Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: pal72 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 12:18
I tilleg sa de at de var en høyrissiko biltype med "en spessiell type kjøpere, med et kjøremøster av høy rissiko"
De nevnte også at det har vært mye skader med denne biltypen, flere tyveri osv......
Yeah right....

Om de skal forvente at kunder skal respektere slike påstander får de faktisk presentere statistikken de baserer seg på.

IF hadde jo en takstmann som faktisk gitt imot eget selskap og påpekte at de hadde uventet LITE skader på TMS.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sn0le

Ny runde for min del nå. Sjekket kun på nettet, har ikke snakket med noen i de forskjellige selskapene.
- Fagforeningsavtale i Gjensidige.
- Bedriftsavtale med Storebrand.
- Bedriftsavtale med DNB.
- 36 år.
- Bor på Kløfta.
- 75% bonus >5år.
- Ingen sjåfører under 25.
- Egen garasje.














StorebrandKasko u/leiebil20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 7.952,- pr år.
StorebrandKasko m/leiebil i 30 dager20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 8.519,- pr år.
StorebrandSuper20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 8.997,- pr år.
IfKasko20.000 km pr årKr 6.000,- i egenandel.Kr 12.708,- pr år.
IfSuper Bil20.000 km pr årKr 6.000,- i egenandel.Kr 13.956,- pr år.
TrygKasko20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 13.270,- pr år.
TrygBilEkstra20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 14.020,- pr år.
DNBKasko Basis20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 9.204,- pr år.
DNBKasko m/leiebil20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 9.990,- pr år.
DNBKasko Best20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 10.663,- pr år.
GjensidigeKasko20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 13.510,- pr år.
GjensidigeKasko Pluss20.000 km pr årKr 8.000,- i egenandel.Kr 15.869,- pr år.


Spriker ganske mye. Gjensidige vil nesten ikke ha meg som kunde.
Synd, for jeg har innboforsikring, konebil, reiseforsikring og barneforsikring der fra før av.
Fagforeningsavtalen ga meg mye i rabatt, så det vil nok være enda verre for de uten slike avtaler.

Nei. Med mindre noen har noen gode råd her, så ringer jeg nok Storebrand.
Blir nok å gå for en Super, pga leiebil og ekstra dekning. Koster 1.000,- mere i året enn Kasko uten leiebil.
Men bruker bilen i jobben, og er avhengig av å ha bil hvis bilen skulle være syk og svak og dårlig bak.
Ekstra dekning ved totalskade etc etc koster bare 478,- mere i året enn Kasko med leiebil i 30 dager.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

F_P

Om du har et kundeforhold i DNB så ville jeg tatt kontakt med vedkommende. Ba selv om tilbud derfra på Hus, Innbo, og to biler. Ga beskjed om at første tilbud var litt i overkant. Tilbud nr. 2 var 20% lavere :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Carl Anton Stenling

Sitat fra: pal72 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 12:18
Var i kontakt med DNB i dag, de brukte disse kriteiene for min vurdering (kjørelengde, biltype, bosted, alarm/garasje/startsperre/automatgir/HK) med stor fokus på bilens "enorme" krefter.

Hvilke opplysninger du blir bedt om å oppgi er jo ikke nødvendigvis de eneste opplysningene som inngår i prisutregninger. Et eksempel på øvrig informasjon som noen selskaper bruker er skadehistorikk for andre forsikringsdekninger eller andre biler du eier. Nøyaktig bosted kan også være avgjørende. I noen tilfeller kan prisen på den ene siden av gata være forskjellig fra den andre siden ...

Forsikringstariffering er langt mer komplisert enn det var tidligere.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

MyMuffin

Fikk tilbud fra JBF på min kommende 60 kwh.

Er 25 år gammel og har vært fast kunde i alle år med bilforsikring.

6028kr i året 70% bonus på andre eller tredje året (litt dårlig hukommelse).
Dette er med fri kjørelengde og egenandel forhøyet til 6000kr

Bor i nedre eiker og ingen fører under 25år.

Utrolig at en 300hk kan være billigere å forsikre enn diesel purka av en Audi A4 med 143hk.
jeg sparer 500kr i året ved å gå over til Tesla.

Har en følelse av at prisene kommer til å øke etterhvert.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

sn0le

Endte til slutt med å velge Storebrand.
Pga avtale som arbeidsgiver har mtp pensjonssparing så fikk jeg en veldig god pris.

20k km i året. Ingen førere under 24. 8k i egenandel. Superdekning. 75% bonus. Koster meg kr 7.915 pr år. Fornøyd med det når jeg ser hva de andre opererer med. Omtrent halv pris av det Gjensidige tilbød.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Nasse



Vel, ser at mange avskriver Gjensidige uten å ha snakket med de...

Ringte de i starten av 2013 - og da skulle de ha over 30000 kr  :o
Da jeg bestilte bilen høsten 2013 skulle de ha 14000 kr.

Men da jeg ringte forrige måned skulle de ha 10000 kr for PLUSS forsikring - som ble nedjustert til noe under 9000 kr når bilen kom forrige uke, eller 8000 kr med vanlig kasko.... De har justert seg ::)


...og da har jeg PLUSS forsikring - 25000 km, 70% bonus 4 år, Oslo, fellesgarasje, ingen førere under 25, 8000 kr i egenandel  - men er fordelskunde og Tekna medlem, så egenandelen er i praksis 4000 kr

janmb

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 19. juni 2014, klokken 11:07
Utrolig at en 300hk kan være billigere å forsikre enn diesel purka av en Audi A4 med 143hk.
jeg sparer 500kr i året ved å gå over til Tesla.

Har en følelse av at prisene kommer til å øke etterhvert.

Fullt mulig, men heller ingen selvfølge.

Ideene gjensidige (som ironisk nok JBF også egentlig er) legger til grunn - med at bilen tiltrekker seg rabiate racerkjørere - er vel i praksis allerede tilbakevist.

Jeg vil faktisk tro at den initielle synsingen til selskapene kan vise seg pessimistisk i forhold til faktiske skadestatistikker.

Om noe kommer til å trekke prisene opp etterhvert er det kostnadsnivået på å reparere aluminium som nok er hovedgrunnen, ikke antall hk. Faktisk burde selskapene vært forbudt å legge motoreffekt til grunn i det hele tatt. Om man kan spore en årsakssammenheng tilbake dit så er det fortsatt irrelevant og unødvendig å legge til grunn. På etablerte biler kan man helt enkelt utelukkende se på faktiske skadestatistikker og utbetalinger - og da er det ikke sikkert det er noen så direkte sammenheng tilbake til hk i det hele tatt. Noe jeg er overbevist om at TMS blir et godt eksempel på.

Husk også at andre biler på 400hk eller mer i stor grad ER sportsbiler (i motsetning til TMS som selvsagt langt ifra er det). Og at sportsbiler tiltrekker seg en del "uheldige" typer eiere er det nok trygt å anta. Det er ikke dermed sagt det samme gjelder TMS selv om den har sammenlignbart antall hk.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Asarin

Tror jeg ender opp med Gjensidige.

Fikk et tilbud på 7000kr i året, med 16.000km. Full kasko uten leiebil, med 50% bonus. Egenandel på 4000.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

sn0le

@Nasse:
Helt vilt. Var i kontakt med de for ca 2-3 uker siden.
Da skulle de ha 15k i året for Pluss-forsikring.
20k km i året, bor på Kløfta. 75% bonus på 6 år. Egenandel på 8k, som blir i prinsippet 4k pga fagforeningsavtale.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

frosken

Jeg gikk over til Codan fra DNB nå. Gikk ned fra ~12k til ~9k. 70%, 16k km, felles garasje på Oslo øst.

Rune Stork het min kontakt, han var veldig interessert i å forsikre flere Teslaer. Kan nåes på 932 32 114.

Arath

Har også fått pris på rett under 8000 for 20000 km med kasko pluss hos Gjensidige. Bilen vil høre hjemme i indre Østfold.

For øvrig ser jeg det er flere som oppgir felles garasje. Det er sjelden lønnsomt å nevne dette. Statistisk sett er det mer hærverk i fellesgarasjer. Derfor kan prisen bli dyrere. Men som en forsikringsagent sa til meg, så trenger man ikke å oppgi at man benytter fellesgarasje, siden gateparkering regnes som mer "utrygt", men fortsatt kan være billigere forsikringsmessig.

Harlex

Justerte opp fra 20 000 til 30 000 km i går... Prisen steg fra ca 7800,- til rett over 10 000,-
Storebrand super forsikring, 75%bonus, egen garasje ingen under 25 år. Bosatt utenfor Bergen... Ved et nettsøk finner jeg ikke noe billigere... Rundt 5000,- dyrere hos andre... Holder nok på Storebrand inntil videre... Gidder ikke ta en ny ringerunde nå...For se til høsten... Har visst noen rabatter hos Gjensidige så hvis de har justert seg så kanskje jeg flytter tilbake igjen der...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

RuneBreiseth

12000 kr hos DNB. Egenandel 8000 kr og fri kjørelengde. Full bonus

B_Tesla

Fikk tilbud på ca 7300 på en S85 hos gjensidige - plus forsikring. Det er da 20 000km, TEKNA rabatt, samt alle øvrige forsikringer hos dem. 70% på 3. året. Tror egenandel i praksis er 0, grunnet tekna og 3. året uten skade.

De skulle ha ca 6500 for vanlig kasko. Regner med jeg blir værende der når bilen min endelig kommer.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA