde, egenandel ved skade, sist men ikke minst: årspremie

valvolainen

Tror det er bare tøys.
Det som er for billig til å være sant er som regel for billig til å være sant.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA