Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Noen som har forsikret TMS med mulighet for at bilen kan brukes av fører med relativt ferskt førerkort? I så fall hvilket selskap? Hvor mye prispåslag må man regne med?

Den lenge varslede Valet mode ville kanskje løst problemet her?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Voll1

Hos Gjensidige får man IKKE "påslag" i forsikringen (hos meg ca 2.500 kr/år pr BIL) hvis de med nytt sertifikat kan bevise at de har øvelseskjørt minst 2000 km.https://www.gjensidige.no/privat/tema/bilen-min/ovelseskjoring
Model S  2013-2018
Model X  2017-

NegativeElectrode

Sitat fra: Voll1 på tirsdag 09. september 2014, klokken 11:23
Hos Gjensidige får man IKKE "påslag" i forsikringen (hos meg ca 2.500 kr/år pr BIL) hvis de med nytt sertifikat kan bevise at de har øvelseskjørt minst 2000 km.https://www.gjensidige.no/privat/tema/bilen-min/ovelseskjoring

Takk! Poden her er ikke noen råtass og har hatt førerkort i 1 år. Burde gå greitt hos Gjensidige.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cairnz

Jeg utfordrer hvem som helst til å komme med bedre (verre) tilbud... :)

Elbilist

Pompel

Hø?

Sist jeg snakket med Gjensidige om forsikring av S85 så var det snakk om 12-13.000 kr for 40.000 km/år. Jeg har ikke tegnet forsikring enda i og med at bilen ikke kommer før sent i november, men de skulle ta kontakt igjen neste måned.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Carl Anton Stenling

Sitat fra: cairnz på fredag 19. september 2014, klokken 15:28
Jeg utfordrer hvem som helst til å komme med bedre (verre) tilbud... :)

Her tror jeg at en telefon til Gjensidige kan være smart. Ikke umulig at premieberegningen inneholder en feil.

[For ordens skyld: Jeg er ansatt i et forsikringsselskap, men arbeider ikke med salg.]
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

cairnz

Utklippet er fra i fjor høst når jeg hentet inn priser. Prisen var inkludert samlerabatter og alt mulig. Det kan godt hende at de er konkurransedyktige i dag, men det var de ikke for ett år siden :)
Elbilist

Leif1

Kjørte onlinekalkulatoren hos Storebrand nå, just for fun.
Ca 10500 med 20kkm/år 75% bonus. Det er ikke så verst, iom at det
ikke var noen samlerabatt eller sånt med. Bare litt mer enn jeg betaler hos if i dag, med div "rabatt."
Konvertitt fra S til X

S-Bar

Endte opp med Codan via Lyberg & Partnere, godt under 10' for 25' km, parkering på tomt 4 år med 75 % og ellers vanlige betingelser, ingen spesielle rabatter ut over at jeg har forsikringene der. Fin oppfølging. Ta ev. kontakt pr epost for kontaktinfo.

F_P

Sikkert nevnt før, men når dere ikke skriver hvor i landet dere bor blir det håpløst å sammenligne priser.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

Dnb, oslo, ubegrenset km, egenandel 6000kr, årspris nesten 13.000kr, 75% 4.år.

stine123

Hei dere:) Jobber med forsikring i et av norges eldste forsikringsselskap. Vi har gode priser på Tesla.. Om noen er interesserte i å få regnet på sin Tesla, send en pm så tar vi det derfra  :)

tho

Fikk fornyelse av Tesla forsikringen min hos Winterbergh/Watercircles:

Egenandel 6000,- 16kkm:

75% bonnus 2år.

7195,-

Noen lavere? ;)

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

B_Tesla

Kanskje ikke helt riktig å sammenlikne, men fikk

20 000km
70% 5.år
Egenandel er 4k tror jeg
Utvidet dekning

kr 7216,- i Jernbanepersonalets forsikring.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Stifos

Har sjekket kalkulatorene til forskjellige selskaper. Det er en stund til jeg får bil, men bare sjekke litt  :P
For s60, 16.000km 70% 1. år, bor i Grimsta kommune, ingen samlerabatt eller noe noen steder.

Sparebank1  17.445 Toppkasko (6000 egenandel)
IF                 15.528 Super bil (6000 egenandel)
Gjensidige    15.163 Bil Pluss (8000 egenandel)
Tryg              12.889 Bil Ekstra (6000 egenandel)
Codan            9.363 Kasko Pluss (6000 egenandel)
Storebrand     7.826 Super (8000 egenandel)

Det var jo litt forskjeller. Men vil prisene være de samme om en ringer dem?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA